Biznis

Automatizirane ovrhe

Porezna uprava uskoro uvodi e-ovrhu!

Porezna uprava uskoro uvodi e-ovrhu!

Za početak srpnja, Porezna uprava najavljuje probno uvođenje e-ovrhe, projekta koji predviđa automatizirano vođenje postupaka ovrhe

Sudionici okruglog stola 'Vjerovnici i dužnici: Kako naplatiti potraživanja' podržali su vladine mjere za rješavanje problema nelikvidnosti, ali su upozorili na sve veću poreznu presiju gospodarstva i građana te nepovoljni položaj realnog sektora u dužničko-vjerovničkim odnosima.

 

O novostima u jačanju porezne discipline govorila je Dinka Salmić, načelnica Odjela za ovrhu u Središnjem uredu Porezne uprave Ministarstva financija. Između ostaloga, za početak srpnja najavila je probno uvođenje e-ovrhe, projekta koji predviđa automatizirano vođenje postupaka ovrhe. 'Na taj način omogućit će se jednako postupanje prema svim poreznim obveznicima', pojasnila je Salmić.

Što se tiče dugo očekivanog Zakona o financijskom poslovanju, koji bi trebao utvrditi rokove plaćanja za sve gospodarske subjekte, Salmić je rekla da je on još u fazi pisanja, ističući da je to ključni zakon za definitivno čišćenje tržišta.

Srđan Oreb, predsjednik Uprave Badela 1862 pozdravio je uvođenej reda u naplati poreza, ali je upozorio da će pojačana porezna presija dovesti do 'lomova' u realnom gospodarstvu ako se tvrtkama ne olakša pristup financijskim sredstvima. S tim u vezi založio se da novi model HBOR-a bude fleksibiniji po pitanju kolaterala.

Marijana Jurišić, opreativna direktorica sektora za financijske odnose s korisnicima HT-a naglasila je da se problem naplate potraživanja u HT-u sagledava s više aspekata. 'Za nas naplata ne počinje trenutkom izdavanja računa. Kad korisnik dođe i želi kupiti neki proizvod ili uslugu već tada sagledavamo koje bi mjesečno zaduženje za njega bilo prihvatljivo', pojasnila je Jurušić, upozoravajući pritom na problem nedostatka podataka za procjenu kreditne sposobnosti. 'Kad bi postojala razmjena informacija o zaduženosti klijenata to bi nam puno pomoglo', rekla je Jurišić.

Predstavnici bankarskog sektora, Nenad Mećava (Zagrebačka banka) i Dubravko-Ante Mlikotić (Raiffeisen banka) ukazali su na individualni pristup u naplati dospjelih potraživanja. Naglasili su da banke imaju sustav ranih upozorenja koji im ukazuje na promjenu financijskog stanja klijenta, nakon čega zajedno s klijentima razmatraju različite opcije rješavanja problema.

Mlikotić je istaknuo vrlo dobra iskustva s agencijama za naplatu potraživanja kojima su povjerili poslove 'utjerivanja dugova'. Barbara Cetinski, direktorica agencije EOS Matrix pohvalila se da im posao zadnjih godina cvjeta. 'U Hrvatskoj 23 do 24 posto subjekata ima problema s plaćanjem po čemu u europskom vrhu', otkrila je Cetinski ističući da se koriste samo legalnim metodama koje uključuju pisane opomene, usmene pozive i SMS poruke. 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.