25 godina iskustva
Pilot MiG-a Stanko Hrženjak: prije polijetanja sa zrakoplovom je bilo sve u redu
Svjesno sam preuzeo rizik letenja na tome avionu. Moj trening je ono što mi daje predispozicije
Stanko Hrženjak, pilot MiG-a 21 koji je popodne pao kod Donje Lomnice, izjavio je kako je sa zrakoplovom bilo sve u redu prije polijetanja iz zračne luke Zemunik, ali mu je nedaleko Zagreba otkazao hidraulični sustav, zapalio se motor te se kabina ispunila dimom, zbog čega se morao katapultirati, a MiG usmjeriti prema nenaseljenom području.
"Nakon događaja u zračnoj luci u Zadru krenuli smo na rutinski let prema Zagrebu. Prije polijetanja sve je bilo u redu i avion je bio potpuno ispravan", kazao je Hrženjak na konferenciji za novinare u vojarni u zračnoj luci Pleso.
Nakon što je zrakoplovu otkazao hidraulični sustav i zapalio motor te dim ispunio njegovu kabinu, napravio je, rekao je, nekoliko krugova iznad područja oko Velike Gorice kako bi potrošio što više goriva, kako bi šteta kod pada bila što manja. Pritom je tražio nenaseljeno područje gdje će usmjeriti zrakoplov.
Katapultirao se na dvjesto metara visine, a zrakoplov se srušio oko 300 metara od njega. "Svjesno sam preuzeo rizik letenja na tome avionu. Moj trening je ono što mi daje predispozicije", istaknuo je Hrženjak, pilot s 25 godina iskustva koji se iz nesreće izvukao potpuno neozlijeđen.
Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva general-bojnik Dražen Šćuri potvrdio je kako je MiG-u istekao vremenski rok, a u uporabi je bio zbog kašnjenja borbenih zrakoplova koji su bili na remontu u Ukrajini.
Istekli vremenski resursi
"Riječ je o avionu kojemu su istekli vremenski resursi, odnosno traju do 15. kolovoza. To nije trebao biti njegov zadnji let, ali je činjenica da je ovaj avion bio u opticaju samo zato što su kasnili oni avioni koji su bili na remontu u Ukrajini. Inače ne bi bio", rekao je Šćuri.
Naglasio je kako istek vremenskog resursa ne znači da avion više ne može letjeti. "Naime, nije mu istekao radni resurs, koji je daleko bitniji od vremenskoga. Nitko tako vrijedne avione ne izvlači iz opticaja zato što im je istekao vremenski resurs, on se može produžiti", pojasnio je.
U trenutku otkazivanja motora zrakoplov se nalazio na visini od 500 metara, vozio je brzinom od 400 kilometara na sat, a nedostajalo mu je 15 sekundi da sleti.
O nesreći je obaviješten ministar obrane Ante Kotromanović te su formirana dva povjerenstva koja će utvrditi razloge nesreće. Jedno će povjerenstvo nastojati utvrditi razloge zbog kojih je došlo do požara i otkazivanja hidrauličnog sustava, dok će se drugo baviti utvrđivanjem eventualnih pogrešaka u zapovjednome lancu.
Vezane vijesti
-
-
Hrvatski zrakoplovi "kanader" CL415S koji sudjeluju u vježbama s izraelskom policijom, jutros su sudjelovali u gašenju požara na području Bet Guvrina.
-
-
Izdvojeno
-
Pretežno sunčano, prijepodne uglavnom u unutrašnjosti mjestimice slab mraz, magla i niska naoblaka.
-
U subotu, 7. prosinca održat će se “Degustacija mladih vina i maslinovih ulja, Nadin 2024.“
-
Namjera je osigurati dio sredstava za provođenje nužno im potrebnih fizikalnih terapija. Sredstva se prikupljaju od prodaje ulaznica na izložbu i prodanih umjetnina na njoj.
-
Sve ulaznice za utakmicu 8. kola AdmiralBet ABA lige između Zadra i Cedevita Olimpije koja će se igrati u dvorani Jazine subotu, 9. studenog s početkom u 17 sati su prodane!
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.