Biznis

Na sajamu u Londonu Hrvatska je nesumnjivo bila zvijezda

Hrvatska Britancima postaje top destinacija, kakvo je stanje sa zemljama u regiji?

Hrvatska Britancima postaje top destinacija, kakvo je stanje sa zemljama u regiji?

Srbija za razliku od Hrvatske nema more, ali zato ima bogatu gastronomiju, koju su u Londonu na najvećem turističkom sajmu istaknuli kao zlatnu koku

Hrvatska polako, ali sigurno postaje destinacija broj jedan za odmor među Britancima. Govore to i brojke od 300 tisuća dolazaka u prvih devet mjeseci. Na sajamu u Londonu Hrvatska je nesumnjivo bila zvijezda. Proglašeni smo najboljom destinacijom za kratka putovanja. Provjerili smo kako zemlje u okruženju kotiraju kod Britanaca.

Srbija za razliku od Hrvatske nema more, ali zato ima bogatu gastronomiju, koju su u Londonu na najvećem turističkom sajmu istaknuli kao zlatnu koku. To je ono čime je Srbija, kaže glasnogovornica njihove turističke zajednice Sandra Vlatković, privlačila goste prijašnjih godina. Iduće sezone as u rukavu im je kulturni turizam, a to je ono što Britanci vole.

"Ono što je nama negdje bila zvijezda vodilja kada smo se odlučivali koja će nam biti kampanja za iduću godinu je gastronomija jer zaista, tko ode iz Srbije, a da nije zapamtio hranu, mislim da je to definitivno naš propust", kaže Vlatković.

Britanci na nekoj lokaciji ostaju kratko, ali zato ne pitaju za cijenu. Većina ih na odmoru traži aktivnost, između ostalog i dobar noćni provod, kojeg za razliku od Hrvatske, u Crnoj Gori ima na izvoz, šali se generalni direktor putničke agencije Montenegro Travel, Svetozar Miletić.

"Bilo je slučajeva da je noćni život previše interesantan i da je to utjecalo na druge ozbiljnije vidove turizma i da je to ustvari smetalo ljudima. Tako da su uvedeni zakoni koji su to premjestili iz centra grada i iz šetališne zone, ograničili su vrijeme tih bučnih događaja", istaknuo je Miletić.

Rezultat toga nije smanjenje, već dapače, porast i to u sektoru kulturnog turizma, osobito u Budvi, koja godinama drži titulu najboljeg mjesta za zabavu među mladima.

Aktivni turizam ono je na čemu svoju ponudu bazira Slovenija. No, Britanci im slabo dolaze. Razlog? Isti kao i u Hrvatskoj - loša aviopovezanost.

"Izgubili smo Adria Airways i onda su došli i na Luton i toga sada nema, a sada su već počeli razgovori da se uvedu neki čarteri. Tako da se nadamo da će biti mnogo bolje u budućnosti nego što je bilo do sada. UK je drugo najveće tržište u Europi što se tiče outgoing turizma i ono što mi dobivamo je stvarno malo onog što bi mogli dobiti", pojašnjava nam jedan slovenski kolega.

Slovenija još uvijek bazira svoju turističku ponudu na planinskom turizmu - čak 60 posto Britanaca kod naših zapadnih susjeda dolazi upravo radi toga.

Nesumnjivo, iduća turistička sezona bit će prava borba za svakog turista. Ministar Veljko Ostojić već je najavio bolju aviopovezanost s britanskim gradovima, a detalje ćemo saznati uskoro.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.