Biznis

Stalna prepiska

LNG na čekanju: Katarska delegacija ne dolazi, a kad će – ne zna se

LNG na čekanju: Katarska delegacija ne dolazi, a kad će – ne zna se

Novu džamiju i Islamski centar u Rijeci u subotu će, 4. svibnja, otvoriti izaslanik katarskog emira i ministar vakufa Katara dr. Ghaith bin Mubarak Al-Kuwari no gospodarska katarska delegacija, koju su iz Ministarstva gospodarstva ranije najavljivali, neće doći, piše novilist

Štoviše, kako doznajemo, Katarani bi i opet mogli od Hrvatske dobiti »crveni karton«, a Amerikanci, konkretnije tvrtka ExxonMobil, čitav posao s LNG-om na Krku.

Stalna prepiska

Priča s Kataranima, tko zna koji put zaredom, počela je krajem prošle godine, kad je hrvatska delegacija predvođena predsjednikom Ivom Josipovićem posjetila Dohu, i s Katarom načelno dogovorila isporuku plina budućem hrvatskom terminalu.

Kasnije je Doha diplomatskim kanalima Zagrebu, tako se barem javnosti poručivalo, poslala i pismo kojim je potvrdila svoju zainteresiranost za čitav LNG projekt, no ne samo za prodaju plina Hrvatskoj, već i za gradnju samog terminala, kao i za još nekoliko projekata u energetici, poljoprivredi i industriji.

Kako su odgovarali iz Ministarstva gospodarstva, na relaciji Zagreb-Katar vodi se stalna prepiska, uz napomenu kako će i prije otvaranja džamije u Rijeci, a najkasnije tada, ovamo stići i gospodarska delegacija Katara, predvođena tamošnjim ministrom energetike i industrije, Mohammed bin Saleh Al-Sadom, kako bi se konkretizirali pregovori oko LNG-a.

Na pitanje dolazi li i katarska gospodarska delegacija na otvaranje džamije, iz Ministarstva gospodarstva sada upućuju na Ministarstvo vanjskih poslova, u kojem takvu informaciju nemaju, kao ni u Centru za investicije u energetici. Da Katarani ne dolaze, potvrđuje, međutim, Vrdoljakov savjetnik, Ante Ramljak, napominjući i to da je ExxonMobil zainteresiran za naš LNG, što je nedavno riječkim poduzetnicima na predstavljanju Vladinog plana investicija u Rijeci, kazao i Vrdoljakov pomoćnik, Alen Leverić.

Previše pogrešaka

Ramljak ističe da su Amerikanci najviše zainteresirani za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika u Jadranu, ali im je interesantan i LNG. Svoju želju, kaže Vrdoljakov savjetnik, Amerikanci još nisu konkretizirali, u smislu da su dali do znanja jesu li voljni LNG graditi, dobavljati mu plin ili oboje.

Što se Katarana tiče, Ramljak potvrđuje da gospodarska delegacija Katara, ranije iz Ministarstva gospodarstva najavljivana kao sigurna, neće doći na otvaranje džamije niti se, za sada, zna neki drugi termin njihovog eventualnog dolaska. S Kataranima se Ministarstvo i dalje dopisuje, no nikakakav konkretan prijedlog Katar Hrvatskoj oko LNG-a još nije poslao. »Zato, tko prvi, njegova djevojka!«, zaključuje Ramljak.

A hoće li nam se itko za LNG i konkretnije javiti prije negoli djevojka postane stara baka, ulagačima neprivlačna, ostaje veliko pitanje. Kako zaključuje i Zlatan Bakalović iz riječke tvrtke Industroplan za industrijski inženjering, ne bi bilo pametno, još jednim slanjem »crvenog kartona«, Kataranima, i opet, zatvoriti vrata.

Bakalović se, podsjetimo, prije mjesec i pol dana na konferenciji za novinare u Rijeci predstavio kao lobist za gradnju LNG terminala, govoreći u ime grupe poduzetnika iz riječkog bazena koji žele realizaciju ovog projekta, i na takvim, ili sličnim projektima već rade vani. Apelirao je tada da se predstojeći posjet Katarana Rijeci ozbiljno shvati jer je, istaknuo je, Hrvatska napravila i previše pogrešaka i krivih koraka u odnosima s ovom bogatom arapskom zemljom.

Ministar Ivan Vrdoljak je, vrativši se s nedavnog puta po SAD-u i Kanadi, kazao kako nam Katarani žele biti glavni dobavljači plina, ali u samoj LNG investiciji ne žele sudjelovati. »U potrazi smo za investitorom koji će sudjelovati u izgradnji terminala i u trading kompaniji.

Kad ga nađemo, izgradnja LNG-ja neće biti upitna«, kazao je Vrdoljak, dok je njegov pomoćnik Leverić, potvrđuje Bakalović, na sastanku u Rijeci riječkim poduzetnicima kazao kako je i za dobavu plina LNG-ju, i za gradnju terminala, zainteresiran ExxonMobil.

NL/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.