Biznis

Marketing

Zabina Go Card kampanja pet puta skuplja od PBZ-ove

Zabina Go Card kampanja pet puta skuplja od PBZ-ove

Osam milijuna kuna brojna hrvatska poduzeća za marketing potroše tijekom cijele godine

Kampanja Zagrebačke banke za karticu Go Card jedna je od najskupljih i najneobičnijih kampanja za neki bankarski proizvod. To se može lako ilustrirati činjenicom da su zakupljivane duplerice u dnevnim i tjednim novinama, rađeni posebni prilozi, oglasi objavljivani na naslovnim stranicama novina, a cijelu je kampanju pratilo i prikriveno oglašivanje u medijima.

Zagrebačka banka oglasnu kampanju za Go Card, MasterCard kreditnu karticu koja nudi i mogućnost odgode plaćanja i obročnog plaćanja, napravila je u partnerstvu s Europapress Holdingom kada su posrijedi tiskani mediji, tako da su se oglasi uglavnom pojavljivali u izdanjima EPH. Cijeli projekt pripreman je, kako doznaje Business.hr , gotovo dvije godine, a konkurentske banke nisu imale pojma da će Zaba ponuditi karticu koja ujedinjuje niz drugih.

Iako u Zagrebačkoj banci ne žele otkriti koliko su novca uložili u kampanju, neslužbeno doznajemo da je riječ o najmanje osam milijuna kuna. Cijena kampanje bila bi i veća da nisu uračunati brojni popusti koje su im mediji ponudili. Inače, oglasne kampanje od osam milijuna kuna smatraju se iznimno skupima, a one vrijedne četiri milijuna kuna ubrajaju se u višu srednju klasu.

Osam milijuna kuna brojna hrvatska poduzeća za marketing potroše tijekom cijele godine, ili čak manje od toga. "Vrijednost koja se ulaže u oglašivanje i kampanju nije javno dostupna informacija jer poslujemo na kompetitivnom tržištu. Praksa je u bilo kojoj kompetitivnoj industriji da se konkurente ne obavještava o konkretnim planovima razvoja posla", kratak je komentar iz Zagrebačke banke. No, brojke možda nisu ni najinteresantnije. Naime, druga po veličini banka, Privredna banka, čija je kartičarska tvrtka PBZ Card posljednjih godina ugrozila primat Zabe u kartičarskom poslovanju, ostala je razočarana što MasterCard nije s PBZ-om pokrenuo novi proizvod nego je to učinio sa Zabom. Autorstvo projekta pripisuje se Zvonku Agičiću, kojeg je Franjo Luković iz Privredne odnosno iz PBZ AmeXa doveo u Zagrebačku banku, odnosno na čelo Zabina Centra za kartično poslovanje.

Navodno Agičić i predsjednik Uprave PBZ-a Božo Prka nisu ostali u dobrim odnosima. U PBZ-u to, međutim, demantiraju, jer su "sa svim bivšim zaposlenicima ostali u korektnim odnosima". Ni Agičić nije želio to komentirati. Nova kartica Zagrebačke banke izašla je na tržište nekoliko tjedana prije slične PBZ-ove (PBZ Totalna inovacija), u čiju je reklamnu kampanju uloženo znatno manje novca. Navodno između milijun i dva milijuna kuna, odnosno pet puta manje. U konkurentskim bankama ističu i da je Zabin Go Card zapravo kartičarski proizvod kakav već nekoliko godina u Italiji nudi UniCredito, inače većinski vlasnik Zabe. U Zagrebačkoj banci, međutim, ističu da je ta kartica kreirana i inicirana u Zabi.

"Privredna banka Zagreb puno investira u razvoj svojih proizvoda, kao i u segment ljudskih resursa, pa nam je zadovoljstvo čuti da zaposlenici nakon odlaska iz PBZ grupe nastavljaju primjenjivati znanja stečena upravo u PBZ-u", diplomatski su odgovorili iz PBZ-a, ne želeći priznati da im je Zaba otela projekt u pripremnoj fazi.


Reci što misliš!