Biznis

Kako bi zapravo trebala izgledati Poljana?

Šibenska Poljana, trg s podzemnim garažama

Šibenska Poljana, trg s podzemnim garažama

Iako su parkirališta rak-rana Šibenika, odlučujući faktor pri odabiru idejnog rješenja nije bio, kako se moglo očekivati, broj parking mjesta

Ostvare li se planovi aktualne gradske vlasti, Šibenčani će se na ljeto 2013. godine moći pohvaliti da su prvi dalmatinski grad čiji je glavni i najveći gradski trg – popularna Poljana - dobio i jedan podzemni kat. Ovih dana učinjen je prvi korak k najavljenom urbanističko–arhitektonskom rekomponiranju ovog, za Šibenčane kultnog prostora i za grad vrlo važnog povijesnog trga, piše slobodnadalmacija.hr

Na stol gradonačelnika Ante Županovića pristigla su čak 52 idejna rješenja budućeg izgleda Poljane, u čijem je osmišljavanju sudjelovalo više stotina eminentnih hrvatskih arhitekata i drugih stručnjaka, čiji je zadatak bio ponuditi gradu najbolja prometna rješenja budućeg podzemnog parkirališta, kao i nadzemni izgled Poljane.

- Tražimo rješenja koja će zadovoljiti prostorne i funkcionalne zahtjeve, te uskladiti prostor u odnosu na okoliš Poljane, a istodobno sačuvati povijesnu baštinu i arheološke ostatke koji se nalaze u sklopu trga. Bitan je i odabir materijala, polifunkcionalnost prostora, ali i racionalnost i ekonomičnost idejnog rješenja. Nagrađeni autori postigli su da Poljana ne bude zatvoren prostor, već da uspješno komunicira s okolnim sadržajima - kaže gradonačelnik Županović.

Kako bi, zapravo, trebala izgledati Poljana prema prvonagrađenom rješenju?

Predviđena su dva pješačka i jedan kolni ulaz u garažu koji je diskretan i dijelom pokriven, pa se ne uzurpira dio samog trga. Automobilom se može bez problem ući na parking, bilo da se dolazi iz smjera Splita ili Zadra, a buduća garaža predviđa 107 parkirnih mjesta - kaže prometni stručnjak Zdravko Peran. 

Iako su parkirališta rak-rana Šibenika, grada koji praktično ima jednu ulicu, čiji središnji trg Poljana biva čas parkiralište, čas šetnica, a nerijetko i prostor za sajmove, koncerte i mitinge, odlučujući faktor pri odabiru idejnog rješenja nije bio, kako se moglo očekivati, broj parking mjesta. - Jedan rad imao je 126 parkirnih mjesta, pa nije ušao među tri najbolja. Istina, niti jedno rješenje nije sto posto idealno i bit će potrebno u dogovoru s nagrađenim timom arhitekata napraviti određene korekcije. Nama su dvojbeni mostić i svjetlosna instalacija kod ulaza u Knjižnicu “Juraj Šižgorić” - kaže gradonačelnik Županović.

Od estetskih rješenja, istaknut je vodoskok koji bi bio postavljen na ulazu iz smjera Perivoja Luje Marune, a tu su i klupe te odmorišta za pješake. Inače, ovaj krupni zahvat u središtu grada, koji će koštati 25 milijuna kuna, trebao bi početi nakon završetka turističke sezone 2012. i biti dovršen do ljeta 2013. godine.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.