Već mjesecima leži u moru
Sve je već spremno: Kruzer će uspravljati najmanje deset sati
Kruzer Costu Concordiju trebali bi početi uspravljati u ponedjeljak u 6 sati ujutro. No, brod će kod otočića Giglio ostati vjerojatno do sljedećeg proljeća, piše Corriere della Sera.
Kruzer se, podsjetimo, nasukao 13. siječnja 2012. godine. Za nesreću sude kapetanu Francescu Schettinu. Prijeti mu 20 godina zatvora. U nesreći je poginulo 32 ljudi, a od tog broja dvije žrtve - Russel Rebello i Maria Grazia Trecarichi - još nisu pronađene. Spasitelji vjeruju da se njihova trupla nalaze u olupini kruzera. Trupla će početi tražiti kad stabiliziraju brod.
Već mjesecima leži u moru
Kruzer se zaglavio između dvije stijene i nagnuo se na jednu stranu koja već mjesecima leži u moru. Stručnjaci su odmah nakon nesreće počeli razmišljati kako da uklone brod. Zaključili su da bi bilo najbolje da ga usprave i onda odvuku. Nakon što ga odvuku, brod će vjerojatno razrezati i baciti u staro željezo.
Uspravljanje će trajati između deset i 12 sati
Tonaža kruzera je 114.000, dug je 290 metara, širok 35 metara i visok 57 metara i stručnjaci nikada prije nisu izvlačili tako veliki brod. Odlučili su se za postupak koji se zove parbuckling. Akcija bi trebala trajati između deset i 12 sati.
Parbuckling nije novi postupak i koristio se za izvlačenje ratnog broda USS Oklahoma koji je potopljen u Pearl Harboru te trajekta Herald of Free Enterprise 1987. godine. No, Costa Concordia je ipak drugačija. Već mjesecima danonoćno 500-ak ljudi, od kojih je 100 ronilaca, rade kako bi se brod mogao uspraviti i kasnije otegliti. Vrijeme im curi i stručnjaci su zaključili kako kruzer ne bi mogao ostati u ovom položaju u moru preko zime.
Gigantske platforme
Mjesecima su ispod njega, kako ne bi klizio dublje u more, stavljali cement i tako su napravili šest gigantskih platformi, od kojih je najveća teška 1000 tona, a na kojima će Concordia "stajati" nakon što je usprave. Kompjuterski će početi povlačiti čelične kablove koji bi trebali uspraviti brod. Operacija uspravljanja, kada počne, neće se više moći zaustaviti, a stručnjaci se nadaju da neće doći do toga da se dijelovi kruzera budu počeli lomiti. Operacija dizanja Concordije procjenjuje se, stajat će oko 600 milijuna eura.
Zasad se ne zna što će s brodom biti nakon što ga usprave. Najprije će utvrditi stupanj štete. Nakon toga bi trebali početi variti čelične "kutije" kako bi kruzer postao stabilan i dobio uzgon, piše The Guardian.
Stručnjaci kažu da su šanse da parbuckling uspije 90 posto, no ipak nitko ne zna što će se točno dogoditi. Postoji šansa da se brod prevrne na drugu stranu, a i boje se da bi se brod, kad ga kasnije počnu tegliti, mogao raspasti.
Vezane vijesti
-
Talijanski Vrhovni sud počeo je u četvrtak razmatrati presudu Francescu Schettinu, bivšem kapetanu kruzera Costa Concordia, osuđenom na 16 godina zatvora nakon pomorske nesreće kod toskanske obale u kojoj je poginulo 32 ljudi
-
-
-
Izdvojeno
-
Raštika biblijskih dimenzija narasla je u vrtu virskog domaćina Nevenka Kapovića kojeg na otoku Viru svi zovu Veno.
-
U derbiju 17. kola SuperSport HNL-a Hajduk i Rijeka su pred 29.489 gledatelja na Poljudu odigrali 2-2. Hajduk je dva puta vodio, ali se Rijeka oba puta vratila i sačuvala remi ostavši tako i nakon 17 kola bez poraza.
-
U 12. kolu FavBet Premijer lige košarkaši Zadra gostovali su na vrućem terenu u Sinju kod Alkara gdje su odličnom obranom u posljednjoj dionici slavili rezutatom 61-71 (18-13-24, 26-15, 5-14).
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.