Biznis

Članovi jahte tretiraju se kao stranci

Dulji boravak megajahti na Jadranu nemoguć

Dulji boravak megajahti na Jadranu nemoguć

Po sadašnjim zakonima svaki član posade jedne megajahte tretira se kao stranac kojem je dana mogućnost boravka u našoj zemlji do 90 dana

Dok Hrvatska turistička zajednica ulaže pozamašne svote novca u promociju hrvatskog nautičkog turizma, zbog neusklađenosti hrvatskog zakona o strancima i hrvatskog pomorskog zakona, boravak megajahti na Jadranu u praksi nije moguć, rečeno je jučer u sklopu kongresnog programa Adriatic Boat Showa.

Po sadašnjim zakonima svaki član posade jedne megajahte tretira se kao stranac kojem je dana mogućnost boravka u našoj zemlji do 90 dana. Po isteku ovog roka za člana posade pod stranom zastavom moguće je zatražiti dozvolu za rad, no za dobivanje iste potrebno je priložiti potvrdu o nekažnjavanju. Po toj logici svaki član posade bi trebao otputovati u matičnu zemlju i ishoditi takvu potvrdu, tako da, osim što je u sukobu s direktivama o sigurnosti megajahti koje obvezuju minimalno trećinu posade za boravak na brodu dok je na vezu, to je i potpuno neisplativo za same vlasnike jahti.

'Zbog ovog problema kada zaprimimo upit za godišnji vez plovila pod stranom zastavom, prisiljeni smo direktno preusmjeriti klijenta u Sloveniju, Crnu Goru ili Italiju, jer znamo da je dozvole za godišnji boravak posade u RH nemoguće dobiti', istaknula je Jana Gaćina, direktorica prodaje Mandalina Marine.

Tork Buckley, urednik uglednog međunarodnog nautičkog magazina The Yacht Report i moderator okruglog stola, naglasio je kako je posjet jedne megajahte znatno isplativiji od posjeta kruzera, jer osim što se radi o plovilima koja znatno manje zagađuju okoliš, klijent koji u prosjeku plati 350.000 eura za sedmodnevno uživanje u svom plovilu, donosi znatan profit lučkim upravama i agentima te cjelokupnom uslužnom sektoru. Izrazio je nadu da će se hrvatski zakonodavci vrlo brzo osvijestiti i početi zarađivati na megajahtama.

Za okruglim stolom bio je nazočan i predstavnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Mirko Vadla koji je istaknuo kako je Ministarstvo mora u potpunosti svjesno tih nelogičnosti te da trenutačno MUP, na prijedlog MMPI i HGK, priprema novi zakon koji će uzeti u obzir sve nelogičnosti postojećeg zakona. Novi je obećan do sljedeće sezone, a uključiti će i preporuku struke da umjesto potvrde o nekažnjavanju bude uvažena garancija za posadu od vlasnika ili kapetana plovila.

 


Reci što misliš!