Biznis

#mojposao

Sve više oglasa za posao, sve manje prijava

Sve više oglasa za posao, sve manje prijava

Tijekom prvih šest mjeseci, poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom – u 54% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.

U prvih šest mjeseci 2017. na portalu MojPosao objavljeno je 21.800 oglasa za posao, što je povećanje od čak 37% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.  

Najtraženiji konobari i programeri

Među najtraženijim zanimanjima u prvoj polovici 2017. dominiraju zanimanja iz područja turizma i ugostiteljstva te prodaje, stoga upravo te kategorije čine gotovo polovicu svih oglasa objavljenih na portalu.

Najtraženija zanimanja u prvoj polovici 2017. bila su: konobar, prodavač, kuhar, vozač, programer, prodajni predstavnik, skladištar.

Najtraženija zanimanja prema stručnoj spremi

Srednja stručna sprema

Visoka stručna sprema

Stručna sprema nije bitna

Konobar

Programer

Konobar

Prodavač

Dipl. inženjer građevine

Programer

Kuhar

Dipl. ing. strojarstva

Prodavač

Vozač

Informatičar

Kuhar

Prodajni predstavnik

Dipl. ekonomist

Vozač

Najveća ponuda zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:

  • Turizam i ugostiteljstvo - 24% oglasa
  • Prodaja (Trgovina) - 17% oglasa
  • Proizvodnja i zanatske usluge - 14% oglasa

Najveća potražnja (broj profila) zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:

  • Prodaja (Trgovina) – 27% profila
  • Administrativna zanimanja – 19% profila
  • Turizam i ugostiteljstvo – 18% profila

*U jednom oglasu/životopisu moguće je naznačiti više kategorija zaposlenja

U odnosu na isti period prošle godine, najveći porast broja oglasa zabilježen je u kategorijama Skladištenje i logistika, Skrb (o djeci, starijima…) te Sigurnost i zaštita.

Lagani rast broja oglasa za rad na neodređeno

S obzirom na vrstu zaposlenja, u prvoj polovici 2016. oglasi za rad na neodređeno činili su 61% ukupnog broja oglasa, što je 5% više nego prošle godine u istom periodu. Oglasa za rad na određeno bilo je 53%, što je nešto manje (-3%) u odnosu na prošlu godinu.

U svega 4% oglasa tražili su se djelatnici za stručno osposobljavanje, dok se 3% oglasa odnosilo na studentske poslove.
*Oglasi predviđaju mogućnost obilježavanja više vrsta zaposlenja za isto radno mjesto.

S druge strane, 53% posloprimaca bilo je zainteresirano za stalni posao, dok ih je trećina (30%) zainteresirana za rad na određeno. Čak 10% tražitelja posla bilo je zainteresirano za honorarni rad, a njih 10% za sezonski posao.

Najčešće se traže kandidati sa srednjom stručnom spremom

Tijekom prvih šest mjeseci, poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom – u 54% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.

S druge strane, 55% posloprimaca je u svojim online životopisima kao stupanj obrazovanja navelo srednju stručnu spremu. Broj oglasa i broj životopisa u kojima se navodila visoka stručna sprema iznosio je 25% oglasa i 15% životopisa.

43% oglasa tražilo se poznavanje stranih jezika i to prvenstveno engleskog jezika. U 23% oglasa tražilo se napredno poznavanje engleskog, a u 11% osnovno poznavanje. Njemački jezik tražio se u 10% oglasa, a ostali jezici su manje zastupljeni.

U 28% oglasa tražilo se poznavanje rada na računalu, u većini oglasa se navedeni uvjet odnosio na poznavanje rada u Wordu i Excelu.

Radno iskustvo je traženo u 45% oglasa, što je 7% manje nego prošle godine. Prosječno trajanje traženog iskustva iznosilo je 2 godine i 2 mjeseca, što je za 2 mjeseca manje nego u istom razdoblju prošle godine.

U padu broj prijava na oglase

Prosječan broj prijava na oglase pada; u prvih pet mjeseci ove godine broj prijava je 30% niži u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a čak 45% niži u odnosu na prvih pet mjeseci 2015. godine.

Taj pad je najzastupljeniji u kategorijama deficitarnih zanimanja, pogotovo u kategoriji Graditeljstva, gdje je prosječan broj prijava na oglase u odnosu na prošlu godinu pao za 29% te u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo gdje pad iznosi 25%. Pad prosječnog broja prijava po oglasu u kategoriji IT i telekomunikacije u odnosu na isti period prošle godine iznosi 24%.

Na stanje na tržištu rada osvrnuo se i Igor Žonja, predsjednik uprave portala MojPosao: 'Poslodavci poboljšajte uvjete rada, zaposlite i one koji ne odgovaraju u cijelosti vašim potrebama pa ih doškolujte, stvorite partnerske odnose unutar svojih tvrtki te promovirajte svoju tvrtku kao ugodno i izazovno mjesto rada. Neka izvršna vlast poveća kvote za uvoz radnika, kroz HZZ usmjeri nezaposlene na prekvalifikacije, smanji sivu ekonomiju te smanji doprinose na i iz plaće. Posloprimci prilagodite se tržištu rada, inicirajte dodatnu edukaciju ili prihvatite istu ako vam je ponuđena. Dugoročne promjene su zahtjevnije no i sa njima treba što prije početi'.

Online Vacancy Indeks – raste potražnja za radom

U posljednjih godinu i pol najveći doprinos rastu broja oglasa dogodio se u svibnju ove godine na što upućuju desezonirane vrijednosti Online Vacancy Indeksa*. Zahvaljujući upravo vrlo povoljnim kretanjima indeksa u svibnju, potražnja za radom ubrzala je rast u prvih pet mjeseci 2017. jer je indeks na godišnjoj razini porastao za 30,9 posto.

 


Reci što misliš!