Percepcija građana
Hrvatski građani ne vjeruju bankama
Hrvatski građani nemaju baš dobro mišljenje o tvrtkama: u nedavno objavljenom istraživanju Eurobarometra, svega je jedna četvrtina ispitanika u Hrvatskoj ustvrdila da je sveukupni utjecaj tvrtki na hrvatsko društvo pozitivan, dok je 69 posto zaključilo da je njihov utjecaj negativan, piše novilist
Takav rezultat odskaže od prosjeka Europske unije kao cjeline, a osobito od rezultata u pojedinim zemljama poput Danske ili Finske u kojima su građni daleko pozitivnije raspoloženi prema kompanijama. U te dvije zemlje velika većina, iznad 80 posto anketiranih smatra da tvrtke imaju pozitivan učinak na njihovo društvo. S druge su strane Slovenija, Italija i Grčka, zemlje u kojima mali broj građana, oko jedne trećine, gleda s odobravanjem na utjecaj poduzeća na društvo.
Očito je stoga da je na percepciju uloge tvrtki u europskim društvima utjecala aktualna financijska i gospodarska kriza. To smatra i zamjenik direktora Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) Bernard Jakelić.
- Na percepciju građana utječe i dugotrajna gospodarska kriza kojoj smo izloženi već pet godina, ustvrdio je Jakelić komentirajući rezultate Eurobarometra za Hrvatsku. Prema navodima istraživanja, Europljani su skeptičniji prema utjecaju kompanija na društvo nego građani velikih, neeuropskih gospodarstava. Primjerice, čak 79 posto Brazilaca smatra da tvrtke pozitivno utječu na brazilsko društvo.
Kao i europski građani, i ispitanici u Hrvatskoj smatraju da se mala i srednja poduzeća više od velikih tvrtki trude kako bi se ponašala odgovorno. Ni taj podatak nije iznenadio našeg sugovornika.
- Vjerojatno razloge treba tražiti u njihovoj poziciji na tržištu i činjenici da su velike tvrtke medijski eksponiranije, ističe Jakelić. Mala i srednja poduzeća bolje stoje i kod drugih ispitanika u EU, ali i u Sjedinjenim Američkim Državama, dok je, primjerice, u Brazilu, Indiji i Turskoj situacija obrnuta.
Ako se rezultati promatraju po sektorima, onda u percepciji građana najlošije stoje kompanije iz područja financijskog i bankarskog sektora, iz kemijske industrije te naftnog i plinskog biznisa, što je u potpunosti u skladu sa stavovima Europljana. Najbolje rezultate - i u EU i u Hrvatskoj - bilježe tvrtke iz prehrambenog i poljoprivrednog sektora, trgovine te informatičke kompanije.
Među negativnim učincima tvrtki na hrvatsko društvo, ispitanici su se najviše opredijelili za korupciju, smanjenje broja zaposlenih - što najčešće spominju i ostali Europljani - te nepoštivanje standarda vezanih za rad, dok su u pogledu pozitivnih učinaka najčešće izdvojili stvaranje radnih mjesta, plaćanje poreza, pa čak i pružanje obuke zaposlenicima.
NL/eZd
Vezane vijesti
-
Nakon što se u našim krajevima pojavila u studenom 2023. godine, prizori polarne svjetlosti, ponovno su u petak, 10. svibnja bili vidljivi iz svih krajeva Hrvatske, od Istre do Dubrovnika, pa i na kontinentu, od Zagreba do Vinkovaca, a vedro nebo nagradilo je sve one koji su je željeli fotografirati.
-
Banke u Hrvatskoj su u 2017. godini iskazale bruto dobit iz poslovanja u ukupnom iznosu od 4,15 milijardi kuna, što je za oko trećinu manje nego godinu ranije, pokazuju najnoviji podaci koje je objavila Hrvatska narodna banka (HNB)
-
Iz Agrokora su demantirali informaciju prema kojoj četiri velike hrvatske banke nisu spremne kreditirati Agrokor
-
Izdvojeno
-
U drugom polufinalnom susretu doigravanja za prvaka Hrvatske, večeras su košarkaši Zadra u pravoj play-off, tvrdoj i nervoznoj utakmici u Draženovom domu slavili protiv Dinama Zagreb rezultatom 67-78 i dvokorakom se plasirali u finale gdje ih u seriji na tri dobivene utakmice očekuje momčad Splita.
-
Na filmskom festivalu u Cannesu prvi put je prikazan film "Furiosa: Pobješnjeli Max saga", koji na velika platna kina u Hrvatskoj, u distribuciji Blitz Filma, dolazi sljedeći tjedan, 22. svibnja.
-
Spojem riječi “glamur” i “kampiranje” dobit ćete glamping, luksuzniju inačicu kampiranja koja je već dugi niz godina jedan od najpopularnijih oblika odmora. Naime, ovaj koncept omogućuje ljubiteljima prirode da uživaju u svim čarima kampiranja bez odricanja od modernih pogodnosti i komfora.
-
Nismo u krivu ako kažemo da je najiščekivaniji film godine Dune: Part Two. Drugi nastavak poznatog znanstveno-fantastičnog serijala, izašao je krajem veljače ove godine i oduševio javnost.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.