Najveći rast bilježe online mediji
Treću godinu za redom zabilježen rast ulaganja u oglašavanje u medijima
Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA) objavilo je procjenu ulaganja u oglašavanje u vodećim hrvatskim medijima za 2016. godinu
Prema rezultatima procjene HURA Media AdEx (Advertising Expenditure), koje prenosi portal Profitiraj.hr, protekle je godine u zakup oglasnog prostora na vodećim medijima uloženo sveukupno 1.493.000.000,00 kuna, što je porast od 2,8% u usporedbi s 2015. godinom. Ulaganje u oglašavanje tako bilježi rast već treću godinu zaredom, a najveći porast pojedinačnog komunikacijskog kanala od 27% zabilježen je u internetskom oglašavanju.
Uz nastavak rasta u internetskom oglašavanju i sveukupan rast na razini svih kanala, posljednjim Media AdEx-om zabilježen je i porast ulaganja u televizijsko oglašavanje (2%) i ulaganja u vanjsko oglašavanje (2%). Negativan trend pada ulaganja u oglašavanje u tisku i radiju prisutan je od 2015. godine, a ove godine zabilježen je pad od -8% za tisak te pad od -2% za radio. S obzirom na udio pojedinih vrsta komunikacijskih kanala u sveukupnoj investiciji, još uvijek dominira televizija s udjelom od 51%, a slijede je tisak sa 17% i internetsko oglašavanje sa 14%.
"Nastavak rasta ulaganja u zakup medijskog prostora već treću godinu zaredom potvrđuje da oglašivači prepoznaju nezaobilaznu vrijednost ovog segmenta industrije tržišnih komunikacija za svoje poslovanje, koji bilježi oporavak nakon krize iz 2008. i 2009. godine. Vjerujemo da će se takav trend nastaviti u budućnosti i tako doprinijeti razvoju industrije kroz inovacije samih kanala oglašavanja i ponudu novih proizvoda i usluga. Pad ulaganja u zakup medijskog prostora u tiskanim medijima i radiju djelomično interpretiramo razvojem digitalnih kanala i promjenom navika čitatelja koji sada u većem dijelu sadržaj konzumiraju na online kanalima", rekao je Božidar Abramović, član Uprave HURA-e i voditelj medijske sekcije koja je pripremala HURA Media AdEx.
HURA Media AdEX je procjena zakupa medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima: glavnim televizijskim postajama, većim izdavačima tiskovina, radijskim izdavačima, većim dobavljačima vanjskog oglašavanja i internetskim kanalima. Dobiveni iznos odnosi se na procjenu neto investicije u konvencionalno oglašavanje (ATL – Above The Line) po tipu medija u milijunima kuna prema procjeni Odbora za medije HURA-e. Iznos ne uključuje razradu kreativne ideje, produkciju i specijalne formate.
Primarni izvori podataka za procjenu su:
MediaPuls
AGB Nielsen
FINA
Procjena medijskih agencija HURA-e
Financijska izvješća medija
Vezane vijesti
-
-
Android nastavlja dominaciju prema broju prikaza oglasa unutar mobilne oglašivačke mreže Millennial Media
-
Najuspješnijom agencijom ovogodišnjeg festivala po broju i važnosti dobivenih nagrada proglašena je agencija Bruketa i Žinić, a slijede McCann Erickson i BBDO
-
Dobar plan Internet marketinga mora sadržavati jasan cilj tog oblika marketinga temeljenog na analizi tržišta kako bi se došlo do realnih podataka o stanju na tržištu
Izdvojeno
-
Istezanje svako jutro može poboljšati fleksibilnost i opskrbiti vas energijom za dan koji je pred vama. Većina ljudi ima potrebu protegnuti se nakon buđenja kako bi ublažili ukočenost zglobova i poboljšali cirkulaciju.
-
Gostujući kod Mile Moralić u Točki na tjedan, predsjednička kandidatkinja Ivana Kekin otkrila je što najviše zamjera aktualnom predsjedniku Zoranu Milanoviću
-
Širom Izraela u nedjelju su se oglasile sirene nakon čega je uslijedilo više raketnih napada iz smjera Libanona u kojima je ranjeno više ljudi, objavila je izraelska vojska.
-
Hrvatska još uvijek previše energenata uvozi te i dalje prevladavaju fosilni izvori, no ima sve uvjete za dobru zelenu tranziciju u kojoj će prevladavati energija iz obnovljivih izvora, naglasci su s konferencije Energetski sektor - prilike i izazovi.
Reci što misliš!