Događaji

Kriza je uzela danak i u medijima

Zlatar Violić o medijskoj politici: Cilj je održiv sustav medija

Zlatar Violić o medijskoj politici: Cilj je održiv sustav medija

U fokusu dana elektroničkih medija koji se održavaju u Opatiji je medijska politika, strateški dokument koji bi trebao odrediti budućnost djelovanja medija u Hrvatskoj. Konačan tekst dokumenta još ne postoji, dijelovi se mogu pronaći na internetu, a ministrica kulture Andrea Zlatar Violić poručuje: potreban nam je politički konsenzus, uz sudjelovanje zainteresirane javnosti.

Kriza je uzela danak i u medijima. Smanjeni su prihodi, posebice komercijalnih medija zbog čega pada broj zaposlenih; posljednjih godina za 25 posto, pa je u konačnici zabilježen i pad kvalitete medijskog sadržaja.

Takav sustav dugoročno ne može funkcionirati, kaže ministrica kulture Andrea Zlatar Violić.

„Ne samo da su novinari egzistencijalno ugroženi, ugrožene su ili oslabljene redakcijske autonomije, ugrožene su, nećemo reći novinarske slobode, ali nestale su neke klasične funkcije i svi koji se time dugo bave znaju da je najveći problem što više ne postoji funkcija urednika ili redaktora u bilo kojem mediju", smatra Zlatar-Violić.

Sve probleme trebala bi pobliže detektirati i potom ponuditi rješenja- medijska politika. Dokument je to čiji su dijelovi već izašli u javnost, no još uvijek ne postoji konačan tekst.

Ministarstvo će ga doraditi i ponuditi zainteresiranoj javnosti, a što bi u konačnici, kroz javnu raspravu, a zatim i politički konsenzus stranaka, trebalo odrediti budućnost medija u Hrvatskoj...

„Cilj strategije je održivi sustav javnih, komercijalnih, lokalnih/komunalnih i neprofitnih medija. Radi se o kompleksnom sustavu na način da se svi mjere, što se nas tiče, prema kvaliteti proizvoda", zaključuje Zlatar Violić.

Kvaliteta medijskog sadržaja, medijska pismenost, ali i zaštita temeljnih ljudskih prava, prava djece i manjina, ali i autorskih prava, sveprisutno je pitanje. Medijski sadržaj mora se temeljiti na raznolikosti, originalnosti i zanimljivosti, smatra predsjednica VEM-a, Mirjana Rakić, koja za primjer uzima Dansku:

„Upravo je ta Danska postala primjer mnogima; u pronalaženju teme, odabiru i obradi. Nije pitanje količine, već onoga što dajete svojim slušateljima, što stavljate na ekran... Da je to ono što vas razlikuje od drugih, po kvaliteti", kaže Rakić.

Mišljenja su podijeljena, a prijedlogom medijske strategije nisu zadovoljni svi. Poslodavci napominju: nas nitko ništa nije pitao. Predsjednik HURIN-a Marijan Beljan i Nacionalne udruge televizija, Denis Mikolić...

„Mi u taj postupak nismo gotovo uopće bili uključeni. Nedopustivo je da se donošenje medijske politike radi bez poslodavaca", kaže predsjednik HURIN-a Marijan Beljan.

„Ne možemo prihvatiti ocjenu da komercijalni mediji ne mogu obavljati javnu funkciju, već samo neprofitni. Kada svi koji će u državi primati potporu budu svoje vlasništvo otvarali javnosti, sve do OIB-a, tek onda igramo istu utakmicu. Dok se to ne uvede, neki će i dalje muljati", zaključuje predsjednik NUT-a Denis Mikolić.

Šira rasprava tek se treba povesti, pa će tu biti mogućnosti za kritike, prijedloge i dogovore. Inače, na 7. danima elektroničkih medija u Opatiji je više od 100 sudionika, radijskih i televizijskih nakladnika, lokalnih radio i TV postaja kao i predstavnici nacionalne i komercijalnih TV kuća.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.