Biznis

paleka otkrio recept za posezonu

Listopad je Zadru donio lijepo vrijeme i rekordne turističke brojke

Listopad je Zadru donio lijepo vrijeme i rekordne turističke brojke
Bojan Bogdanić

Sa izvrsnih 18 posto rasta noćenja i 16 posto rasta turističkih dolazaka, Zadar su ovog listopada, pored lijepog vremena, počastile nikad bolje brojke turističkog prometa. U listopadu je ukupno ostvareno 114.500 noćenja i 47.200 dolazaka turista, odnosno 17.200 noćenja i 6.500 dolazaka više nego lani.

Dominirali su inozemni turisti koji su ostvarili 90 posto udjela u listopadskim noćenjima te 87 posto u dolascima. Najviše su u tim brojkama sudjelovali turisti iz Njemačke s 27 posto udjela u noćenjima, potom Austrijanci sa 7 posto i Britanci 6 posto. S obzirom na posezonski period, Zadar se zaista može pohvaliti vrhunskom listopadskom turističkom statistikom i činjenicom da ga u jeseni posjećuju gosti iz cijeloga svijeta.

- Istina je kako nam je vrlo lijepo vrijeme donijelo veći broj gostiju, ali smo imali i dva iznimno uspješna događaja u listopadu. Prvi put smo organizirali „Meat Me“ festival, koji je tijekom tri dana trajanja privukao pažnju domaćih ljudi i gostiju Zadra, ali i tradicionalnu regatu „Zadarska Koka“ koja je privukla rekordan broj jedriličara.

"Meat Me" festival mesa na Staroj pijaci Drugi dan "Meat Me" festivala na Staroj pijaci

Pokazuje se kako su gastronomski festivali, gradski šušur i sportski eventi dobar recept za posezonu - kaže direktor zadarske Turističke zajednice Mario Paleka. Potvrđuju to brojke, a još više i organizacija dolazaka turista od kojih je čak polovica u postsezoni došla uz agencijsko posredovanje.

No bez obzira na različite regije, zemlje, kontinente ili kulture iz kojih dolaze, sve su očitije sličnosti kod turista koji posjećuju Zadar. 

- Mijenja se struktura naših gostiju koji osim standardnog privatnog smještaja, sve više traže kvalitetan hotelski smještaj i vrhunsku gastronomsku uslugu. U tom kontekstu, Zadar i dalje treba više hotelskih kapaciteta visoke kategorije - ističe direktor Paleka.

Ta je činjenica posebno izražena u rastućem broju noćenja i dolazaka koja se ostvaruju na razini cijele turističke godine, jer je u Zadru od početka 2019. godine do kraja listopada zabilježeno 2.121.000 noćenja i 600.000 turističkih dolazaka.

Riječ je o znatnom povećanju od 11 posto u dolascima i 9 posto u noćenjima, odnosno ostvareno je čak 60.000 i 180.000 noćenja više nego lani.

Dosadašnju su turističku godinu posebnom učinili još i američki turisti kod kojih je zabilježen rast od 14 posto, što povezujemo s ovogodišnjim uvrštenjem među najpoželjnije destinacije u prestižnom New York Timesu, ali i Nizozemci sa 23 posto rasta, a najviše Poljaci s fenomenalnim rastom od 36 posto u odnosu na prošlu godinu. Sustav eVisitor zabilježio je najveće poraste indeksa dolazaka; kod spomenutih Poljaka (36 posto), Nizozemaca (23 posto), Nijemaca (19 posto), Amerikanaca (14 posto), Španjolaca (13 posto) te Talijana i Britanaca (po 11 posto), dok su po ostvarenim noćenjima kao zadarska emitivna tržišta izdvojeni: Njemačka (385.331 noćenja), Austrija (173.260), Poljska (200.833), Slovenija (107.613), Italija (92.965), Slovačka (87.862), Francuska (77.423), Mađarska (72.275) i Ujedinjena Kraljevina (70.430).

Statistika turističkog prometa izraženog noćenjima otkriva još kako su, prema vrsti smještaja, dominirali objekti u domaćinstvu (48 posto), potom hoteli (32 posto), ostali ugostiteljski objekti za smještaj – tvrtke i obrti (13 posto), kampovi (4 posto) i nekomercijalni smještaj (3 posto).

Prosječno trajanje boravka turista iznosilo je 3,5 dana, potvrđujući Zadar kao izrazito poželjnu City Break destinaciju. 
 


Reci što misliš!