Biznis

Sezona uspješna, zarada manja

Hotelijeri očekuju manju zaradu

Hotelijeri očekuju manju zaradu

Statistički gledano, slažu se hotelijeri, turistička sezona je uspješna

'Ove godine očekujemo tri do pet posto veće prihode nego lani. Ali još brže od prihoda rastu troškovi, tako da će na kraju rezultat biti negativan. Samo na skrivene namete HUP Zagreb izdvaja 10 posto od ukupnih troškova', naglasio je Anđelko Leko, predsjednik Hrvatske udruge hotelijera i restoratera (HUH), na današnjoj sjednici predsjedništva.

Hotelijere osobito boli nepovoljan tečaj kune prema ostalim valutama. Očekuju da će se negativan trend nastaviti, a prema riječima Jake Andabaka, u slučaju da iduće godine tečaj kune u odnosu na euro padne ispod sedam kuna, to će značiti katastrofu za hotelijere.

'Vlada mora nešto poduzeti, a ne sve prepustiti zakonima tržišta. Mogla bi fiksirati tečaj između 7,50 i 7,35 kuna za euro. Kad smo radili budžet za ovu godinu, očekivali smo s paritetom euro-kuna od 7,35, a na kraju će ispasti da će nam prosječna cijena naplate biti oko 7,16 kuna za euro, što je dva posto manje od očekivanog', kaže Andabak.

Statistički gledano, slažu se hotelijeri, turistička sezona je uspješna. U prvih osam mjeseci ostvaren je porast turističkog prometa za tri posto te noćenja za četiri posto. Sve su županije zabilježile pozitivne brojke, jedino je u Istri uočen zabrinjavajući tren pada gostiju iz Njemačke, Austrije i Italije, tradicionalno najvažnijih tržišta.

Kontinentalna Hrvatska, upozoravaju hotelijeri, daleko je zaostala u odnosu na priobalni dio i tu 'klasičnog turizma zapravo ni nema'. Samo Zagreb ima dvostruko više turista od svih ostalih 'nemorskih' županija.

HUH mnogo očekuje od najavljene dubinske analize stanja u turizmu i ugostiteljstvu koja bi trebala biti gotova do proljeća iduće godine i na osnovu kojem bi se radila sveukupna strategija razvoja hrvatskog turizma.

'Trenutna situacija je alarmantna. Profitabilnost iz godine u godinu opada. Povrat na uloženi kapital je samo jedan posto ili čak manje. Bez profita nema ni daljnjih investicija i turistički rezultati mogu samo stagnirati ili čak opadati. Potreban je sveobuhvatna akcija. Odgovornost je na hrvatskoj Vladi', zaključio je Franco Palma, predsjednik Izvršnog odbora HUH-a.


Reci što misliš!