Događaji

Ocjenjivanje na polugodištu, DA ili NE

Oporba protiv ukidanja zaključivanja ocjena na polugodištu

Oporba protiv ukidanja zaključivanja ocjena na polugodištu

Saborska oporba, ali i dio vladajuće koalicije ne slažu se s ukidanjem zaključivanja ocjena na polugodištu, najveće i najkontroverznije izmjene još jedne reforme školstva.

Da pete po redu izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju, otkako je donesen 2008. godine, nisu revolucionarne i da neće iz temelja prodrmati osnovno i srednje školstvo, svjestan je i resorni ministar Željko Jovanović.

"Vidjeli smo da naši učenici premalo čitaju, da su loši u matematici, da su loši u informatici. Promjene su nam bitne, one ne mogu doći preko noći. Promjene koje su danas pred vama su jedan mali korak prema tom cilju", rekao je Jovanović.

Kako se u školama ne bi više zapošljavalo preko veze, ministar predlaže da ravnatelje ubuduće biraju zaposlenici, a ne politika. Predlaže i mogućnost nastave na nekom od svjetskih jezika, kao i osnivanje vijeća za praćenje provedbe odgoja i obrazovanja, no najveše polemike izaziva ukidanje zaklkjučivanje ocjena na polugodištu. Buni se protiv toga i Hrvatska stranka umirovljenika, jer bi, smatra Željko Šemper, to izazvalo šok kod učenika i nastavnika na kraju godine. "Svi znamo da većina učenika uči kampanjski i odgađanje obaveza njima je samo gomilanje gradiva", rekao je Šemper.

Za ocjenjivanje na polugodištu je i HDSSB. "Što će se dogoditi ako se taj učenik opusti i da na kraju godine se pojavi bojazan da veći broj učenika pada godinu ili pokazuje loše rezultate ocjenjivanja", upitao se Josip Salapić.

Bitnih primjedbi na zakon Laburisti nemaju, no Nikola Vuljanić upozorava da bi za bolje učeničke rezultate, umjesto sitnih zakonskih izmjena, u sustavu trebalo puno toga promijeniti. "Čini mi se da je glavna zadaća ovog Ministarstva početi proces osnivanja škole koja uči kako se uči i koja uči kako se misli", rekao je Vuljanić.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.