Biznis

Nova runda pregovora

Nastavlja se štrajk pilota i stjuardesa

Nastavlja se štrajk pilota i stjuardesa

Nova runda pregovora sindikata i Uprave Croatia Airlinesa danas je tek djelomično urodila plodom. Dogovor su postigli zaposlenici u administraciji dok stjuardese i piloti i dalje traže prava zajamčena starim kolektivnim ugovorom. Kabinsko osoblje ne popušta ni za dlaku, a Uprava poručuje: u pitanju je opstojnost kompanije i važna je svaka ušteđena kuna.

Ovako je počelo već rano ujutro. Transparenti, zviždaljke i krug oko Upravne zgrade Croatia Airlinesa. Sindikati kabinskog osoblja i prometnih pilota štrajkom traže prava iz starog kolektivnog ugovora, jer novi im, kažu, drastično smanjuje plaće i dane godišnjeg odmora. I dok iz Uprave poručuju kako razgovori s pilotima teku u pozitivnom ozračju i skoro su nadomak dogovoru, kabinsko osoblje ipak ne popušta.

"Nije nama namjera ovdje nikoga slomiti, a nadamo se i da njima nije namjera slomiti nas", kaže članica štrajkaškog odbora Ivana Lojo. Dodaje kako bi se novim Kolektivnim ugovorom samo stjuardese morale odreći sedam milijuna kuna, a piloti tri, dok su preostala četiri sindikata koja su se dogovorila i potpisala, pristala na ukupne zajedničke uštede od milijun kuna. To je nedopustivo, smatra.

"Ako znamo da je zaposlenika u preostala četiri sindikata 70 posto, a 30 posto su piloti i stjuardese onda je svakome jasno da milijun od 70 posto zaposlenika i 10 milijuna od ostalih 30 posto zaposlenih je ogroman nesrazmjer", kaže Lojo.

Prosječna neto plaća kabinskog osoblja u kolovozu prošle godine iznosila je 10,5 tisuća kuna od čega radnik ima i pravo na dnevnicu, paušal i topli obrok te besplatan prijevoz do posla- kažu u Upravi. Novim se ugovorom predviđa smanjenje plaće od 22 posto, kaže predsjendik Uprave Krešimir Kučko, te upozorava kako su troškovi danas upola veći, a plaće se nisu dirale od 2010.

"Mogu otvoreno reći da je to bilo radi kupovine socijalnog mira i te su metode neprihvatljive", kaže Kučko. Plan restrukturiranja mora se provesti pa su i uštede nužne- jasan je Kučko koji je odbacio optužbe sindikata da se one mogu postići i na druge načine ili kako su piloti najjeftinija radna snaga u avioindustriji. Prosječno neto primanje pilota je 23 tisuće kuna, kaže.

"Ta su primanja među najvećima u regiji. Piloti CA rade manje od konkurencije, a produktivnost u CA je od 10 do 15 posto niža nego prosijek članice Europske udruge zračnih prijevoznika", zaključuje.

Otkaze nije dobilo ni 48 stjuardesa koje su se na Praznik rada javile bolesne. Iako u Upravi vjeruju kako stvarni razlog nije bila bolest, ipak će pričekati službenu potvrdu prije nego se odluče na drastične mjere.

"Otkaz još nitko nije dobio. Čekamo očitovanje Ministarstva zdravlja kao nadležnog tijela za HZZO, pa ćemo konačnu odluku donijeti kad dobijemo to mišljenje", kaže Kučko. Štrajk koji traje do ispunjenja zahtjeva danas je doveo do blagog poremećaja u prijevozu putnika.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.