Događaji

Mnogobrojne pritužbe na natječaj

Hrvatska komora arhitekata: Pobjednički rad za terminal u Gružu mora se isključiti zbog povrede natječaja

Hrvatska komora arhitekata: Pobjednički rad za terminal u Gružu mora se isključiti zbog povrede natječaja

Hrvatska komora arhitekata zatražila je da se pobjednički rad za 93 milijuna eura vrijedan projekt terminala u dubrovačkoj luci Gružu povuče zbog "grube povrede natječajne procedure" jer bio objavljen i javno dostupan i prije raspisivanja natječaja.

Kako Hrvatska komora arhitekata (HKA) navodi u dopisu od utorka, 12. srpnja, njihova reakcija dolazi nakon mnogobrojnih pritužbi na natječaj.

"Hrvatska komora arhitekata primila je mnogobrojne pritužbe vezane uz pravo sudjelovanja na natječaju rada pod šifrom '09'. Nakon provjere navedenih podataka te nakon uvida u natječajnu i ostalu dokumentaciju, utvrdili smo da je rad pod šifrom '09' koji je potpisao austrijski arhitekt Alfred Michael Schluder iz Beča bio izrađen, objavljivan i javno dostupan prije samog početka natječaja 21. travnja 2016.", stoji u dopisu te komore poslanom članovima ocjenjivačkog suda, investitoru i provoditelju natječaja u kojem se navodi da je riječ o gruboj povredi natječajne procedure.

Utvrđeno je da je spomenuti rad funkcionalno, konstruktivno i oblikovno u svim bitnim komponentama istovjetan s tlocrtima i presjecima prikazanim u 'nacrtnim specifikacijama' u 'Elaboratu zaštite okoliša za novi terminal za kruzere i trgovački centar u Dubrovniku (Luka Dubronik - Gruž)' od 11. ožujka 2016., koji je objavljen na internetskim stranicama Ministarstva zaštite okoliša i prirode,  navodi HKA. 

Kako su ovih dana naveli neki dubrovački mediji, rad Schludera gotovo je identičan idejnom rješenju koje je izradio Konzorcij tvrtki Kamgrad i Bouygues Batiment International u rujnu 2015. godine, a Ministarstvo objavilo 11. ožujka.  

HKA  u dopisu ističe da  "točka 1.6. uvjeta natječaja zabranjuje sudjelovanje na natječaju svim osobama koje su na bilo koji način sudjelovale u izradi programa natječaja ili su bile autori studija koje su prethodile natječaju ili su bile upoznate s programom natječaja. Navedeno upućuje i na grubu povredu načela anonimnosti, ravnopravnosti i konkurencije natjecatelja te povredu neovisnosti odlučivanja ocjenjivačkog suda", ističe Hrvatska komora arhitekata. Dodaje kako - bez obzira na to je li riječ o kopiranju od austrijskog arhitekta ili o istom radu - za takav projekt nije moguće izdati građevinsku dozvolu.

U skladu s propisima Republike Hrvatske, građevinsku dozvolu moguće je dobiti samo ako je postupak natječaja proveden u skladu s odlukom grada Dubrovnika (Pravilnikom), ističe se u dopisu i dodaje kako je pobjedničko rješenje suprotno Urbanističkom planu uređenja.  Hrvatska komora arhitekata predlaže da autor sam povuče svoj rad ili da ga ocjenjivački sud isključi iz postupka. Ističe da će u suprotnome "poduzeti pravne korake, među ostalim obavijestiti austrijsku i tursku arhitektonsku komoru, te u postupak uključiti Agenciju za zaštitu tržišnog natjecanja i druge mjerodavne institucije u Republici Hrvatskoj.
 Inače, terminal će graditi francusko-turski kozorcij "Dubrovnik International Cruise Port Investment" u čijem su sastavu francuska grupa "Bouygues Batiment International", kojoj je osnovni posao građevinarstvo, te turska grupa "Global Liman Isletmeleri A.S.", specijalizirana za razvoj i upravljanje lukama za kruzere i trgovačkim lukama.
Budući koncesionar prostor u Luci Gružu dobit će na 40 godina, s tim da je najprije treba izgraditi. Investitori procjenjuju vrijednost radova na više od 93 milijuna eura. Na 25 tisuća metara četvornih bit će terminal za brodove na kružnim putovanjima, trgovački centar, parkiralište te novi autobusni kolodvor. Vrijednost koncesije procjenjuje se na 750 milijuna eura.

Gradnja je trebala početi krajem godine, no ti rokovi, s obzirom na "nenamjerni propust u provođenju Pravilnika", tvrdi Hrvatska komora arhitekata, vjerojatno neće biti poštovani.

Ravnatelj dubrovačke Lučke uprave Antun Asić, predsjednik Uprave "Dubrovnik International Cruise Port Investment" Arpak Demircan te član Uprave Dragos Victor Stefanescu potpisali su u veljači u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture predugovor ugovoru o koncesiji za gradnju i korištenje putničkog terminala u Gružu, a krajnji rok za potpisivanje ugovora istječe u listopadu 2017.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.