Crna Kronika

opasnost na cesti

Raste broj nesreća koje su skrivili pijani vozači, 15 posto u odnosu na prošlu godinu

Raste broj nesreća koje su skrivili pijani vozači, 15 posto u odnosu na prošlu godinu

Broj prometnih nesreća koje su skrivili pijani vozači porastao je u ovogodišnjih prvih deset mjeseci za 15,5 posto, u odnosu na isto razdoblje lani, dok je broj nesreća koje su skrivili mladi pijani vozači u istom vremenu porastao za 20 posto, pokazuju podaci MUP-a, predstavljeni na skupu o konzumaciji alkohola i sigurnost prometa.

Podaci koje je iznio Darko Grac iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije pokazuju također da su alkoholizirani vozači u prvih deset mjeseci ove godine skrivili 3659 prometnih nesreća u kojima je poginulo 70 osoba, dok ih 2060 teže ili lakše ozlijeđeno.

Osim toga, dodao je Grac, alkoholizirani vozači skrivili su svaku četvrtu nesreću u kojoj je neka osoba izgubila život, dok su mladi pijani vozači skrivili otprilike četvrtinu prometnih nesreća s poginulima koje su skrivili svi alkoholizirani vozači i svaku petu nesreću od ukupnog broja nesreća.

Od 70 poginulih u prometnim nesrećama koje su skrivili alkoholizirani vozači, njih 46 je stradalo u nesrećama koje su izazvali vozači s koncentracijom alkohola višom od 1,5 promila. Osim toga, od svih nesreća koje su skrivili alkoholizirani vozači najveći broj zabilježen je uslijed prebrze ili neprilagođene vožnje, pokazuju MUP-ovi podaci.

Smanjivanju 'crnih brojki' trebao bi doprinijeti Zakon o sigurnosti cestovnog prometa po kojem se na izvanredni liječnički predmet šalje svaki vozač uhvaćen s više od 1,5 promila alkohola u krvi, kao i vozači uhvaćeni tri puta pijani i zbog toga pravomoćno osuđen bez obzira na količinu alkohola.

S obzirom da je preporuka EU da se svaki peti vozač testira na alkohol jednom godišnje, novinari su pitali Graca koliko je u Hrvatskoj testirano vozača, no odgovorio je da takve pokazatelje nemaju, ali imaju podatak po kojem je ove godine utvrđeno nešto više od 36 tisuća prekršaja alkoholiziranosti.

Za biciklistički promet opasna mjesta su glavni biciklistički koridori koji se križaju sa sporednim ulicama, kao što je Slavonska avenija na raskrižju s Nehajskom ulicom, Savska cesta za koju su karakteristične lokacije na kojima nema izgrađene biciklisičke prometnice, staze ni trake te Heinzlova na raskrižju s Podaupskom.

 


Reci što misliš!