Biznis

Luksuzna flota

Imućni Hrvati posjeduju 362 letjelice: avione, helikoptere, balone, zmajeve...

Imućni Hrvati posjeduju 362 letjelice: avione, helikoptere, balone, zmajeve...

Jedan od danas najskupljih i najnovijih aviona u Hrvatskoj je beechcraft king air 200 koji je velikogorički poduzetnik Boris Kordić platio vrtoglavih 4,5 milijuna dolara

Nema pouzdanih informacija o tome u kojoj su mjeri Hrvati zaljubljenici u letenje, ali nema sumnje da neki zaista imaju sposobnost krstarenja nebom kad im se prohtije. Riječ je o imućnijim predstavnicima vrste koji sebi mogu priuštiti vlastitu letjelicu, bilo da se radi o zrakoplovu ili helikopteru, piše slobodnadalmacija.hr

U Hrvatskoj su registrirane 362 letjelice - od balona i zmajeva do komercijalnih i poslovnih zrakoplova, mlaznih, turbopropeleraca i klipnih aviona. Stotinu i petnaest letjelica u vlasništvu je privatnih osoba.

Jedan od danas najskupljih, ali i najnovijih aviona u Hrvatskoj je beechcraft king air 200 koji je velikogorički poduzetnik Boris Kordić, odnosno njegova tvrtka “Colombo Air“, platio vrtoglavih 4,5 milijuna dolara. Radi se o zrakoplovu za koji zaljubljenici u letjelice kažu da je on među avionima ono što je rolls-royce među automobilima. Radi se o najboljem i najsigurnijem avionu za business avijaciju danas u Hrvatskoj. Izuzetno je komforan i njime može letjeti čak devet osoba plus pilot i kopilot. Naftni tajkun Enver Moralić leti u svojem avionu beechcraft vrijednom oko milijun i pol američkih dolara.

Rajko Rauš vlasnik je tvrtke “Diamond Air“ iz Varaždina koja posjeduje tri aviona diamond star najnovije generacije, vrijedne ukupno 300 tisuća eura. Za splitskog poduzetnika i gradonačelnika Željka Keruma dugo se mislilo, u čemu su mu neki novinari zdušno pomagali, kako je vlasnik najskupljeg zrakoplova u Hrvatskoj cessne citation XLS od 17 milijuna dolara. No, upravo je “Slobodna“ otkrila da Kerum uopće nije vlasnik mlaznjaka nego ga je samo nekoliko puta unajmio od jedne tvrtke čije se letjelica nalaze se u bazi zrakoplovne luke “Joža Pučnik” kod Ljubljane.

Kad smo već kod Slovenije, tamo je jedan bivši pomoćnik ministra pomorstva u Vladi RH transportirao ni manje ni više nego borbene mlaznjake. Naime, bivši je političar od Crne Gore otkupio nekoliko školsko-jurišnih zrakoplova G-4 supergaleb, koje u Sloveniji namjerava remontirati, te ih ponuditi za obuku pilota. Helikoptere više preferiraju bogataši poput “kralja salame” Đure Gavrilovića ili trgovačkog maga Ivice Todorića koji leti u bellu 427 od 2 milijuna dolara. U Srbiji postoji trideset i pet privatnih zrakoplova i šest helikoptera. Jedan od prvih vlasnika privatnog aviona postao je Željko Mitrović, vlasnik medijskog imperija “Pink“, koji je 2004. godine postao vlasnik jedne od prvih aviokompanija u Srbiji “Air Pink”.

“Air Pink” se bavi taksiprometom. Flotu “Air Pink” čine cessna citation II C550, cessna citation II C551 i beechcraft duke A60. Odabir destinacije, bilo da je riječ o bliskoistočnim i europskim destinacijama ili destinacijama u regiji, kao i iznajmljivanje aviona moguće je obaviti pola sata prije polijetanja. Najbogatiji Srbin, navodno težak 3 milijarde eura, Filip Zepter posjeduje luksuzni i živo obojeni challenger 605 vrijedan 17,7 milijuna eura.

To je najskuplji privatni zrakoplov na području bivše Jugoslavije. Takav, primjerice, ima i hrvatska Vlada, a kupljen je za potrebe prvog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana. Stanko Subotić Cane, neokrunjeni kralj među švercerima cigareta, također je vlasnik nekoliko skupocjenih aviona, ukupne vrijednosti 70 milijuna eura. Najskuplji avion u Srbiji donedavno je posjedovao novosadski biznismen Miodrag Kostić, vlasnik nekoliko šećerana, odnosno “slatki magnat”, kako mu tepaju u Srbiji.

U njegovu vlasništvu nalazio se mlaznjak cessna citation. U međuvremenu prodao ga je vlasniku “Blica“, Austrijancu Peteru Kelbelu. Vlasnik luksuznog aviona je i predsjednik “Delta holdinga“ Miroslav Mišković. Osim Željka Mitrovića, te Stanka Subotića, Philipa Zeptera i Emira Kusturice, ostali tajkuni ne priznaju da su vlasnici aviona. Kusturica je prije dvije godine kupio helikopter tipa robinson 44 vrijedan oko 270 tisuća eura. U susjednoj nam BiH više se preferiraju helikopteri. Jedan od vlasnika helikoptera je tvrtka “Air Gazela“ u Srebreniku, koja je vlasništvo tvrtke “Kopex“ tragično preminulog poduzetnika Hasana Sarajlića.

“Kopex Sarajlić” bavi se distribucijom naftnih derivata i posjeduje benzinske postaje od Srebrenika do Sarajeva. Obitelj Sarajlić nedavno je iz Francuske uvezla i eurocopter EC120B proizveden 2001. godine. Cijena letjelice je milijun i 300 tisuća eura. Iznad BiH bi uskoro trebao poletjeti i najnoviji model eurocoptera. Njega su izravno iz francuske tvornice naručili poznati poduzetnici braća Stanići iz Kreševa, vlasnici tvrtke “Stanić group“, koji su generalni zastupnici LG-a i “Hainekena” za BiH, te vlasnici Mesne industrije Stanić.

U Hrvatskoj je glava obitelji, Svjetlan Stanić najviše poznat po korupcijskoj aferi “Mali Maestro“, te bježanju od pravosuđa punih godinu i pol dana.  Na nebu iznad BiH lete i popovi. Vladika zahumsko-hercegovački Grigorije vrlo često leti helikopterom. I pored rasprostranjenog uvjerenja da ovaj zaljubljenik u visine ima svoj helikopter, Grigorije u privatne svrhe zapravo koristi helikopter Vlade RS-a Gazellu SA-341, koja je svojevremeno bila vojna letjelica, ali je za potrebe vladike prenamjenjena u civilnu.

U Sarajevu žive dva vlasnika privatnih aviona. Jedan od njih je umirovljeni general Armije BiH Sulejman Vranj, koji posjeduje ultralaki avion Storch, čiji je proizvođač “Officine Radaro“. Najskuplji avion u Federaciji posjeduje Sarajlija i sportski pilot Fahrudin Kreštalica, čija Cessna 172 vrijedi oko 30 tisuća eura.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.