Među prvima na udaru
Velika kriza na hrvatskom tržištu automobila
Autoindustrija više nema prostora za spuštanje cijena
U prva tri tjedna ove godine u Hrvatskoj je prodano samo 3118 novih automobila. Lani je u istom razdoblju prodano 5000 automobila, iz čega je očit pad od čak 37,6 posto!
Automobilska industrija je na koljenima, a očito okolne gospodarske grane zanemaruju činjenicu da su mnogi povezani uz automobilsku industriju i da njezin pad dovodi do urušavanja cijeloga lanca.
Manji broj prodanih automobila znači i manje ubranoga PDV-a,
osiguravatelji će manje spremiti u kasu, prodat će se manje goriva...
Da bude još gore, banke su, umjesto da snize kamate na kredite za
kupnju automobila i tako potaknu tržište, kamate na te kredite
povisile. Da ni tu nije kraj pogrešnim odlukama govore i neslužbene
informacije kako država čak razmišlja o povećanju trošarina na nove automobile, umjesto da ih snizi, piše Večernji list.
- Ako sada dignu trošarine, to je samoubojstvo! Sad bi bilo dobro
smanjiti trošarine, da se proda više automobila i tako pokrene kotač,
ne samo u autoindustriji nego ukupno u gospodarstvu. Prodaja je pala
gotovo 40 posto. Prodajemo bez ikakve zarade, i čak ni tako ne možemo
puno napraviti. Da se i banke udruže i spuste kamate, povećale bi
potrošnju. U suprotnome, prepolovit će tržište - smatra Agim Skura, direktor marketinga tvrtke Autocommerce, zastupnika marki Fiat, Alfa Romeo i Lancia za Hrvatsku.
Autoindustrija više nema prostora za spuštanje cijena. Trenutačno aktualnim akcijama i sniženjima spustili su se do kraja.
Trgovci automobilima rade bez ikakve zarade ili s minimalnom zaradom.
Preživljavaju na vlastitim rezervama, što znači da ta grana
gospodarstva ima još najviše tri mjeseca vremena na raspolaganju.
Po isteku tog roka, ne opamete li se financijske institucije, a i
država, mogli bismo gledati u samo dvije-tri tvrtke koje su preživjele
kolaps autoindustrije.
A realno, za to - barem u Hrvatskoj - razloga nema. - Ovaj pad nije utemeljen na realnom padu u gospodarstvu, jer gospodarstvo je palo dva, tri posto. Ovdje je ulogu odigrala psihologija krize, pa su ljudi u strahu blokirali odluke o kapitalnim investicijama. Hrvatska još nije u takvoj krizi da bi se ovakav pad realno očitovao već u siječnju - tvrdi Agan Begić, direktor Promocije plus, agencije koja prati kretanja na tržištu.
Vezane vijesti
-
Na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se 10 mjeseci, a globalni problem nestašice poluvodiča za autoindustriju mogao bi trajati godinama, piše u subotu Večernji list
-
Godina dana je prošlo od izbijanje pandemije, a prodajni rezultati su i dalje u minusu.
-
S američkog tržišta bit će povučeno 273.000 vozila, 2.000 iz Japana, 27.000 iz Kanade te 2.000 iz ostalih zemalja
-
U prvih sedam mjeseci najbolje rezultate bilježi Volkswagen koji je prodao 3161 novi automobil, što predstavlja 11,79 posto tržišnog udjela
Izdvojeno
-
Akcija će se provoditi tijekom noćnih i ranojutarnjih sati u dane vikenda uoči samog Martinja kao i na sam dan Martinja i dan kasnije, odnosno u kontinuitetu od 8. do 12. studenoga. Odbijanje testiranja na alkohol i droge je kažnjivo
-
Pripremite se za otvaranje jesenje koncertne sezone uz jedinstveni glazbeni spektakl jer Dražen Zečić, jedna od najvećih glazbenih zvijezda regije, po prvi put dolazi u zadarski Arsenal!
-
MAKK će se održati 28. i 29. 11. u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, a program panel diskusija, predavanja, radionica i glazbenih nastupa je bogat i atraktivan kao nikad do sad.
-
Gimnastika, odbojka, atletika…Vikend na Višnjiku bogat događanjima! Evo pregleda
Reci što misliš!