"Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne"
Tri četvrtine učenika do kraja osnovne škole probalo je alkohol
Tri četvrtine učenika do kraja osnovne škole probalo je alkohol, a 30 posto roditelja, osobito maturanata odobrava konzumaciju alkohola, istaknuto je u srijedu na okruglom stolu na temu sprječavanja maloljetničke konzumacije alkohola u sklopu nacionalne kampanje "Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne".
Radi se o rezultatima istraživanja iz 2013. koje je provedeno među 2267 učenika u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji.
"Glavni zaključci istraživanja su da je alkohol najzastupljenije sredstvo ovisnosti već u osnovnoj školi, a znatiželja i želja za opuštanjem vodeći su razlozi njegove konzumacije. Alkohol prvi put najčešće probaju kod kuće, lako se nabavlja, uglavnom u kafiću, a njegovu konzumaciju odobrava oko 30 posto roditelja, osobito kod maturanata ", kazala je profesorica psihologije u II. osnovnoj školi Bjelovar Ines Mihajlović.
Stoga je poručila da je krajnje vrijeme spriječiti proturječne poruke u društvu i svima dati jasno do znanja koliko je važno reći ne prilikom potencijalne konzumacije alkohola.
Prema posljednjim rezultatima Europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola, uporabi droga i rizičnim čimbenicima (ESPAD) iz 2011. provedenog u 37 europskih zemalja među 105.000 učenika, Hrvatska se nalazi na trećem mjestu kad je u pitanju maloljetnička konzumacija alkohola. Rezultati, istaknuto je na okruglom stolu, ujedno pokazuju porast ekscesivnog pijenja (binge drinking) među djevojčicama i dječacima u Hrvatskoj. Mnogobrojna istraživanja pijenja alkoholnih pića tijekom adolescencije utvrdila su i visoku povezanost opijenosti i sudjelovanja u tučnjavama, skrivljenih prometnih nesreća, izlaganju riziku od maloljetničke trudnoće i mnogih drugih scenarija.
"Rezultati mnogobrojnih istraživanja pokazuju da maloljetnici u Hrvatskoj sve više i sve ranije počinju konzumirati alkohol", kazala je predsjednica PR Odbora Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK Tina Puhalo Grladinović, izrazivši uvjerenje da kampanjom "Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne" Grupacija preuzima odgovornost kako bi utjecala na savjest svih članova društva i potaknula ih da djeci kažu ne kada se nađu u poziciji točiti im ili prodavati alkohol.
Kampanja "Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne" provodi se do 15. prosinca na ukupno tisuću prodajnih mjesta i kafića u cijeloj Hrvatskoj u organizaciji Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore (HGK) u partnerstvu s Ministarstvom zdravlja. Cilj kampanje je podizanje svijesti o nužnosti poštovanja i provedbe zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina. Prati je i spot u režiji Dalibora Matanića kojim se apelira na savjest mnogih koji se nalaze u položaju da maloljetnicima prodaju alkohol.
"Ova kampanja pokazuje koliko može biti uspješna multisektorska suradnja u projektima od općeg interesa. Upravo takva međusektorska i višerazinska partnerstva preporučuju i mnoge smjernice Svjetske zdravstvene organizacije i Europske komisije kao i nacionalne strategije sprečavanja zlouporabe alkohola", kazala je voditeljica službe za javno zdravstvo Ministarstva zdravlja Dunja Skoko-Poljak.
Sudionici okruglog stola složili su se da podaci istraživanja pokazuju da je ta kampanja potrebna društvu te ustvrdili da odgovornost za zdravlje djece i mladih leži na svim članovima društva, posebno ako se uzme u obzir da Hrvatska ima zakon kojim je maloljetnička konzumacija alkohola jasno zabranjena.
Vezane vijesti
-
-
Pandemija koronavirusa posebno je negativno utjecala na mlade zbog čega će sljedeća godina biti posvećena problemima s kojima se suočavaju, od uskraćivanja obrazovanja do porasta problema s mentalnim zdravljem, upozorili su europarlamentarci u raspravi o proglašenju 2022. Europskom godinom mladih.
-
Predstavljeni ovogodišnji rezultati istraživanja o konzumaciji alkohola među mladima – Najniža dobna granica konzumacije alkoholnih pića 11 godina - čak 43,8 posto dječaka konzumira alkohol između jednom i tri puta tjedno
-
Objavljeni su podaci istraživanja o navikama konzumiranja alkohola u državama članicama Europske unije.
Izdvojeno
-
Košarkaši Zadra izgubili su nakon produžetka u 23. kolu AdmiralBet ABA lige na gostovanju kod Cedevite Olimpije rezultatom 80:75 (15:10, 16:25, 17:15, 18:16, 14:9)
-
Zadar 1952 je u posljednjem kolu Doigravanja A1 Regionalne lige na bazenu Višnjika izgubio od Partizana. Gosti su slavili nakon izvođenja peteraca rezultatom 14:15 (1:2, 4:6, 5:2, 3:3, 1:2).
-
Ponedjeljak vjetrovitiji i hladniji od nedjelje, još mjestimice uz povremenu kiša, u gorju i snijeg. Od utorka stabilnije i sunčanije, ali ujutro uz čest mraz.
-
Sa zadovoljstvom najavljujemo da će se tradicionalni promotivni tjedan Nacionalnog parka Plitvička jezera održati od 28. ožujka do 8. travnja 2025. godine, u destinaciji iznimne prirodne ljepote koju obožavaju milijuni posjetitelja iz cijelog svijeta. Ovaj tjedan će biti posebno obilježen uz 76. rođendan nacionalnog parka – “Kao predjel naročite prirodne ljepote” kada su Plitvička jezera proglašena nacionalnim parkom, 8. travnja 1949. godine.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.