Biznis

Nordijski dani

Nordijski know how u inovacijama i dizajnu

Nordijski know how u inovacijama i dizajnu

Ove blisko povezane grane bit će predstavljene kroz napredne tehnologije i visoke estetske standarde.

Ovogodišnji Nordijski dani u Hrvatskoj bit će posvećeni inovacijama i dizajnu. Riječ je o specijaliziranom poslovnom događaju na kojem se tvrtke sastaju prema unaprijed dogovorenom rasporedu, razmjenjuju ideje i pokreću nove poslove. Ideju o Nordijskim danima osmislila su 2004. godine veleposlanstva Danske, Finske, Norveške i Švedske kako bi promovirali nordijske i hrvatske tvrtke iz određenog poslovnog sektora. Nordijski dani u Hrvatskoj postali su redovito mjesto sastanka i platforma za jačanje nordijsko - hrvatskih poslovnih odnosa, uz potporu Nordijske gospodarske komore u Hrvatskoj.

Podsjetimo, prvi Nordijski dani bili su posvećeni prehrani i poljoprivredi (od sudionika iz Zadarske županije sudjelovala je samo hotelijerska kuća Ilirija d.d. iz Biograda), 2005. godine bilo je riječi o okolišu i energiji, a prošlogodišnja razmjena know how iskustava bazirala se na graditeljstvu i infrastrukturi. Tijekom dva dana održavanja, 29. i 30. listopada ove godine u zagrebu (prijave sudionika su u tijeku na www.nordicdays.info) očekuje se sudjelovanje najmanje 300 modernih i dinamičnih tvrtki iz nordijskih zemalja, Hrvatske i čitave jugoistočne Europe. Tvrtke će se predstaviti na unaprijed dogovorenim poslovnim sastancima i seminarima, te sudjelovati u širokom nizu aktivnosti koje uključuju medije, posjet visokih dužnosnika i šire javnosti. U programu sastanaka predstavnici tvrtki se imaju priliku susresti s potencijalnim kupcima, distributerima, dobavljačima i partnerima, s ciljem postizanja dobrih poslovnih rezultata.

Fokus Nordijskih dana ove su godine inovacija i dizajn. Ove blisko povezane grane bit će predstavljene kroz napredne tehnologije i visoke estetske standarde. Organizatori vjeruju da je upravo sada pravo vrijeme za predstavljanje nordijske regije kao svjetskog lidera na tom polju. Uspješne nordijske tvrtke svojim će primjerom poslužiti kao nadahnuće za gospodarstvo Hrvatske i cjelokupne regije.Hrvatska ima jedinstvenu priliku predstaviti svoja postignuća u poljima poput digitalizacije i automatizacije te ostalim područjima u kojima hrvatske tvrtke svojom kvalitetom i dostignućima postižu odlične poslovne rezultate.

Činjenica je da Hrvati od nordijskih naroda mogu puno naučiti, pogotovo na polju inovacija i dizajna. Naime, usprkos nekolicini u Hrvatskoj uspješnih, ali na širem tržištu nepoznatih tvrtki ili pojedinaca, uspjesi hrvatskih dizajnera u našoj se domovini ne doživljavaju kao veliki uspjeh. Jedino ih priznaje struka, a i ona je često nemotivirana zbog domaćeg tržišta koje još uvijek slijepo vjeruje da je sve što dolazi iz Italije najljepše. Možemo se samo kladiti koliko Hrvata zna da su proteklog mjeseca na međunarodnom natječaju Best of Best 2007 u Moskvi, Studio Cuculić i Šinjorina Smokva, paleta proizvoda iz Poljica kod Zadra, nagrađeni dvostrukim srebrom. Koliko je jak ovaj natječaj, dovoljno govori podatak da je održan u organizaciji ruskog ArtGraphics.ru studija, izdavača uglednog časopisa za branding i komercijalni dizajn Identity. Na natječaj su se prijavili sudionici iz 54 zemlje s 1.267 prijavljenih radova u 12 nominacija. Kako kažu organizatori, to su bili oni koji se ne plaše podastrijeti svoj vizual najvećim ekspertima na tom području koji, s druge strane, nisu imali nikakvu informaciju o proizvodu i zemlji iz koje dolazi!

No, vratimo se Nordijcima i tomu što od njih možemo naučiti. Danska je poznata po visokoj modi i dizajnerskim proizvodima koji su postali arhetipovi i ikone dizajna 20. stoljeća, poput Utzonove Opere u Sydneyu, dizajnerskog namještaja Arnea Jacobsena ili Bang & Olufsena. Danski modni dizajneri, poznati po inovativnom stilu, zadnje su desetljeće među najtraženijima u industiji visoke mode. Kao društvo poznato po transferu know howa, Danci su okrenuti inovacijama. Jasno definiran cilj danske Vlade je pomoći domaćim tvrtkama da postanu vodeći svjetski inovatori do 2010. godine. Finska, država s 5,3 milijuna stanovnika, odavno je shvatila da je dizajn najčešće prvim izbor kupca, čak iza usluge. Da bi postala jedna od najkonkurentnijih zemalja svijeta na ovom polju, Finska je ulagala u obrazovni sustav, učinkovito inovativno okruženje i usku suradnja među tvrtkama, sveučilištima i istraživačkim institutima. Norveška, koja od Hrvatske ima tek 500.000 stanovnika više, već gotovo cijelo jedno stoljeće svoje gospodarstvo razvija na ribolovu, lovu i šumarstvu. Potreba za funkcionalnom opremom u navedenim djelatnostima razvijala je i industrijski dizajn, iz kojeg se na kraju razvila industrija namještaja. Filozofija norveškog dizajna je spoj tradicije i funkcionalnosti, jednostavnost i ekologija, no glavno pravilo je ergometrija.

Prijave za hrvatske tvrtke su u tijeku. Ovaj događaj potpuno je strukturiran, jer se za razliku od sličnih manifestacija, sajmova i matchmaking događaja svi sastanci unaprijed dogovaraju pa sudionici unaprijed znaju s kim će surađivati, što naravno omogućuje konkretne poslovne razgovore i višu stopu uspjeha

Švedska, planetarno poznata po visokoj tehnologiji, blagostanju i socijalnim načelima, ima preko devet milijuna stanovnika i treća je zemlja u Europi po veličini teritorija. Ubraja se među najnaprednije zemlje svijeta, uvelike zahvaljujući inovativnim tvrtkama i proizvodima koji su postali dio švedskog identiteta - Ikea, Saab, Volvo, Ericsson, Tetrapak, Tarkket i još mnoge druge. Gospodarstvo Islanda je malo ali vrlo razvijeno, s bruto domaćim proizvodom procijenjenim na 10,57 bilijuna USD u 2005. godini (i BDP per capita 38,100 USD, što je jedan od najviših na svijetu). Poput ostalih nordijskih zemalja, Island ima mješovitu ekonomiju koja je uglavnom kapitalistička, ali s vrlo jakom socijalnom komponentom.


Reci što misliš!