jedinstveno tržište
Nova pravila EU-a za bolju zaštitu potrošača pri online kupovini
Zastupnici u Europskom parlamentu u utorak su usvojili nova pravila za bolju zaštitu potrošača od prijevara u online trgovini, te otkrivanje i otklanjanje nedostataka koje iskorištavaju nepošteni trgovci.
Nadležna nacionalna tijela za provedbu zakona imat će veće ovlasti za otkrivanje i zaustavljanje online kršenja zakona o zaštiti potrošača, te mogućnost usklađivanja akcija u cijeloj EU u skladu s revidiranom Uredbom o suradnji u zaštiti potrošača (CPC), izvijestio je Europski parlament.
Njihove ovlasti za provedbu istrage i izvršenja bi uključivale, između ostalog, ovlast da zatraže sve relevantne informacije radi utvrđivanja identiteta nepoštenih trgovaca, kupovanje roba ili usluga i pod prikrivenim identitetom, izricanje kazni, poput novčanih, te pomoć potrošačima pri traženju naknade štete.
Usvojeni zakonodavni tekst službeno još treba odobriti Vijeće, a uredba će se primjenjivati 24 mjeseca nakon datuma stupanja na snagu.
Jedan od presudnih zahtjeva Parlamenta tijekom pregovora s Vijećem bio je snažnije uključivanje potrošačkih organizacija. One će imati proaktivnu ulogu, tako što će signalizirati sumnjive radnje i povredu zakona, s obzirom da bi o tim radnjama mogli znati prije nego vlasti, navodi se u priopćenju Europskog parlamenta.
Istraživanje, na koje se pozvala Komisija iznoseći prijedlog osuvremenjivanja sadašnjih pravila zaštite potrošača, pokazalo je da je 37 posto e-trgovine i internet stranica za rezervaciju putovanja, zabavu, odjeću i elektroničke proizvode u 2014. godini bilo u suprotnosti s EU zakonima o potrošačima.
Među primjerima praksi koje bi trebalo bolje riješiti u skladu s novim pravilima EU-a su kratkoročna prekogranična promidžba neke zrakoplovne tvrtke koja je na kraju otkazala snižene karte, dugoročna pretplata skrivena iza ponude osvajanja telefona za jedan euro, online trgovac koji ne isporučuje namještaj s potpisom koji tvrdi da prodaje i pritužbe o cijenama najma automobila Europskom potrošačkom centru koje pokazuju da su potrošači diskriminirani na temelju njihove zemlje podrijetla.
Hrvatski zastupnici u Europskom parlamentu pozdravili su nove mjere za zaštitu potrošača koje je Europski parlament usvojio na plenarnoj sjednici u Strasbourgu.
"Jedinstveno tržište i jednakost europskih građana propisani su Ugovorom o funkcioniranju EU, a zaštita potrošača njegov je sastavni dio. Osobno, kao eurozastupnica promičem interese svih potrošača, vodeći računa o građanima Hrvatske kako ne bi bili diskriminirani i kako bi uživali istu kvalitetu i iste usluge i na tome sustavno radim,“ izjavila je Dubravka Šuica.
"Žalosno je da je čak trećina prehrambenih proizvoda koje nalazimo na policama trgovina u novijim članicama EU-a lošije kvalitete nego što je to na Zapadu. Istraživanja su potvrdila da je istočno tržište prevareno istim ambalažama u kojima su nekvalitetni proizvodi. U Europskoj uniji ne smije postojati zemlja s 'potrošačima druge klase',“ rekla je Marijana Petir.
"Praksa je pokazala da je suradnja među nacionalnim vlastima apsolutno nužna kako bi se mogla ostvariti prava potrošača. Ali, isto tako, nužno je uspostaviti okvir kroz koji potrošači mogu tražiti odštetu preko kolektivnih akcija. Zato sam s BEUC-om pisala Europskoj komisiji da se osigura pravo kolektivne odštete. Naime, kada je došlo do skandala s VW, Amerikancima je isplaćena odšteta, a europski potrošači još čekaju! Ova Uredba je veliki korak naprijed sa europske potrošače,“ istaknula je Biljana Borzan.
"EU mora održavati visoku razinu ambicije što se tiče zaštite potrošača, pogotovo ranjivih skupina. Potrebni su nam učinkoviti mehanizmi koji će omogućiti dosljednu provedbu pravila o zaštiti potrošača u cijeloj EU. Podržavam i stvaranje sustava kojim će se informirati potrošače o rizicima prevelikog zaduživanja te povećati njihova zaštita na financijskim tržištima,“ rekao je Tonino Picula.
"Uredba ostavlja dovoljno prostora državama članicama da same izaberu sustav provedbe koji smatraju prikladnim te odluče o raspodjeli ovlasti među nacionalnim tijelima. Također, slobodne su odrediti hoće li nadležna tijela ovlasti izvršavati izravno ili uz pomoć drugih javnih tijela, odnosno pod nadzorom pravosuđa od kojega se traži samo učinkovitost i proporcionalnost troškova postupka. Standardi zaštite potrošača moraju nam biti zajednički, a države članice trebaju moći birati kako će ih implementirati poštujući pritom ovu Uredbu", rekla je Ruža Tomašić.
Vezane vijesti
-
Europski parlament potvrdio je rezultate pregovora o Direktivi o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu, izvijestio je u utorak osječki ured hrvatske eurozastupnice Biljane Borzan (SDP), koja je radila na direktivi je u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača.
-
Europska komisija s početkom sljedeće godine uvodi porez na dodanu vrijednost za pošiljke izvan Europske unije naručene putem interneta, vrijednosti do 22 eura (cca 165 kuna), koje su do sada bile izuzete od oporezivanja. Najviše takvih pošiljaka stiže iz Kine i SAD-a.
-
Najveći broj i iznos izdanih računa bilježi se tijekom srpnja i kolovoza, a izvan turističke sezone dan uoči Badnjaka. Nadmašili smo sami sebe za čak 700 milijuna kuna i do jučer u ponoć potrošili smo 11.919.930.273 kune. To je 5 posto više nego što smo potrošili lani.
-
Izdvojeno
-
Izložba će okupiti fotografe iz zemalja MED9, koji će predstaviti presjek tema važnih za Mediteran - od kulture, prirode, mladih, žena, novih tehnologija, demografije do klimatskih promjena i drugih izazova/potencijala na Mediteranu
-
Evo mogućih razloga zašto vam je stalno hladno, prema portalu klix.
-
U subotu, 23. studenog u kasnim večernjim satima liječničku pomoć zatražio je 62-godišnji hrvatski državljanin kojem su pregledom u zadarskoj bolnici utvrđene teške tjelesne ozljede.
-
Zbog sumnje da je s ciljem stjecanja imovinske koristi i po prethodno smišljenom planu počinio imovinska kaznena djela, osumnjičeni je predan pritvorskom nadzorniku
Reci što misliš!