Izvještavanje je bilo kratko svrstano
Na referendumu o obitelji hrvatski mediji prvi put jasno zauzeli jednu stranu
Većina hrvatskih medija automatski se opredijelila za jednu ili drugu stranu
Dan uoči referenduma koji je podijelio hrvatsku javnost, većina političkih subjekata već je pozvala svoje biračko tijelo da glasuje 'za' ili 'protiv' referendumskog pitanja o braku kao zajednici života žene i muškarca. Koliko su bili uspješni pokazat će prve izlazne ankete koje će Državno izborno povjerenstvo objaviti odmah po završetku referenduma.
Kampanja je bila nemilosrdna, pucalo se iz svih oružja, provukla se kroz sve medijske pukotine, TV ekrane, tiskane i elektroničke medije i društvene mreže. Stoga možemo reći da su pravi pobjednici ove kampanje, mediji 21. stoljeća, točnije njezini nositelji, novinari - struka. Evo što o zasluzi novinara u kampanji kaže ona koji ih je poslu učila, profesorica etike novinarstva na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti, Gordana Vilović:
"Izvještavanje je bilo, rekli bismo, kratko svrstano. Jedan dio medija ili svehrvatski mediji su se vrlo jasno odredili prema tom referendumu i to su jasno i kazali. Nije bilo nikakvog pokušaja da oni kažu mi ćemo nešto nepristrano raditi tim više što su pozvali sve svoje kolumniste koji su jednostavno kazali da se ne slažu s pokušajem da se stvara nejednakost. Mislim da je to bilo puno poštenije od onih koji pokušavaju biti ni na jednoj ni na drugoj strani", rekla je Vilović.
Ipak, ova će kampanja, u povodu trećeg referenduma od hrvatske neovisnosti i prvog kojeg su inicirali građani, ostati upamćena po jednom presedanu. Naime, većina hrvatskih medija automatski se opredijelila za jednu ili drugu stranu, što je dosad nezabilježena praksa u hrvatskom novinarstvu, pojašnjava Vilović.
"Meni se čini da ta revolucionarna promjena koja se dogodila, gdje se u jednoj kampanji mediji kažu za što će se založiti, da su svjesno išli u to, po meni pošteno jer oni znaju da mogu izgubiti jedan dio svojih čitatelja koji se ne slažu s tim stavom. Svugdje u svijetu u kampanjama imate velike medije koji u jednom trenutku 'mi se opredjeljujemo za ovu ili onu opciju, ali to neće ugroziti nepristranost izvještavanja i ono što je bilo na određenom skupu", izjavila je Vilović.
Vezane vijesti
-
Prva procjena o (ne) uspjehu Mostova referenduma protiv "stožerokracije", kako su nazvali svrhu referendumske inicijative, trebala bi se dobiti u srijedu, piše u nedjelju Jutarnji list.
-
Hrvatski suverenisti objavili su u utorak da inicijativa "Zaštitimo hrvatsku kunu", potaknuta najavljenim uvođenjem eura, nije prikupila dovoljno potpisa da se Ustavom propiše kako se o promjeni valute odlučuje samo na referendumu - prikupili su 334.582 potpisa, a nedostajalo ih je još 34.285.
-
Saborski zastupnik Hrvatskih suverenista i predstavnik Organizacijskog odbora referendumske inicijative "Zaštitimo hrvatsku kunu" Marko Milanović Litre izjavio je u subotu u Zagrebu da je u pet dana prikupljeno 157.000 potpisa te da su organizatori zadovoljni tijekom prikupljanja.
-
Referendumska inicijativa 'Zaštitimo hrvatsku kunu' u nedjelju je na Trgu bana Jelačića u Zagrebu počela s prikupljanje potpisa građana za raspisivanje referenduma kojim, kako kažu, hrvatskom narodu žele omogući da sam odlučuje o vlastitoj novčanoj valuti.
Izdvojeno
-
Raštika biblijskih dimenzija narasla je u vrtu virskog domaćina Nevenka Kapovića kojeg na otoku Viru svi zovu Veno.
-
U derbiju 17. kola SuperSport HNL-a Hajduk i Rijeka su pred 29.489 gledatelja na Poljudu odigrali 2-2. Hajduk je dva puta vodio, ali se Rijeka oba puta vratila i sačuvala remi ostavši tako i nakon 17 kola bez poraza.
-
U 12. kolu FavBet Premijer lige košarkaši Zadra gostovali su na vrućem terenu u Sinju kod Alkara gdje su odličnom obranom u posljednjoj dionici slavili rezutatom 61-71 (18-13-24, 26-15, 5-14).
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.