Biznis

New York

SAD: Sud odobrio prodaju Chryslera

SAD: Sud odobrio prodaju Chryslera

U okviru dogovorenog aranžmana, Fiat se, inače, suglasio da s Chryslerom podijeli tehnologiju potrebnu za razvoj manjeg i štedljivijeg vozila, čija je potražnja na američkom tržištu u naglom porastu

Prizivni sud u New Yorku odobrio je prodaju američke automobilske industrije Chrysler talijanskom Fiatu. Odluka je na čekanju dok se ne vidi ima li tko žalbu na vrhovnom sudu, prenosi Net.hr .

Ukoliko se procedura prodaje konačno završi u ponedjeljak, što je krajnji rok za podnošenje žalbi, tvrtka Novi Chrysler izaći će iz procedure bankrota i okončat će proces reorganizacije poslovanja u idućih 60 dana, kao što je to ranije zatražila američka vlada.

Primjer brze prodaje Chrysler mogao bi primijeniti i u slučaju najveće američke auto-kompanije General motors - koja je bankrotirala 1. lipnja, nakon neuspješnog pokušaja da se održi uz veliku vladinu financijsku pomoć.

U okviru dogovorenog aranžmana, Fiat se, inače, suglasio da s Chryslerom podijeli tehnologiju potrebnu za razvoj manjeg i štedljivijeg vozila, čija je potražnja na američkom tržištu u naglom porastu.

Takav uvjet ispunjava najmanji model italijanske kompanije, inovativni Fijat 500, koji je nešto veći od originalne verzije i već je dobio mnoga priznanja zbog male emisije ugljičnog dioksida.

To vozilo je talijanski generalni konzul u New Yorku Francesco Talo dovezao na njujorški Wall Street i to u istom danu kada je Stečajni sud odobrio da se većina aktive Chrysler proda Fiatu i kada se očekivalo da najveći američki automobilski gigant General Motors proglasi bankrot, najveći u povijesti automobilske industrije SAD-a.

Posljednjeg dana svibnja je, naime, Stečajni sud u New Yorku odobrio prodaju praktično kompletne Chryslerove imovine u SAD-u grupi tvrtki koje predvodi talijanski Fiat.

Sudac Arthur Gonzales odobrio je prodaju dvije milijarde dolara vrijedne imovine Chryslera novoj tvrtki u kojoj će 68 posto dionica kontrolirati fond zdravstvenog osiguranja i Ujedinjeni sindikat zaposlenih u auto-industriji (UAW).

Fiat će biti vlasnik 20 posto dionica Chryslera, a ostalih 12 posto će kontrolirati kanadska vlada.

Odluka Stečajnog suda, koju su podržale vlade SAD-a i Kanade, trebala je omogućiti Chrysleru da izađe iz procesa sudske zaštite od bankrota. Prema uvjetima ugovora, kreditori će za 6,9 milijardi dolara Chryslerovog duga dobiti svega dvije milijarde dolara.

Vlade SAD-a i Kanade su se u međuvremenu dogovorile da osiguraju oko osam milijardi dolara kredita novom Chrysleru, podsjećaju agencije.

Fiat, kako je tada dogovoreno, neće platiti ništa za udio od 20 posto u dionicama Chryslera, ali će, zauzvrat, osigurati pristup novoj tehnologiji izrade manjih, ekoloških automobila.

Talijanska tvrtka će, zauzvrat, dobiti pristup američkom tržištu automobila, preko Chryslerove prodajne mreže, a ima mogućnost da kasnije i poveća udio novom Chrysleru i to do 35 posto.

Odluka da se dozvoli prodaja imovine Chryslera je jedina alternativa "hitnoj likvidaciji" te kompanije, rekao je sudac Gonzales, ukazujući da se takvim dogovorom najbolje štiti javni interes i da je neophodno uključivanje dviju vlada u taj proces jer "samo tržište ne može ponuditi" alternativu.

Gonzales je svojom odlukom odbacio stotine prigovora na dogovor, uključujući i grupu Chryslerovih prodavača koji strahuju da će biti otpušteni.

Izvršni direktor Chryslera Robert Nardeli izjavio je prije te sudske odluke da jedino udruživanje s talijanskim Fiatom može da spasiti prezaduženu firmu od likvidacije.

Nardeli je dodao da kompanija traži od suda odobrenje za plan restrukturiranja kroz udruživanje s Fiatom, naglašavajući da je taj program, iza kojeg stoji i američka vlada, jedini način da Chrysler izađe iz krize.

On je rekao da "ne može zamisliti" da će sud donijeti odluku kojom će se likvidirati tvrtka s oko 60.000 zaposlenih.

Chrysler - uz General motors i Ford treći veliki američki proizvođač automobila - bio je 30. travnja prisiljen podnijeti zahtjev za sudsku zaštitu od bankrota.

Uprava firme je prihvatila nalog američkih vlasti da se udruži s Fiatom, kome bi se u zamjenu za novu tehlogiju izrade manjih i štedljivih vozila, ustupila petina od ukupnog broja dionica.

Fiat bi 30. travnja Chrysleru zauzvrat osigurao tehnologiju koja bi omogućila američkoj kompaniji da izrađuje automobile koji manje zagađuju okoliš, koji se sve više traže.

Američko ministarstvo financija već je odobrilo Chrysleru oko devet milijardi dolara hitne pomoći za preživljavanje, a Fiat mora vratiti taj novac ako želi postati većinski vlasnik tvrtke iz Detroita.

 


Reci što misliš!