Događaji

Konačna odluka

Ostanak MiG-ova samo je jedna od odluka potrebnih za budućnost borbenog zrakoplovstva

Ostanak MiG-ova samo je jedna od odluka potrebnih za budućnost borbenog zrakoplovstva

Republika Hrvatska je odlučila zadržati borbeno zrakoplovstvo, ali ono ništa ne vrijedi bez ljudi, dobrog planiranja i kvalitetne infrastrukture

Konačna odluka o ostanku borbenog zrakoplovstva i nastavku korištenja zrakoplova MIG-21 svakako je jedna od najvažnijih odluka na području obrane s obzirom da se do jučer u najvišim državnim krugovima razgovaralo o njegovom ukidanju i mogućnosti da zračni prostor nad Republikom Hrvatskom nadziru neke od članica NATO saveza.

Međutim, ova odluka posljedično postavlja pred sebe i neka pitanja na koja je potrebno dati odgovore u što kraćem vremenu, piše defender.hr

Naime, dolazak "osvježenih" i tehnički potpuno ispravnih zrakoplova MIG-21 postavlja pred zapovjedništvo HRZ i zapovjedni kadar eskadrile borbenog zrakoplovstva složen i zahtjevan posao planiranja koji je iz razumljivih razloga bio do sad teško provediv, ma kakvi god planovi bili. Zapovjedništva trebaju ponovno dignuti cjelokupni sustav borbenog zrakoplovstva na razinu koja je bila do prije najmanje 10 godina. Planirati treba financije, obuku, trenažu, a selekcija kadrova za najodgovornije dužnosti mora biti utemeljena na jasnim kriterijima koji će biti jednaki za sve.

Međutim, teško je očekivati dobro planiranje ako borbeno zrakoplovstvo muče i neki drugi problemi, odnosno možda ne problemi, koliko dileme. Sve će biti glasniji zahtjevi da se borbeno zrakoplovstvo izmjesti sa zračne luke Pleso, jer će zbog povećanog broja operativnih borbenih zrakoplova i sam tim potreba za pojačanom obukom i trenažom, doći do "gužve" u zračnom prostoru nad Plesom.

Na civilnom dijelu zračne luke iz mjeseeca u mjesec se povećava broj letova, odnosno zrakoplova, a od sredine iduće godine to će se događati i sa borbenom komponentom ratnog zrakoplovstva. Sve se više razmišlja o tome da se zbog poznatih zemljopisnih značajki Republike Hrvatske uspostave dvije dežurne pare. To će biti moguće dolaskom većeg broja operativnih zrakoplova.

S povećanjem opsega posla borbene eskadrile, svakako da će se tražiti u doglednoj budućnosti povoljniji uvjeti života i rada pilota i tehničara. I to je sastavni dio planiranja s kojim se na vrijeme treba pozabaviti, a ne kad zrakoplovi dođu. Republika Hrvatska je odlučila zadržati borbeno zrakoplovstvo, ali ono ništa ne vrijedi bez ljudi, dobrog planiranja i kvalitetne infrastrukture.

defender.hr/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.