analiza:
Žene su u crowdfundingu uspješnije od muškaraca
Novo izvješće pokazuje da, iako više muškaraca nego žena koristi mogućnosti skupnog investiranja, žene su uspješnije u postizanju ciljeva financiranja od muškaraca u svim sektorima i geografskim regijama svijeta.
Prema analizi PwC-a i Crowdfunding centra, žene su
uspješnije od muškaraca u skupnom investiranju (eng. seed
crowdfunding).
Novo izvješće pokazuje da, iako više muškaraca nego žena koristi
mogućnosti skupnog investiranja, žene su uspješnije u postizanju
ciljeva financiranja od muškaraca u svim sektorima i geografskim
regijama svijeta, piše index.
Ova analiza više od 450.000 kampanja skupnog investiranja na
devet najvećih svjetskih platformi za skupno financiranje
pokazuje da su kampanje koje vode žene 32 posto uspješnije u
postizanju ciljanog financiranja od kampanja koje vode
muškarci.
Ženama više novca
Iako muškarci obično pokušavaju doseći više financijske ciljeve,
projekti koje vode žene postižu veći prosječno uloženi iznos od
projekata koje vode muškarci: u prosjeku svaki pojedini ulagač
daje 87 dolara ženama, a 83 dolara muškarcima (razlika od gotovo
5 posto).
Čak i u sektorima u kojima dominiraju muškarci, kao što je
tehnološki sektor, u kojem na svaku kampanju koju vodi žena
dolazi devet kampanja koje vode muškarci, kampanje koje vode žene
su uspješnije, 13 posto naprama 10 posto.
SAD i Velika Britanija su najuspješnije zemlje za skupno
investiranja s najvećim brojem kampanja. U obje ove zemlje, 20
posto kampanja koje su vodili muškarci postiglo je cilj u
usporedbi s 24 posto američkih i 26 posto britanskih kampanja
koje su vodile žene.
Međutim, muškarci i dalje koriste skupno prikupljanje početnog
investicijskog kapitala značajno više nego žene i prikupljaju
značajno više sredstava nego kampanje koje vode žene; 89 posto
kampanja koje su prikupile više od milijun dolara vodili su
muškarci, u usporedbi s 11 posto kampanja koje su vodile
žene.
PwC i Crowdfunding centar danas su objavili zajedničko izvješće,
Women Unbound: Unleashing female entrepreneurial potential, koje
se bavi iskustvima žena u postizanju uspjeha u prikupljanju
sredstava putem skupnog investiranja u usporedbi s tradicionalnim
načinima prikupljanja sredstava.
Nalazi izvješća koji se temelje na podacima o skupnom
prikupljanju početnog investicijskog kapitala za dvije pune
godine (2015. i 2016.) koje je pratio Crowdfunding centar,
uključuju rezultate više od 465.000 kampanja skupnog investiranja
s devet najvećih svjetskih platformi za skupno
financiranje.
Muškarci više koriste crowdfunding, ali su žene
uspješnije
Izvješće navodi da, iako muškarci očito više od žena koriste
mogućnosti skupnog financiranja, žene su uspješnije u
prikupljanju sredstava na taj način od muškaraca. Sedamnaest
posto kampanja koje vode muškarci postižu svoj financijski cilj,
u usporedbi s 22 posto kampanja koje vode žene. Ukupno su
kampanje koje vode žene bile 32 posto uspješnije u postizanju
cilja financiranja od kampanja koje su vodili muškarci u širokom
rasponu sektora, geografskih područja i kultura.
Skupno
financiranje je inovacija koja mijenja uobičajene načine
poslovanja i koja je omogućila pojedincima, startup tvrtkama i
tvrtkama koje izuzetno brzo rastu (eng. growth business) nove
načine financiranja. Omogućuje im da rade i komuniciraju izravno
s tržištem i s tisućama ulagača, podupiratelja, kupaca i
potencijalnih partnera, kao nikada prije. Skupno investiranje
koristi platforme za skupno financiranje s „nagradama“ za
financiranje stvaranja, pokretanja ili razvoja novih tvrtki,
proizvoda i usluga gdje ulagači unaprijed plaćaju proizvod,
uslugu ili projekt. Od samog početka trag skupnog investiranja
nezaustavljivo se širi, a količine sredstava prikupljenih na
devet platformi analiziranih u ovom izvješću rasle su s 10
milijuna dolara 2009. godine na više od 767 milijuna dolara 2016.
godine, uz ulagače iz više od 200 zemalja.
Ako se razdvoje podaci za svaki sektor i svaku državu, kampanje
koje su vodile žene bile su uspješnije u pogledu osiguravanja
ciljeva financiranja od kampanja koje su vodili muškarci. U
zemljama s najvećim obujmom skupnog investiranja, Velikoj
Britaniji i SAD-u, 20 posto kampanja koje su vodili muškarci
postiglo je svoj cilj. Ipak, kampanje koje su vodile žene bile su
uspješnije – 24 posto žena u SAD-u i 26 posto žena u Velikoj
Britaniji uspješno je postiglo investicijski cilj svojih
kampanja.
Ovaj trend nastavlja se u zemljama u kojima skupno investiranje
još nije toliko rašireno ili uspješno. Na primjer, u Africi je 11
posto kampanja koje su vodile žene bilo uspješno u usporedbi s 3
posto onih od muškaraca. U državama E7 (Kina, Indija, Brazil,
Meksiko, Rusija, Indonezija i Turska), 10 posto kampanja koje su
vodile žene postiglo je cilj u usporedbi s 4 posto kampanja koje
su vodili muškarci.
Čak i u onome što neki smatraju pretežno muškim sektorima, na
primjer tehnologiji, gdje na svaku kampanju skupnog investiranja
za tehnološke pothvate koju vodi žena dolazi devet kampanja koje
vode muškarci, 13 posto žena bilo je uspješno u postizanju
ciljeva financiranja u usporedbi sa samo 10 posto muškaraca.
Slično tome, u sektoru digitalne tehnologije, gdje na svaku
kampanju koju vodi žena dolaze tri kampanje koje vode muškarci,
žene su postigle stopu uspjeha od 16 posto naprama samo 9 posto
za muškarce.
Kad se izbace posrednici žene postaju
uspješnije
Suosnivač i generalni direktor Crowdfunding centra, Barry E James
navodi: "Tko je mogao očekivati da će se, kad se iz jednadžbe
izbace posrednici, a žene i muškarci poduzetnici dobiju jednak i
izravan pristup tržištu, pokazati da će žene, trenutačno i
definitivno, biti uspješnije od muškaraca na svim poljima? Ovo
baca novo svjetlo na endemsku neravnotežu i uzroke koji su dugo
poticali ograničeni pristup financiranju za poduzetnice putem
tradicionalnih načina financiranja. Činjenica da dvostruko manje
žena trenutačno pokreće kampanje skupnog financiranja nedvojbeno
je odraz niskih očekivanja koje imaju isti korijen. Dakle,
vrijeme je da prilagodimo ne samo svoja očekivanja i percepciju,
nego i stavove, institucije, ponašanja, te način donošenja
odluka."
Ženski uspjeh u skupnom financiranju u potpunoj je suprotnosti s
uobičajenim mehanizmima financiranja startup i growth tvrtki u
kojima se tvrtke koje vode žene i dalje suočavaju s preprekama u
pristupu financiranju.
Manoj Kashyap, PwC-ov globalni direktor za financijske
tehnologije, navodi: "Nalazi našeg izvješća Women unbound
predstavljaju veliki izazov postojećim poduzetničkim i poslovnim
standardima budući da ozbiljno razmatraju postoje li duboko
ukorijenjene predrasude koje sprečavaju veći pristup financiranju
poduzetnicama. Iznimno je pozitivno vidjeti da rast i globalni
doseg skupnog investiranja predstavlja više velikih prilika, od
kojih svaka ima potencijal za veliki društveni i gospodarski
učinak. Uključujući i razumijevanje i prihvaćanje činjenice da je
skupno investiranje danas afirmirano okruženje kroz koji žene
mogu prosperirati."
Ima još prostora za napredak
Međutim, ima prostora za još veći napredak. Značajno više
muškaraca nego žena koristi skupno investiranje pa posljedično
muškarci prikupe značajno više financijskih sredstava putem ovog
kanala. Muškarci su i ambiciozniji u postavljanju viših ciljeva
financiranja od svojih kolegica i po sektorima vidljivo
dominiraju u kampanjama koje su navjiše financirane. Izvješće
naglašava da je u 63 kampanje prikupljeno više od 1 milijun
dolara, ali od toga su samo sedam (11 posto) vodile žene, a
kampanja koju su naviše financirali, a koju je vodila žena
zauzela je 18. mjesto.
Sharmila Karve, PwC-ov globalni direktor za pitanja različitosti,
kaže: "Ženama imaju značajne prilike da postanu aktivnije i
zastupljenije u skupnom financiranju te da budu ambicioznije pri
utvrđivanju ciljeva prikupljanja sredstava. Nadamo se da će
uspjeh žena pokretača kampanja za skupno financiranje, istaknut u
ovom izvješću, motivirati više početnica i već etabliranih
poduzetnica da razmotre mogućnosti skupnog financiranja te da će
potaknuti njihovo samopouzdanje i vjeru u vlastiti poduzetnički
talent i prilike."
Ovo izvješće nastoji učiniti vidljivima potencijalne prepreke s
kojima su se, čini se, tvrtke koje vode žene i poduzetnice dugo
suočavale u pristupu financiranju; naglašava da prilike za
poduzetnice, čini se, nisu bile ravnopravne. Ali, zahvaljujući
skupnom financiranju, poduzetnici sada mogu izravno pristupiti
tržištu, a u tome leži ključ promjene.
Prije svega, ovi podaci o skupnom financiranju jasnije
rasvjetljava izazove i prilike na koje moramo odgovoriti.
Iskorjenjivanje bilo kakvih potencijalnih prepreka za koje se
čini da više prevladavaju u tradicionalnim kanalima financiranja
pruža prilike koje će koristiti ženama i muškarcima, poslovanju i
društvu. Izvješće navodi aktivnosti koje vlade, ulagači, poslovni
savjetnici, edukatori, poduzetnici, žene i muškarci mogu poduzeti
kako bi iskoristili ove prilike i iskorijenili takve
prepreke.
Vezane vijesti
-
U nadolazećoj globalnoj 'shekonomiji' žena postaje treća gospodarska snaga svijeta
-
Ako ste pomislile da ste među rijetkim ženama koje ne vole svoj posao - varate se.
-
U Centru za kulturu Gozdenica grada Novalje održano je predstavljanje udruge Žene za otok Pag.
-
U Beču će se 28. travnja ove godine održati 15. po redu Dan kćeri. U okviru ovog jedinstvenog bečkog projekta djevojčice u dobi od 11 do 16 godina svake godine imaju priliku sudjelovati u specijalnim radionicama i upoznati se s profesijama koje ne smatraju tzv. „klasičnim ženskim zanimanjima“
Izdvojeno
-
MK Beštije sutra, na blagdan svete Luce dolazi 20. put u DV Laticu.
-
Hrvatska diskografska udruga (HDU) u suradnji s radijskim voditeljem, glazbenim kritičarem i urednikom (HR2), Zlatkom Turkaljem Turkijem, donosi još jedan intervju u nizu u sklopu glazbenog projekta Diskografska spajalica. Ovoga puta, u našem društvu bio je jedan od najpopularnijih i najutjecajnijih repera ovih prostora Edo Maajka.
-
Iz zadarske Elektre stiže obavijest o privremenom prekidu u opskrbi električnom energijom zbog radova prema sljedećem rasporedu
-
Nakon provedenog kriminalističkog istraživanja, protiv 49-godišnjaka se podnosi kaznena prijava zbog sumnje da je počinio kazneno djelo Neovlaštena proizvodnja i promet drogama, javljaju iz PU zadarske.
Reci što misliš!