Događaji

Usred krize luksuzni automobili

Župani, ne treba vam sedma brzina!

Župani, ne treba vam sedma brzina!

Sisačko moslavačka županica Marina Lovrić Merzel, zbog audija 6 vrijednog 433.000 kuna, ne silazi s naslovnica. Drznula se SDP-ovka usred krize kupiti luksuzni automobil i još se nemušto pravda kako joj je županija jedna od najvećih u Hrvatskoj, pa su joj za to potrebna "kolica" sa sedam brzina, piše Slobodna Dalmacija

Kako se vozni park kojim se koriste dužnosnici obnavlja isključivo novcem poreznih obveznika, propitali smo što političari i poduzetnici koji pune proračun misle o ideji da se zakonski ograniči vrijednost automobila za župane, gradonačelnike i načelnike? Naš je prijedlog da to budu automobili vrijedni najviše do 150 tisuća kuna bez PDV-a i da se ne može ići u kupovinu novog, ako vozilo koje se već koristi nije starije od pet godina.

Srednja klasa

Tomislav Alujević Grgas, splitski gradski vijećnik Saveza za građansku i etičku Hrvatsku don Ivana Grubišića, na tragu je korjenitih promjena koje Savez i zagovara. On misli da je moguće zakonski ograničiti samovolju kad je u pitanju kupovina automobila novcem poreznih obveznika.

- Apsolutno podržavam tu ideju i ona nije neprovediva. Mislim da bi još kao uvjet trebalo dodati i kilometražu, jer ako zakonski uvjetujemo da se stari automobili u kojima se voze župani, gradonačelnici i načelnici, ne smiju mijenjati ako su mlađi od pet godina, onda bi trebalo uzeti u obzir i prijeđenu kilometražu. Tu svakako treba uvesti reda, jer tko kaže da se naši dužnosnici trebaju voziti isključivo u najskupljim njemačkim automobilima? U cijenu do 150 tisuća kuna bez PDV-a, spadaju jako dobri automobili, pa ako se francuski predsjednik Hollande može voziti u citroenu 5, zašto se ne bi mogli u njemu voziti naši dužnosnici? Automobili visoke srednje klase nisu ništa slabiji niti nesigurniji za prijevoz od onih najviše klase i tehnički zadovoljavaju sve što našim čelnicima treba u obavljanju svakodnevnih zadataka. Hrvatska nije velika zemlja, najduže su relacije većinom Split - Zagreb, stoga ovaj prijedlog treba gurati jer bi on značio goleme uštede na svim razinama - državnoj, regionalnoj i lokalnoj - kaže Alujević Grgas.

Miljenko Kardum, bivši šef splitske Obrtničke komore, i jedan od najiskusnijih automehaničara u Dalmaciji, misli da je prijedlog "Slobodne" da se zakonski ograniči koliko političari mogu potrošiti na automobile realno postavljen.

- Ovo što se sada čini jest čista samovolja i silovanje demokracije! Da oni novcem kojeg ubiru od građana i poduzetnika kupuju luksuzne automobile, to je nedopustivo, tomu treba stati na kraj. Cijene automobila više srednje klase kreću se od 16 do 22 tisuće eura i to su jako dobra vozila. I ograničenje za kupovinu novog automobila ste dobro postavili, jer sva su vozila do pet godina, da tako kažem, u "dobroj kondiciji", naravno, ako se obavlja redoviti servis, a županije vam sigurno na servisu ne štede - kaže Kardum.

Predsjednik udruženja obrtnika Splita Neven Kačić Bartulović, ideju drži ideju utopijskom, ali...

- Kad je već Linić naložio da sve plaće u javnom sektoru moraju biti niže od ministarske, možda bi i ovo prošlo. Zašto sumnjam da se kupovina automobila na teret poreznih obveznika može ograničiti? Zato što bi tu odluku morali donijeti sami političari. Pokušajte razmisliti: mislite li da je netko toliko politički kratkovidan da usred ovakve krize kupi auto od 500 tisuća kuna da bi se u njemu pravio važan? Bojim se da se takvi automobili od strane naših dužnosnika kupuju iz nekog drugog razloga, a to je da bi se nekome vratio nekakav raniji dug - sumnja Kačić Bartulović.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.