Događaji

Izvještavanje je bilo kratko svrstano

Na referendumu o obitelji hrvatski mediji prvi put jasno zauzeli jednu stranu

Na referendumu o obitelji hrvatski mediji prvi put jasno zauzeli jednu stranu

Većina hrvatskih medija automatski se opredijelila za jednu ili drugu stranu

Dan uoči referenduma koji je podijelio hrvatsku javnost, većina političkih subjekata već je pozvala svoje biračko tijelo da glasuje 'za' ili 'protiv' referendumskog pitanja o braku kao zajednici života žene i muškarca. Koliko su bili uspješni pokazat će prve izlazne ankete koje će Državno izborno povjerenstvo objaviti odmah po završetku referenduma.

Kampanja je bila nemilosrdna, pucalo se iz svih oružja, provukla se kroz sve medijske pukotine, TV ekrane, tiskane i elektroničke medije i društvene mreže. Stoga možemo reći da su pravi pobjednici ove kampanje, mediji 21. stoljeća, točnije njezini nositelji, novinari - struka. Evo što o zasluzi novinara u kampanji kaže ona koji ih je poslu učila, profesorica etike novinarstva na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti, Gordana Vilović:

"Izvještavanje je bilo, rekli bismo, kratko svrstano. Jedan dio medija ili svehrvatski mediji su se vrlo jasno odredili prema tom referendumu i to su jasno i kazali. Nije bilo nikakvog pokušaja da oni kažu mi ćemo nešto nepristrano raditi tim više što su pozvali sve svoje kolumniste koji su jednostavno kazali da se ne slažu s pokušajem da se stvara nejednakost. Mislim da je to bilo puno poštenije od onih koji pokušavaju biti ni na jednoj ni na drugoj strani", rekla je Vilović.

Ipak, ova će kampanja, u povodu trećeg referenduma od hrvatske neovisnosti i prvog kojeg su inicirali građani, ostati upamćena po jednom presedanu. Naime, većina hrvatskih medija automatski se opredijelila za jednu ili drugu stranu, što je dosad nezabilježena praksa u hrvatskom novinarstvu, pojašnjava Vilović.

"Meni se čini da ta revolucionarna promjena koja se dogodila, gdje se u jednoj kampanji mediji kažu za što će se založiti, da su svjesno išli u to, po meni pošteno jer oni znaju da mogu izgubiti jedan dio svojih čitatelja koji se ne slažu s tim stavom. Svugdje u svijetu u kampanjama imate velike medije koji u jednom trenutku 'mi se opredjeljujemo za ovu ili onu opciju, ali to neće ugroziti nepristranost izvještavanja i ono što je bilo na određenom skupu", izjavila je Vilović.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.