Događaji

Umorni piloti

Sindikat prometnih pilota: Sigurnost letova i dalje je upitna

Sindikat prometnih pilota: Sigurnost letova i dalje je upitna

Prije točno mjesec dana, hrvatski civilni piloti, udruženi u Hrvatski sindikat prometnih pilota (HSPP), uz potporu drugih sindikata koji djeluju u sklopu Croatia Airlinesa, potporu sindikata kontrolora leta te potporu Europske udruge pilota, javno su prozvali Agenciju za civilno zrakoplovstvo (CCAA) da, u najmanju ruku, problematičnim tumačenjem pojedinih pravnih propisa dodatno snižava razinu sigurnosti putnika, letova i letačkog osoblja u Hrvatskoj.

Kako Hrvatski sindikat prometnih pilota podsjećaju, u roku od samo jednog dana i bez konzultacije sa strukom, CCAA je odobrila izmjene internog pravilnika Croatia Airlinesa kojima je omogućeno produženje radnog vremena pilota uz minimalne odmore, čime je direktno utjecala na odmor pilota, a na što je HSPP cijelo vrijeme upozoravao.

S obzirom da su tada iz Agencije tvrdili kako nema nikakvih dokaza da spomenuta izmjena uzrokuje sigurnosne probleme te da nisu zaprimili niti jednu prijavu po tom pitanju, Hrvatski sindikat prometnih pilota pozvao je svoje članstvo, ali i sve ostale pilote da ih obavijeste o potencijalnim problemima kao i o njihovoj prijavi. "Koliko nam je poznato, u proteklih mjesec dana, u minimalno tri slučaja posade zrakoplova žalile su se na probleme u letu uzrokovane umorom", ističu iz sindikata.

Također, napominju, prijava je bilo i prije prosvjeda, a nakon što je sporno tumačenje stupilo na snagu 6. listopada 2011. godine. "Iako u spomenutim slučajevima sigurnost putnika, na sreću, nije bila ozbiljno ugrožena, smatramo kako su tri mjeseca sasvim dovoljno vremena za zaključak da su sporno tumačenje i njegova primjena pridonijeli smanjenju sigurnosti zračnog prometa i povećali umor letačkog osoblja te da ne treba čekati fatalnu nesreću kako bi ih se promijenilo", ističu.

Kako su naveli, pojedina istraživanja, poput studije američkog National Transportation Safety Boarda iz 1994., pokazala su kako su u više od polovice zrakoplovnih nesreća za koje su podaci bili dostupni, piloti i kopiloti prije nesreće na poslu proveli više 12 sati. "Još jednom ponavljamo da sigurnost putnika i letova ne smije biti upitna i pozivamo Agenciju da radi svoj posao, odnosno da brine o sigurnosti, a ne o poslovanju pojedinih komercijalnih operatera", poručuju.

Niti jedna aviokompanija pa tako niti Croatia Airlines, ne može ovakvim potezima popraviti rezultate svog katastrofalno lošeg poslovanja ali može itekako smanjiti sigurnost na letovima, na što HSPP ponovno upozorava. "I dalje smatramo kako ljudski život nema cijene i kako se bilo kakve uštede ne bi trebale raditi nauštrb života putnika, pilota, kabinskog osoblja, ali i svih onih na zemlji, koji mogu biti pogođeni u pravilu fatalnim, zrakoplovnim nesrećama", priopćili su.

Zbog svega navedenog, pozivaju i zastupnike u Hrvatskom saboru te članove Vlade i nadležnih ministarstava da se, što je prije moguće, pozabave pitanjem sigurnosti hrvatskog zračnog prometa, ali i funkcioniranja Agencije za civilno zrakoplovstvo te nacionalne avio kompanije.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.