Događaji

Različite statistike

Transformacijom i drugačijim angažmanom turističkih sezona do produljenja sezone

Transformacijom i drugačijim angažmanom turističkih sezona do produljenja sezone

Turistička sezona je na vrhuncu, nalazimo se u jednom od onih udarnih vikenda koje prate gužve na cestama i brojanje gostiju. Bilo njih nešto više ili nešto manje nego prošle godine u ovo vrijeme, stručnjaci se slažu: to uopće nije poanta našeg turizma. Kako produljiti sezonu temeljno je pitanje sektora od kojeg ovisi naša ekonomija kojim se bavimo čitav niz godina.

Ministru turizma Darku Lorencinu ovo je prva turistička sezona. Broj gostiju koji se trenutno odmaraju na Jadranu trenutno je u prvom planu, a različite statistike povremeno uzburkaju duhove. Lorencin je svjestan toga da glavnina brojki dolazi u špici sezone, no naš turizam mora trajati 12 mjeseci. Prvi korak u tom smislu mu je transformacija mreže turističkih zajednica i njihov drugačiji angažman. Zbog sve što se tu planira, znakovito napominje, događaju se i neki potresi.

"Sva ova bura koja se diže proteklih dana ima utemeljenje i u činjenici da smo krenuli mijenjati sustav. Svaka promjena, svaka akcija ima svoju reakciju. Tako to doživljavam, ali kao ministar nastojim iskoristiti ne svaki dan i sat nego doslovce svaku minutu da ono, za što je ministarstvo odgovorno, da omogući nesmetani razvoj hravtskog turizma, da to i provedemo", rekao nam je Lorencin.Reorganizacija mora ići od nas samih, nastavlja, objašnjavajući da se organizacija nije mijenjala 20 godina, a sve drugo jest - uvjeti, tržišta, trendovi.

"I mi sada pokrećemo proces gdje će glavnu riječ morati voditi destinacijske management agencije koje će biti odgovorne za kreiranje proizvoda, pregled, kretanje, za poticanje novih proizvoda... To je jedini način gdje možemo stvoriti proizvod - na destinaciji i samim time širiti sezonu, i pred i post sezonu".Golemi potencijal otvara i nedavna odluka da se kampovi mogu graditi i van turističkih zona. Kampovi čine 25 posto naših ukupnih kapaciteta i zapravo tek počinju razvoj za razliku od hotela koji su već većim dijelom modernizirani i dignuti na viši novo.

"Kamping industrija pokriva vrlo interesantan, izuzetno potencijalan segment turista koji samo na prvi pogled izgledaju slabije platežne moći, po pitanju potrošnje oni su itekako potentni ali s druge strane i zahtjevni".A da bi proširili našu sezonu ponuda mora biti bogata, a promocija odlična. Za sve to potrebne su nam investicije. Lorencina smo pitali kada će konačno u Hrvatskoj postati jednostavno investirati u turizam.

"Kada obavimo jedan jako veliki posao, ne samo u turizmu nego i u svemu ostalom. Samo dugoročnim, dosljednim, mukotrpnim radom moći ćemo pokrenuti sustav jer treba raditi iz dana u dan, iz sata u sat na jednom jedinom projektu da bi uspio. Imate otprilike još jedno 190 zemalja u svijetu koje na isti način žele privući investicije", zaključuje Lorencin.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.