Događaji

Odbačen nacrt Ugovora

Zbog 11 stranica primjedbi usporena monetizacija autocesta!

Zbog 11 stranica primjedbi usporena monetizacija autocesta!

Zbog čak jedanaest stranica primjedbi DORH-a, Ministarstva prometa i ostalih državnih institucija, odbačen je nacrt Ugovora o koncesiji za upravljanje i održavanje autocesta koji su izradili pravnici odvjetničke kuće Wolf Theiss, koja je dio savjetničkog tima resornog ministarstva. Tako je, za sada, usporen proces monetizacije autocesta, koji bi trebao smanjiti javni dug za dvadesetak milijardi kuna.

Prošloga ljeta Vlada je uvjeravala da ćemo do sada znati koncesionara za upravljanje autocestama. Ali nije spreman čak ni nacrt koncesijskoga ugovora. Dokumentom koji su do sada odvjetnicima platili 175 tisuća eura nisu zadovoljni. Ministarstvo je zatražilo i mišljenje DORH-a. Među ostalim, kako doznajemo, u nacrtu nisu adekvatno regulirani vlasničko-pravni odnosi, buduća gradnja novih trakova, državne potpore, nadzor koncesionara i naplata štete, određivanje visina cestarine.

A kako odvjetnički tim pravda prigovore ministarstva? Nema sumnje da je ovo težak dio posla koji ministarstvo mora obaviti. Moraju sjesti i pomiriti sve zainteresirane strane, dokumentaciju, javno mijenje i ne čudi me da je ponekad, kad se nađeš pred svim tim izazovima, najlakše za sve okriviti odvjetnike, rekao je Ronald Given iz odvjetničkog ureda Wolf Theiss.

Postojećim nacrtom hrvatski interesi nisu dovoljno zaštićeni pa usred koncesijske utakmice Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture traži novi odvjetnički tim: Ministarstvo ulaže napore i inzistira na kvaliteti posla u svim koracima. Uskoro će se provesti postupak odabira odvjetničke kuće koja bi bila angažirana na izradi nacrta Ugovora o koncesiji kako bi što uspješnije u okvirima zadanih rokova posao monetizacije i završio, navodi u priopćenju Ministarstvo.

Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, smatra da je zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa i snimanja stanja nakon pljačke u autocestama za pripremu ovakvog projekta trebalo i do 4 godine. I nije to, smatra profesor Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti, jedini propust.

Pogrešno je odluku o bitnim stvarima povjeriti stranom timu stručnjaka za 50 milijuna kn hrvatskih građana, navodi.

Je li i sama monetizacija dobar posao ili tek kratkoročna financijska injekcija za krpanje proračunskih rupa, uz cijenu gubitka nadzora nad autocestama, možda pokaže već sljedeće ljeto. Ako koncesijska utakmica prođe bez novih obrata.

HRT


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.