Biznis

Kupovina

Istraživanje: Hrvati vole velike trgovačke centre

Istraživanje: Hrvati vole velike trgovačke centre

Hrvati se u velikim trgovačkim centrima najčešće zadržavaju do dva sata

Foto: Girola.hr

Najnovije istraživanje GfK-a pokazuje da je čak 75 posto građana ove zemlje u posljednjih godinu dana kupovalo u nekom od velikih trgovačkih centara.

Poznata je činjenica da Hrvati vole kupovati. Preko polovine građana smatra da je kupovanje zabavno (76 posto žena misli tako). Posebno se, naročito u zadnje vrijeme, sve više orijentiramo na odlaske u velike 'shopping' centre.

U gradu Zagrebu je u posljednjih godinu dana 83 posto njegovih stanovnika bilo u kupnji u jednom od trgovačkih centara.

No, po odlasku u šoping-centre u ovoj godini ipak prednjače građani Dalmacije s 89 posto i zatim Istre s Primorjem - 87 posto.

Nema neke razlike između spolova jer u takvim je centrima kupovalo 76 posto žena i 75 posto muškaraca. Neoženjeni su, pak, više posjećivali trgovačke centre (89 posto) od oženjenih (76 posto).

Jednom do dva puta mjesečno, više od prosjeka, kupuju stanovnici Istre s Primorjem - njih oko 50 posto i zatim Slavonije - 48 posto. U Zagrebu s okolicom te Sjevernoj Hrvatskoj - to iznosi po 46 posto, Dalmaciji - 42 posto, a Lici, Kordunu, Banovini - 29 posto. Nešto malo češće tako kupuju žene - 47 posto te osobe između 15 i 44 godine (oko49 posto).

Najkraći boravak u trgovačkom centru (do dva sata ) karakterističan je za stanovnike Slavonije (65 posto), i zatim Sjeverne Hrvatske (58 posto). Najmanje tako kupuju građani Zagreba s okolicom - samo 33 posto. Kraći boravak preferiraju i muškarci (55 posto) te osobe između 55 i 64 godine (63 posto), kao i osobe s nižim osobnim mjesečnim primanjima (sve do 4 000 kuna) - oko 54 posto.

Trajanje boravka u trgovačkom centru između 2 i 3 sata zastupljeno je, nešto više od prosjeka, kod građana Zagreba s okolicom - 55 posto, žena - 44 posto, svih dobnih skupina do 54 godine starosti - oko 43 posto, ali i visoko obrazovanih - 45 posto.

Više od tri sata boravka u nekom trgovačkom centru malo je jače od prosjeka prisutno kod građana iz Istre s Primorjem, mladih do 34 godine, te osoba s visokim osobnim mjesečnim prihodima ili visokim prihodima kućanstva.

Kupci koji odlaze u trgovačke centre najčešće odlaze u više različitih centara (43 posto), nešto manji dio ide uvijek u isti šoping-centar (36 posto), a petina ih izabire između dva odabrana centra. Naravno, ovaj je odgovor nužno vezan i uz raspoloživost broja centara na nekom području priopćili su iz GfK-a.


Reci što misliš!