Projekt umrežavanja
Slavonske proizvode nudit će turističkim poduzetnicima na Jadranu
U Slavoniji radi na stotine obiteljskih gospodarstava i proizvođača, koji nemaju dovoljno kupaca, a na moru opet postoji potražnja
Slavonska košarica ide dalje i neće biti tako mala kako nagovješćuje nazivom. U Slavonskom Brodu danas se sastaje oko stotinu predstavnika različitih organizacija i gospodarstava zainteresiranih za udruženu prodaju slavonskih prehrambenih i drugih proizvoda. Žele ostvariti ideju o povezivanju 'zelene' i 'plave' Hrvatske i prodavati robu turističkim poduzetnicima na Jadranu.
Ovo je prvi slavonski projekt umrežavanja, promocije i prodaje slavonskih regionalnih proizvoda, ali još uvijek na početku. Prošle godine je inicijativu pokrenuo Mirko Duspara, gradonačelnik Slavonskog Broda, a skupovi radi učlanjivanja proizvođača održani su u desetak gradova i sela.
'Trenutno ispitujemo ponudu u cijeloj Slavoniji. Od voća i povrća, suhomesnatih i svih prehrambenih proizvoda do suvenira. U Slavoniji radi na stotine obiteljskih gospodarstava i proizvođača, koji nemaju dovoljno kupaca, a na moru opet postoji potražnja. Želimo to povezati i prvo sve ponuditi manjim hotelima i turističkim poduzetnicima', objašnjava projekt Vjeran Milković, direktor Razvojne agencije grada Slavonskog Broda, koja provodi ovaj projekt.
'Slavonska košarica' organizirat će se kao zadruga odnosno klaster, koji će okupljati slavonske proizvođače i povezivati ih s turističkim poduzetnicima na moru kojima je potreban kvalitetan slavonski proizvod. Među zainteresiranima su proizvođači voća i povrća, zimnice, suhomesnatih specijaliteta, poput kulena, žestokih pića, rakija i vina, medari, ali s njima žele raditi turističke zajednice, razvojne agencije, udruge proizvođača, znanstvenici, primjerice s Ekonomskog fakulteta u Osijeku.
Svi oni žele dokazati da je umrežavanje u poljoprivredi danas neophodno kako bi se kvalitetom i ponudom u turizmu istisnuo ili smanjio uvozni proizvod. U Hrvatskoj gospodarskoj komori 'Slavonsku košaricu' smatraju izvanrednom inicijativom. Nastojanja oko okupljanja slavonskih proizvođača i plasiranja njihovih proizvoda prema turističkom gospodarstvu postoje već petnaest godina, kaže Vlasta Klarić, savjetnica u sektoru za turizam HGK.
'Suvremeno promišljanje turizma podrazumijeva uvažavanje potreba supersegmentiranog turističkog tržišta, odnosno zahtjevnih korisnika koji traže zaokruženu ponudu jedinstvenih, zdravih destinacija, te izvornih sadržaja utemeljenih na autohtonosti kulture i proizvoda, što je moguće ostvariti jedino kroz umreženost sadržaja i dionika. Upravo zato ova inicijativa nosi pozitivno ozračje i nadamo se da će prerasti u projekt koji će zaživjeti u jednom svom dijelu već ovo ljeto', objašnjava Klarić.
Novi trendovi u hotelijerstvu, dodaje, posebice su valorizacija okusa autohtone i zdrave hrane. Diverzifikacija ponude dobrim se dijelom oslanja na izvornost sadržaja, ne samo prirodnih i kulturnih, već i kulinarskih, s kontroliranim podrijetlom ili tradicijskom recepturom. Usred zaglušne ponude konfekcijske hrane i proizvoda ljudi danas traže senzualnost kušanja, kvalitetu okusa i raznolikost proizvoda.
'Anglosaksonci za takve nove trendove imaju poseban izraz 'eatertainment', a rađa se i čitav niz novih niša proizvoda utemeljenih na izvornim okusima: festivali hrane, kulinarske radionice, kulinarski safari, povijesno kulinarstvo, bio-putovi, kreativno kulinarstvo i još mnogo toga. Upravo zato podrazumijeva se da je poželjna suradnja hotelijera i ugostitelja s domaćim proizvođačima u cilju sadržajnije i atraktivnije destinacije', tvrdi Klarić.
Planirano je da 'Slavonska košarica' osnuje ured i zaposli osoblje koje će brinuti o članstvu, proizvodima, pronalasku i povezivanju s kupcima. Članarina će biti najvjerojatnije simboličnih 40 kuna. Ove godine predstavnici projekta na čelu s Razvojnom agencijom grada Slavonskog Broda obići će turističke poduzetnike na moru i objasniti im svoju ponudu, a najavljuju i web stranicu.
Vezane vijesti
-
-
-
-
Smatramo da je 95 posto građana Hrvatske s kojima smo se susreli protiv bušenja u Jadranskom moru, ali je potrebna veća aktivnost lokalnih zajednica. Kampanje koje su kroz povijest imale uspjeh u zaštiti zajednice i okoliša od velikih naftnih tvrtki imale su zajedničku karakteristiku: sve su imale jedinstvenu podršku lokalnih ljudi
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.