
Sezona turističkih sajmova i intenzivne promocije u punom je jeku pa tako Hrvatska turistička zajednica ovih dana predstavlja ukupnu hrvatsku turističku ponudu na sajmu CMT, općem turističkom sajmu za široku publiku koji se održava u Stuttgartu sve do 22. siječnja 2023.
Poseban naglasak sajma je na kampingu pa tako
svoju ponudu u sklopu hrvatskog štanda predstavlja i ukupno 16
suizlagača, odnosno hrvatskih turističkih subjekata.
Sajam je obišao i Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva
HTZ-a u Njemačkoj koji je, između ostalog, sudjelovao i na
predstavljanju “Reiseanalyse”, rezultata istraživanja njemačkog
instituta FUR prema kojem je gotovo 70 posto Nijemaca voljno
putovati jednom ili više puta tijekom ove godine.
“Riječ je o vrlo detaljnoj analizi njemačkog turističkog tržišta
koja nam omogućava uvid u trendove koji će obilježiti aktualnu
godinu.
Podaci pokazuju kako među Nijemcima postoji određena zabrinutost
gospodarskom situacijom pa se tako i smanjio postotak onih koji
očekuju da će se njihova osobna ekonomska situacija značajnije
poboljšati u narednoj godini.
Međutim, kada govorimo o turizmu, analiza pokazuje da je želja za
odmorom visoka pa je tako 23 posto ispitanika izjavilo da planira
veću potrošnju za putovanja u ovoj godini, a dobre trendove
potvrđuje i buking u siječnju koji se vratio na predpandemijske
razine što su na sajmu potvrdili i predstavnici turoperatora te
agencija”, izjavio je Draghicchio.
U skladu s navedenim, cjelokupna slika godišnjih odmora u ovoj će
godini biti sve sličnija onoj iz predpandemijskog razdoblja, kako
po odredištima, tako i po vrstama putovanja. Navedeno potvrđuju i
podaci iz analize prema kojima prvo mjesto ponovno zauzimaju
putovanja unutar same Njemačke, a zatim slijede inozemne
destinacije kao što su Španjolska, Italija, Turska, Austrija,
Hrvatska te Grčka.
“Njemačka je naše najvažnije emitivno tržište s kojeg
tradicionalno ostvarujemo najveći turistički promet. Lani smo s
ovog tržišta ostvarili gotovo 25 milijuna noćenja čime Njemačka u
ukupno realiziranim turističkim noćenjima ostvaruje udio od preko
23 posto.
Provest ćemo sve potrebne aktivnosti kako bi u našu zemlju i
tijekom ove godine privukli što veći broj Nijemaca pa će u tom
smislu vrlo važan biti i naš nastup na sajmu f.re.e u Münchenu u
veljači na kojem ćemo biti zemlja partner, kao i na sajmu ITB
Berlin, jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova koji
će se održati u ožujku”, izjavio je Kristjan Staničić,
direktor Hrvatske turističke zajednice.
Također, podaci iz analize govore o realizaciji oko 65 milijuna
turističkih putovanja s njemačkog tržišta u ovoj godini, dok je
ukupan broj turističkih putovanja prije pandemije iznosio oko 71
milijun.
Od toga proizlazi i da će udio odmora na Mediteranu opet iznositi
oko 38 posto te da će daleka putovanja imati i dalje nešto manji
udio nego je to bio slučaj u predpandemijsko vrijeme.
Dodajmo kako su među hrvatskim suizlagačima na sajmu CMT
turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske,
Zadarske, Šibensko-kninske i Ličko-senjske
županije te Kvarnera i Raba, a tu su i NP Plitvička jezera,
Maistra, Valamar, Plava Laguna, Amadria Park, Valalta, Cresanka,
Camping Cres&Lošinj, Camping Straško & Omišalj te Aminess
Hotels&Campsites.
Nacionalni park Sjeverni Velebit
objavio je kako do 21. siječnja izlaže u dvorani 4, na
štandu Hrvatske turističke zajednice, br: 4D11.