Događaji

Novi turistički tokovi

Nakon 5 godina gradnje, napokon otvoren tunel Sveti Ilija-Biokovo

Nakon 5 godina gradnje, napokon otvoren tunel Sveti Ilija-Biokovo

Zabiokovski prostor dobio je šansu gospodarskog razvoja, prvenstveno turističkog, jer je sada svega 8 minuta udaljen od mora

Bez pompe, visokih dužnosnika i presijecanja vrpce u 14,40 pušten je promet tunelom Sv. Ilija-Biokovo, dugim 4,27 kilometara, koji se započeo graditi 2008.

Prvo vozilo koje je prošlo s morske strane bio je audi s trajlerom i gliserom, osječkih registracijskih pločica OS 420HG za čijim je volanom sjedio osječki poduzetnik Emanuel Major. - Imao sam informaciju da se tunel otvara i sačekao sam s obitelji, jer kratim put u povratku s ljetovanja - komentirao je.

I Imoćanka iz Zmijavaca Marija Todorić čekala je u koloni automobila otvaranje tunela, a informaciju je imala „s terena". - Čekam da prođem kući, a već sam prolazila tako da znam da se danas otvara - rekla je. - Od naših stanodavaca doznali smo za tunel. Idemo na izlet u Mostar i uštedjet ćemo 40 minuta puta - strpljivo će Norvežanka Elina koja s obitelji ljetuje u Brelima.

Izgradnja tunela donijet će neke nove turističke tokove. Zabiokovski prostor dobio je šansu gospodarskog razvoja, prvenstveno turističkog, jer je sada svega 8 minuta udaljen od mora.

Branko Drlje iz Promajne, a rodom Zabiokovac , na sjevernu stranu Sv. Ilije ponio je i novinski tekst kako je načelnik Baške Vode Joško Roščić, veliki protivnik tunela, promijenio mišljenje nakon što mu je Ivo Sanader građenje biokovskog tunela svrstao u prioritetne objekte.

- Izjavu ćemo sutra povećati i nositi na transparentu prilikom prosvjeda zbog naplate tunelarine- objašnjavao je prisutnima dok se čekalo odobrenje za vožnju kroz tunel.

Na sjevernoj strani u Rastovcu bila je veća gužva, jer su tamo postavljene i ujedno puštane u funkciju naplatne kućice s automatskom naplatom putem kartice i ENC-a uz asistenciju djelatnika HAC-a.

Vrhuška hrvatskih autocesta predsjednik uprave HAC-a Davor Mihovilović, direktor građenja Josip Draženović, glavni inženjer Anto Filipović, direktor naplate cestarine Ivan Jagatić, i ostali im kolege također su promatrali prve kolone vozila kroz tunel sa zabiokovske strane.

Probijanjem cijevi kroz Biokovo između Basta na južnoj strani i Rastovca na sjevernoj, započelo je u ožujku 2008.g., a tunel je probijen u siječnju 2010.g. Zbog problema u građevinarstvu radovi su prekoračili planirane rokove završetka. Sada kada je napokon stavljen u funkciju ushićenje Zabiokovlja remeti odluka Vlade o naplati tunelarine. Pridružuju im se i primorci na prosvedu u 18 sati u utorak.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.