Događaji

I na financijskom polju

Restrukturiranja i privatizacije idu dalje

Restrukturiranja i privatizacije idu dalje

Restrukturiranje i privatizacija, procesi su kojima Vlada pokušava igrati ulogu dobrog gospodara, preokrenuti trendove, zaustaviti gubitke javnih poduzeća, pa i krpati proračun.

Uskoro počinje prikupljanje ponuda za privatizaciju Croatia osiguranja i HPB-a, najavio je ministar financija Linić. Njegov kolega zadužen za promet, pomorstvo i infrastrukturu Hajdaš Dončić, najavljuje odlazak 10 tisuća radnika iz sustava. Za ministra financija Slavka Linića - dilema nema.

"Već smo uznapredovali u radu konzultanata na privatizaciji i očekujemo do kraja ovog mjeseca ili početkom svibnju objavu natječaja za prikupljanje ponuda i vjerujemo da ćemo uspješno ostvariti privatizaciju HPB-a i Croatia osiguranja", kazao je Linić.

Croatiji osiguranju i HPB-u piše se privatizacija. Oporba negoduje, a HDZ-ov Ivan Domagoj Milošević pita - što je sljedeće?

"Mislim da je apsolutno nedopustivo da se državni proračun spašava privatizacijom Hrvatske poštanse banke i Croatia Osiguranja. Postavlja se pitanje što je sljedeće onda za privatizaciju. Valjda šume i vode ovim trendom i ovim putem kojim ova Vlada vodi zemlju", ističe Domagoj Ivan Milošević.

I privatizacije i restrukturiranja su nužna, ocjenjuju Banski dvori, a kada je sektor cesta i željeznica u pitanju, još ove godine sustav napušta dvije tisuće ljudi, rekao je resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić.

"Ukupno govorimo o četiri godine planova restrukturiranja koji uključuju i HP i svih 50 tvrtki. Taj broj mora doći do europskog prosjeka ukupnog udjela zaposlenih u javnom sektoru. Kod nas je on 12, a u Europi 6 posto. To će vjerojatno uzrokovati da ukupno oko 10 tisuća ljudi izađe iz sustava u četiri godine. Već je 2500 ljudi izašlo iz sektora", objasnio je Hajdaš Dončić.

Godinama brojne javne tvrtke gomilaju gubitke. Ukupni dug HAC-a i ARZ-a iznosi 37 milijarda kuna. Među gubitašima se posebno ističu Croatia Airlines, HŽ Cargo, Hrvatske vode. 790 milijuna kuna ukupan je minus 21 javnog poduzeća, pokazala je analiza Suzane Koščak koja je predstavljena na okruglom stolu "Rekstrukturiranje javnih poduzeća" u organizaciji "Banke", HUP-a i HUB-a.

Kada su potpore u pitanju, zeleno svjetlo se pali samo u slučajevima općeg ekonomskog interesa, a toga će biti i po ulasku u EU. Tamo nam valja i po novac iz fondova, za što najviše šansi imaju željeznice, smatra pak ministar prometa. Ono čega ne bi smjelo biti je održavanje neodrživog na način kako se to godinama radilo s brodogradnjom. Da se godinama socijalni mir kupovao potporama, ocijenila je Koščak.

"U najmanju ruku treba prodavati većinski paket. Zadaća vlasnika (države, op.a) je jačanje regulatorne funkcije uz provedbu reformi i postavljanje zakonodavnog okruženja za investiranje i razvoj. Naglašavam da trebamo prestati s desetogodišnjom praksom tretiranja javnih poduzeća kao važne jedinice za kupnju socijalnog mira", zaključila je Koščak.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.