Razdvajanje konzorcija
Zbog neslaganja propao konzorcij Crotrain
Konzorcij Crotrain, koji su činili Končar i Tvornica željezničkih vozila Gredelj, službeno se raspao
Končar i TŽV Gredelj odvojeno će razvijati prototipove prigradskih i regionalnih vlakova, što će povećati cijenu vlakova te omogućiti i drugima ulazak u posao vrijedan oko 290 milijuna kuna.
Konzorcij Crotrain, koji su činili Končar i Tvornica željezničkih vozila Gredelj, službeno se raspao. Umjesto da dvije velike tvrtke u većinskom državnom vlasništvu zajednički razvijaju projekt prigradskih i regionalnih vlakova vrijednih oko 290 milijuna eura, posao su podijelile među sobom. Hrvatska će tako umjesto jednog dobiti dva prototipa vlaka, a priliku za sudjelovanje u poslu i druge tvrtke.
Suradnja je pukla zbog neslaganja oko toga tko će imati koliki udjel i tko će voditi projekt. Poznavatelji situacije koji nisu ni iz jedne od tvrtki ustvrdili su da je prekid suradnje loša opcija za Hrvatsku i njezino gospodarstvo jer je Hrvatska premala zemlja da bi se u njoj razvijala dva tipa vlakova te da je tako izgubljena prilika da obje tvrtke ostvare ravnopravnu korist od projekta.
Još nije potvrđeno, ali se predviđa da će razdvajanje imati posljedicu i na veću cijenu vlakova. Informaciju o razdvajanju Končara i Gredelja nam su potvrdili u TŽV Gredelju i neizravno u Hrvatskim željeznicama, dok su u Upravi Končara poručili kako zasad nemaju komentara o novonastaloj situaciji. Ugovor o razvoju prototipa i daljnjoj proizvodnji potpisan je krajem 2005. i najavljivao se kao velik uspjeh za hrvatsko gospodarstvo.
Prvo se trebao razviti prototip 18 prigradskih vlakova za Zagreb, što je u određenom dijelu i učinjeno, a zatim bi isti prototip s izmjenama u interijeru i ulaznim vratima poslužio za 33 regionalna vlaka. Sada će se raditi dva različita prototipa. Nakon potpisivanja se najavljivalo da bi omjer u poslu trebao biti 50 prema 50 posto. Prošle dvije godine trajala su natezanja o udjelu jer Končar nije pristao na ravnopravnu ulogu, nego je želio vodeću ulogu kao i u konzorciju Crotram koji još egzistira i proizvodi niskopodne tramvaje za Zagreb.
Konačno razilaženje je utanačeno na sastanku u Vladi u lipnju jer tri godine se projekti zbog prepucavanja nisu pomaknuli daleko od početka. Prema zaključku koji su potpisali Antun Fabek kao vodeći čovjek Gredelja i Darinko Bago kao predsjednik Uprave Končara, te potpredsjednik Damir Polančec i ministar Božidar Kalmeta, razvijanje protipa i daljnja proizvodnja nakon natječaja se dijeli.
Gredelj preuzima na sebe razvoj i proizvodnju 18 elektromotornih niskopodnih prigradskih vlakova koji će vrijediti između 70 i 80 milijuna eura te još 25 dizelskih motornih vlakova čija vrijednost je procijenjena između 80 i 90 milijuna eura. Končar preuzima razvoj 33 regionalna niskopodna elektromotorna vlaka vrijedna oko 140 milijuna eura. Obje tvrtke su već krenule u pronalazak novih partnera - Gredelju će za razvoj prvih vlakova partner biti Siemens, a Končaru Radionica željezničkih vozila Čakovec.
Vezane vijesti
-
Građevinska operativa izlaz iz teškoća pronašla je u zajedničkom nastupu jer na "domaćem terenu" nema dovoljno investicija
-
Ministar Šime Erlić uručio je u ponedjeljak, 3. lipnja 2024. godine u Mostaru ugovore u sklopu Programa prekogranične suradnje između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine za 2024. godinu. Uručeno je 88 ugovora o financiranju projekata u ukupnoj vrijednosti 4,2 milijuna eura.
-
Nakon što se u našim krajevima pojavila u studenom 2023. godine, prizori polarne svjetlosti, ponovno su u petak, 10. svibnja bili vidljivi iz svih krajeva Hrvatske, od Istre do Dubrovnika, pa i na kontinentu, od Zagreba do Vinkovaca, a vedro nebo nagradilo je sve one koji su je željeli fotografirati.
-
Spomenari, što su iz starijeg razdoblja, često su bili pisani krasopisom, a crteži rađeni u tušu, olovci, olovci u boji, temperi i akvarelu
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Reci što misliš!