Istraživanje
GfK: Cijene i malo sadržaja najveći minus hrvatskog turizma
Visoke cijene smještaja i gastronomske ponude te slaba ponuda dodatnih sadržaja glavni su nedostatak hrvatskog turizma. Najveći plus i dalje su prirodne ljepote. Pokazalo je to istraživanje GfK Centra za istraživanje tržišta provedeno ovog mjeseca putem interneta na uzorku od tristotinjak ispitanika.
Ministar turizma Darko Lorencin ne misli da su visoke cijene problem Hrvatske u odnosu na konkurenciju. Štoviše, izdvaja to kao našu prednost. Naime, analize Ministarstva proizišle iz istraživanja za netom usvojenu Strategiju turizma, pokazuju da je odnos cijene i vrijednosti među višima na Mediteranu.
"Mislim da taj trend trebamo slijediti i stalno ga poboljšavati, tu leži konkurentnost. Što se tiče dodatnih proizvoda, itekako, želimo li imati ovu glavnu komponentu u špici sezone. A pogotovo što nam je osnovni cilj, da eliminiramo ove praznine u pred i posezoni, to je i jedini i glavni instrument - novi proizvod, novi razlog dolaska, koji će pokrenuti i veći broj turista da dolaze u tim razdobljima. Tu je posla puno više", zaključio je Lorencin.
Da visokim cijenama ipak ne odskačemo u Europi, napominje direktorica Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić.
"Ne bih se s time složila. Proteklih pet godina sam živjela u inozemstvu, svi mi turistički djelatnici smo u kontaktu i kontinuiranom dodiru sa stranim gostima i sami putujemo. Hrvatska u tom dijelu nije skuplja od ostalih europskih zemalja", ističe Matešić.
Podaci GfK istraživanja, međutim, pokazuju da 23% ispitanih misli da su visoke cijene hrane, kao i smještaja (30%), najveći minus hrvatske turističke ponude.
"Zatim slaba dodatna ponuda, jer na kraju doživljavaju da turisti imaju samo mogućnost kupanja bez nekog posebnog dodatnog sadržaja. I visoke cijene gastronomske ponude. Zaključno, građani nemaju percepciju da je to 'vrijednost za novac', a to je upravo aspekt na kojem treba kontinuirano raditi", zaključila je direktorica istraživanja GfK Tatjana Rajković.
Najboljim turističkim adutom Hrvatske, pak, gotovo polovina ispitanih smatra prirodne ljepote i razvedenost obale, a jedna trećina da je čisto more prednost u odnosu na ostale destinacije.
Austrija, Španjolska i Francuska zemlje su za koje najveći broj građana smatra da nam mogu biti turistički uzor.
Kada bi, pak, došli u priliku preuzeti resor turizma, najveći dio sudionika GfK-ova istraživanja ipak bi prvo poboljšao dodatnu ponudu (25%), a zatim spustio cijene (14%).
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Zimske temperature smanjuju tlak u gumama. Pravilno napuhane gume omogućuju bolju vožnju po snijegu, štede gorivo i traju duže.
-
Za vrijeme izvođenja radova prekidi i preusmjeravanja prometnih tokova izvodit će se u fazama, kako bi tijekom cijelog razdoblja izvođenja radova promet mogao funkcionirati.
-
U povodu nadolazećih blagdanskih dana veselja i darivanja, Studenac nastavlja drugu godinu zaredom svoju blagdansku priču SRETNI BLAGDANI, SRETNI SUSJEDI
-
1. prosinca u Kazalištu lutaka Zadar gledamo predstavu Vlak u snijegu. Adaptacija istoimenoga romana za djecu Mate Lovraka govori o snazi zajedništva, poštenja i ne bježanja od odgovornosti.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.