Biznis

COIN i WiA

Zadar spreman za digitalne nomade

Zadar spreman za digitalne nomade

Digitalnim nomadima Zadar postaje jedno od najatraktivnijih ljetnih odredišta na Sredozemlju. Potvrdila je to Slavica Kosović, voditeljica coworking prostora COIN Zadar u koji su već počeli pristizati strani gosti.

„COIN Zadar otvoren je početkom 2016. godine, a tijekom sezone koja traje od svibnja do listopada, prostor koristi između trideset i četrdeset stranaca. Oni tu ostaju od nekoliko dana pa do dva, tri mjeseca. Digitalni nomadi su profesionalci koji iskorištavaju sve prednosti tehnologije i rada na daljinu kako bi bili lokacijski neovisni, a prije svega trebaju dobru internetsku vezu kako bi mogli nesmetano obavljati svoj posao. Na ovaj način rade programeri, dizajneri, pisci, poslovni konzultanti i prevoditelji. Većina ovih poslova osigurava im ugodan životni stil i uživanje u destinaciji kada ne rade. Osim što coworking prostor koriste zbog brze i stabilne internetske veze te druge poslovne infrastrukture, bitan im je i osjećaj zajednice koji nalaze u našem prostoru“, kazala je Slavica Kosović.

COIN ima 33 radne jedinice i ovo bi ljeto sve trebale biti zauzete. Trenutačno ih koristi 16 muškaraca i 11 žena. Najveći broj poduzetnika koji tamo razvijaju svoj posao, dolazi iz IT sektora. Poduzetnice pak vode turističke te marketinške agencije.

Zadar, kaže, trenutačno ima niz prednosti – od niskotarifnih letova zrakoplovnih tvrtki do suvremeno uređenih hostela s dodatnim sadržajima. Mladim profesionalcima odgovara i veličina grada, njegov noćni život i blizina plaža. Među prvima u COIN su ove godine stigli mladić i djevojka  iz Venezuele koji rade za jednu irsku start-up tvrtku.

Žensko je poduzetništvo u Zadarskoj županiji u porastu, a mnoge se žene upravo u COIN-u educiraju kako pokrenuti vlastiti posao. Zato su mreža poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria i udruga Institut za razvoj ženskog poduzetništva Adria u njegovoj dvorani organizirale konferenciju Mogućnosti financiranja za poduzetnice.

„Prije nego što zakorače u poduzetništvo, žene se žele temeljito informirati. Ta njihova odlika pratit će ih i pri vođenju poduzeća. Njihove se tvrtke razvijaju sporije od onih muškaraca. To podrazumijeva manji rizik, ali i dugovječnost poslovanja. Poduzetništvo ide ruku pod ruku s cjeloživotnim obrazovanjem. Nekima će za to biti dovoljan internet, a neke će poduzetnice specifične informacije tražiti na specijaliziranim konferencijama poput današnje u Zadru. I u neformalnim prigodama širimo znanje. Poduzetnice prepoznaju da im umrežavanje otvara mnoga vrata. U COIN-u su mogle nešto naučiti i od digitalnih nomada. Znanje je najveći kapital. Zahvaljujući suvremenoj tehnologiji specifično se znanje može unovčiti s bilo koje adrese u svijetu. Digitalni nomadi predvodnici su jednog novog stila života koji dijeli vrijednosti s ženskim poduzetništvom. Osobni život i posao nisu jasno razdijeljeni i takav je odnos idealan za one kojima je osobno zadovoljstvo ispred visine novčanih prihoda“, kazala je Alma Saganić, predsjednica udruge Institut za razvoj ženskog poduzetništva i vodstva Adria.

Prednosti suvremene tehnologije promiče i Natalija Zastavnik Crnički, direktorica tvrtke Salonize. Istoimena aplikacija čiji je razvoj sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj, vlasnicima frizerskih i kozmetičkih salona, poliklinika i ordinacija omogućuje bolju organizaciju posla korištenjem oblaka.

Key Consulting poduzetnicama i ženama koje to žele postati, pojasnio je kako se natjecati za sredstva Europske unije, a Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) predstavila je ESIF mikro i male zajmove, izuzetno povoljne financijske instrumente namijenjene razvoju poslovanja mikro, malih i srednjih poduzetnika te poduzetnika početnika.

Od početka dodjele tih zajmova 1. listopada 2016. godine HAMAG-BICRO ih je u Zadarskoj županiji odobrio trideset i dva ukupne vrijednosti od gotovo 8.860.000 kuna. Time je otvoreno šezdeset i jedno novo radno mjesto.

Sve važniju ulogu ženskog poduzetništva na tržištu prepoznaju komercijalne banke i druge tvrtke. Među njima su Erste banka i Toyota.

„Svaki spol ima svoje osobitosti, pa tako i naši poduzetnički pothvati. Kako bi hrvatsko poduzetništvo raslo u cjelini, te se osobitosti moraju poštivati“, zaključila je Ivana Matić, osnivačica mreže Women in Adria.

Onom u Zadru zaključen je ciklus od deset istoimenih konferencija diljem zemlje. Iako su potvrdile različit interes za poduzetništvom u različitim dijelovima zemlje, otkrile su da sve više ljudi ne računa na posao dobiven preko Zavoda za zapošljavanje, nego su spremni svoju budućnost graditi sami - samozapošljavanjem.


Reci što misliš!