Biznis

Rijeka

Liburnija nakon više od 40 godina posljednji put isplovila iz Rijeke

Liburnija nakon više od 40 godina posljednji put isplovila iz Rijeke

Liburnija je svoju matičnu luku napustila bez mnogo pompe, uputivši se na mrtvi vez u Malom Lošinju, gdje će čekati daljnju sudbinu

Jedan od najljepših, a svakako i najpoznatijih brodova Jadrolinijine bijele flote – Liburnija, sa završetkom ovogodišnje sezone prometovanja dužobalne brodske linije, u petak je iz riječke luke isplovila vjerojatno posljednji put. Nakon više od četiri desetljeća povezivanja luka s obje strane Jadrana, Liburnija je svoju matičnu luku napustila bez mnogo pompe i ceremonija, uputivši se na mrtvi vez u Malom Lošinju, gdje će čekati daljnji rasplet svoje sudbine, piše novilist.hr

  Iako se zna da je Liburnija »na tržištu«, odnosno da je Jadrolinija kani prodati, iz uprave nacionalog brodara tvrde kako je još prerano za konačno »zbogom« brodu koji je u svojoj dugoj službi uzduž i poprijeko Jadrana prevezao stotine tisuća ljudi i vozila.

"Sve su opcije još otvorene. Sigurno je jedino da brod za sad ide na vez u Mali Lošinj, a hoće li biti prodan ili ne, nemoguće je već sada reći. To je jedna od mogućnosti, ali isto tako je moguće da Liburnija i iduće godine plovi na dužobalnoj liniji. Čak i ako se brod proda, nije isključeno da ćemo ga u Rijeci još koji put vidjeti, tako da nema smisla sada držati patetične govore i opraštati se od Liburnije, kad ona još zapravo nigdje ne ide", rekao je predsjednik uprave Jadrolinije Slavko Lončar .

Patetici mjesta u brodarstvu doista nema, jer sve je stvar računice. No kad je o brodovima riječ teško da Riječani mogu ostati posve ravnodušni prema odlasku broda koji je desetljećima činio sastavni dio vizure njihova grada i luke, a mnogi su njime i putovali, pa se ipak valja prisjetiti najvažnijih detalja iz povijesti Liburnije. Porinuta je u Nizozemskoj 1965. pod istim imenom koje i danas nosi, za Jadroliniju, u čijoj je floti ostala do današnjih dana.

Najslavniju ulogu Liburnija je »odigrala« u Domovinskom ratu, kada je povezivala odsječeni Dubrovnik s ostatkom zemlje, a zanimljiv je i podatak da je u svih 46 godina službe jedan jedini put napustila Jadran, i to još 1971. godine, kada je u Srednjoj i Južnoj Americi služila kao ploveća izložba jugoslavenskog gospodarstva.

novilist.hr/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.