Biznis

Prodaja pala za 6,4%

U Zapadnoj Europi pala prodaja vozila zbog ukidanja vladinih poticaja

U Zapadnoj Europi pala prodaja vozila zbog ukidanja vladinih poticaja

Sezonski prilagođena prodaja u zapadnoj Europi u godišnjem razdoblju zaključno s krajem lipnja pala je na 12,8 milijuna vozila

U zapadnoj Europi došlo je do pada prodaje automobila i to najviše u Njemačkoj. Naime, prema broju prodanih automobila u lipnju prošle godine, istog mjeseca ove godine prodaja je pala za 6,4 posto.

Sezonski prilagođena prodaja u zapadnoj Europi u godišnjem razdoblju zaključno s krajem lipnja pala je na 12,8 milijuna vozila, stoji u izvješću grupacije JD Power. U JD Poweru ne očekuju oporavak potražnje ni u narednih šest mjeseci.

Dodaju iz grupe da je neizbježno usporavanje potražnje za vozilima zbog ukidanja vladinih poticajnih programa za zamjenu starih vozila novima i to ekološki prihvatljivijima i to će dovesti do gubitaka radnih mjesta, smanjenja ili zamrzavanja plaća, otkazivanja ugovora koje financira vlada, uz povećanje poreza.

U Njemačkoj je prodaja automobila pala za 32,2 posto nakon što je Berlin ukinuo prošlogodišnji program poticanja kupovine novih automobila. U proteklih godinu dana njemačko tržište smanjilo se za 28,7 posto. U Italiji je također ukidanje vladinih olakšica u cilju poticanja prodaje dovelo do pada prodaje vozila za 19 posto na godišnjoj razini.

Iako se prodaja u Španjolskoj i Francuskoj drži relativno dobro zahvaljujući olakšicama koje potiču potražnju, u Francuskoj su poticaji već smanjeni dok će u Španjolskoj program uskoro biti ukinut.


Reci što misliš!