Marketing
Oglašavanje u Hrvatskoj vrijedno 550 milijuna eura
Troškovi oglašavanja u hrvatskim medijima 2005. dosegnuli su razinu od oko 450 milijuna eura
Ako su podaci i približno točni, onda to znači da godišnji troškovi oglašavanja u hrvatskim medijima prelaze jedan posto državnog proračuna, što, prema izjavi analitičara njemačke novinarske udruge Michaela Klema, Hrvatsku svrstava među srednje razvijene države. Naime, u najrazvijenijim europskim državama oglašivački kolač prelazi dva posto državnog proračuna.
Države bivše Jugoslavije
Države nastale na području bivše Jugoslavije - Srbija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina te Makedonija uopće se nisu našle na listi ZenithOptimedije. Prema neslužbenim analizama iz 2005., u Srbiji je za oglašavanje u medijima potrošeno pet puta manje novca nego u Hrvatskoj, iako je broj stanovnika više nego dvostruk.
Prema petogodišnjem svjetskom istraživanju ZenithOptimedije o oglašivačkim troškovima "per capita", koje je provedeno od 2001. do 2005., a obuhvatilo je 66 zemalja, Hrvatska zauzima visoko 31. mjesto, odmah iza najrazvijenijih zemalja.
Prema tom istraživanju, čiji su rezultati objavljeni u brošuri "The Torn Profession", u povodu kongresa Svjetske novinarske federacije (IFJ) u Moskvi, u Hrvatskoj se na oglašavanje u medijima 2001. trošilo 69,2 dolara po stanovniku, 2002. 88 dolara, 2003. 105,8 dolara, 2004. 118,9 dolara, a 2005. 152,3 dolara po stanovniku.
Iste te 2005. u Norveškoj, koja je na vrhu ljestvice, trošio se 693,1 dolar, a u SAD-u 557,4 dolara. Slovenija se sa 220 dolara nalazi na 22. mjestu, a iza Hrvatske plasirale su se primjerice Kuvajt, Katar, Izrael, Portugal, Južna Afrika, Rusija, Brazil, Argentina, Bugarska i Rumunjska.
Na dnu ljestvice istraživanja ZenithOptimedije nalaze se Kina, Vijetnam, Indija i Moldavija sa 7,4 dolara, 4 dolara, 3,3 dolara i 2,2 dolara po stanovniku u 2005.
Vezane vijesti
-
Ministar Šime Erlić uručio je u ponedjeljak, 3. lipnja 2024. godine u Mostaru ugovore u sklopu Programa prekogranične suradnje između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine za 2024. godinu. Uručeno je 88 ugovora o financiranju projekata u ukupnoj vrijednosti 4,2 milijuna eura.
-
Nakon što se u našim krajevima pojavila u studenom 2023. godine, prizori polarne svjetlosti, ponovno su u petak, 10. svibnja bili vidljivi iz svih krajeva Hrvatske, od Istre do Dubrovnika, pa i na kontinentu, od Zagreba do Vinkovaca, a vedro nebo nagradilo je sve one koji su je željeli fotografirati.
-
Spomenari, što su iz starijeg razdoblja, često su bili pisani krasopisom, a crteži rađeni u tušu, olovci, olovci u boji, temperi i akvarelu
-
U posljednja 24 sata zabilježen je 591 novi slučaj zaraze virusom SARS-CoV-2 te je broj aktivnih slučajeva u Hrvatskoj danas ukupno 4.121
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!