Biznis

Dominantni trgovci na hrvatskom tržištu

Male trgovine bolje posluju od velikih

Male trgovine bolje posluju od velikih

Getro market temelji se na strategiji mikrolokacije na kojoj se potom nude najpovoljnije cijene

Rat trgovaca cijenama nastavlja se i ratom trgovačkim formatima. I sam čelnik NTL-a Martin Evačić kazao je za Večernji kako su upravo malim formatima, s kojima su dominantan trgovac na hrvatskom tržištu, i u kriznoj 2010. uspjeli povećati efikasnost na tržištu, piše dalje.com

Da su najbolje poslovali njihovi objekti do 1000 kvadrata – i to na svih sedam tržišta na kojima posluju, priznaju ovih dana i iz Mercator grupe, tako da se od lanjske akvizicije Getroa, s kojim je započela era Getroovih manjih formata marketa i supermarketa, u idućem razdoblju doista mnogo očekuje. Drugi veliki trgovci poput Konzuma – koji i sam posluje u manjim formatima – ili Metroa, u nas pak karte polažu i na vezivanje manjih nezavisnih trgovaca uza se posebnim uvjetima nabave te brendovima poput Marketa plus ili Moga dućana.

Postalo je, naime, evidentno da su veliki formati, koji u početku imaju velik promet i rast, u krizi najranjiviji, pa veliki poput Metroa svoju šansu vide u Mom dućanu preko kojega već više od 800 trgovaca u RH krajnjem potrošaču nudi njegove robne marke poput Are, Fine Fooda ili Sigme po akcijskim cijenama. Tomislav Bagić, direktor maloprodaje Mercatora, kaže pak kako je Getro market od početka bio idejni temelj akvizicije Getro Cash&Carryja jer razvoj tzv. kvartovskih trgovina znači bržu i veću dostupnost potrošačima.

Getro market temelji se na strategiji mikrolokacije na kojoj se potom nude najpovoljnije cijene u susjedstvu – i 10-50% povoljnija trgovačka marka u odnosu na poznate brendove, uz poticanje lokalne proizvodnje, tvrdi Bagić. Kako i na drugim tržištima posluje u tzv. value i economy formatima trgovine, u Srbiji i Bugarskoj Mercator je ekonomski format utjelovio u uspješnom brendu Roda.

Drago Munjiza, direktor konzultantske kuće Jakov Viktor, kaže kako su manji formati do 500 m² oduvijek bili najisplativiji u JI Europi. Konzumu je mali format oduvijek bio najprofitabilniji i u vrijeme kada je ulagao u velike formate kako bi se odupro Metrou, Kauflandu i Šparu...

U međuvremenu je, kaže, poskupio benzin, ljudi imaju sve manje vremena te zbog krize i ne žele ići u velike formate u kojima se mnogo robe prodaje na impuls, a nije na šoping-listi... Prisutnost trgovaca poput Dione, Konzuma... u najboljim kvartovima stoga je odlučujuća za rezultate, a u manjim naseljima za trgovce koji su ih prvi otvorili, ako korektno rade posao, tvrdi Munjiza ističući da je širenje malih formata još moguće.

Mnogo je još nepokrivenih naselja i kvartova, a ima i malih sistema na prodaju... Uostalom, tvrdi, takav model širenja imaju i najveći trgovci u Europi poput Carrefoura i Tesca.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.