Biznis

Početak velike priče za Rijeku

Do kraja 2020. pruga Rijeka - mađarska granica, a onda do Budimpešte

Do kraja 2020. pruga Rijeka - mađarska granica, a onda do Budimpešte

Sada na ulasku u EU, od Rijeke i riječke luke konačno počinjemo raditi ono što mora biti - luka hrvatska

Predsjednik Vlade Zoran Milanović kazao je jučer na svečanosti u povodu početka rada dviju novih lučkih dizalica u riječkoj luci, vrijednih ukupno pet milijuna eura, kako je uvjeren da će Hrvatska do kraja desetljeća imati modernu luku i infrastrukturu, koja će Rijeku povezivati sa srednjom Europom.

Do kraja ovog desetljeća Hrvatska će imati modernu željezničku prugu do mađarske granice, a onda i Budimpešte, rekao je dodavši da desetljećima na to čekamo.

Na svečanosti, na kojoj je bio i potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za promet Siim Kallas, Milanović je podsjetio da je 2003. odlučeno o gradnji autocesta, što se za nekoliko godina i počelo ostvarivati. Naglasio je da sada "moramo dati obećanje i čvrsto se opredijeliti za to da ovo bude svjetski važna luka i grad, važan grad i država, koji će u natjecanju i suradnji s najboljima postizati puno". Dodao je da su Rijeka i Hrvatska trebale u EU, da su neki drugi parametri bitni, biti prije dvadeset godina, ali da će biti tek za dva mjeseca.

Sada na ulasku u EU, od Rijeke i riječke luke konačno počinjemo raditi ono što mora biti - luka hrvatska, rekao je ističući da je to važna luka, da povezuje dobar dio srednje Europe s morem i da pripadamo u pomorske nacije.

Premijer je rekao da će Vlada dati sve za Rijeku i druge sredine koje imaju potencijal, da smo sami izgradili autoceste, a da ćemo se za ostalo boriti u suradnji s EU i koristeći se s EU fondovima.

Premijer je kazao kako se uspješnost svake nacije i ekonomije sastoji se u tome koliko može optimizirati svoje resurse i od toga zaraditi te da, ako tako gledamo, do sada nismo bili naročito uspješni i riječka luka nije bila dovoljno uspješna, odnosno da je njen potencijal puno veći, a da se u prošlih deset godina malo ulagalo.

Ocijenio je da je "ovo početak velike priče za Rijeku" i "uvjeren je da tome nitko, ni jedna vlast ni jedna politika neće stati na put". "Naš zadatak je da od Rijeke napravimo jednu od značajnijih europskih luka u ovom dijelu Europe i Jadrana."

Potpredsjednik Europske komisije (EK) i povjerenik za promet Siim Kallas ukazao je na važnost brodskog prijevoza i potrebu prilagodbe luka novim tehnologijama. Rekao je da EK omogućava razvoj, ulaganja i modernizaciju europskih luka, a budućnost prijevoza roba ovisi o cijelom lancu, tj. kombinaciji raznih vrsta prometa.

Ističući da će Hrvatska uskoro postati članica EU, Kallas je kazao da tome valja prilagoditi lučku infrastrukturu. Mi vas pratimo na putu razvoja, a Hrvatska ima viziju upravo za tu suradnju, rekao je.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić naveo je da se završavaju razgovori o uključivanju hrvatskih strateških koridora u osnovnu transportnu mrežu EU i da to omogućava sufinanciranje do 85 posto strateških pravaca. Jedan od tih pravaca je riječki željeznički prometni pravac od Rijeke do Botova, čime dižemo konkurentnost riječke luke, koja postaje ulaz robe u Europu i kreator novih radnih mjesta.

Uloga pametne i racionalne države je osiguravanje strateške primarne infrastrukture, a nadogradnja je na privatnom sektoru, da kreira radna mjesta i ostvaruje gospodarski rast, rekao je ministar ističući da se pokušava većinu investicija, do 85 posto, zatvoriti kroz financiranje od strane EK.

Premijer Milanović, danas je s ministrom Hajdašem Dončićem, posjetio Rijeku, gdje je s potpredsjednikom EK Kallasom razgovarao o prometnom 5b pravcu, tj. o željezničkom koridoru, koji je jedan glavnih europskih prometnih koridora.

Prema priopćenju, na sastanku je istaknuta namjera Hrvatske da od 2014. do 2020. dovrši prugu Rijeka-Botovo, koja bi se sufinancirala iz EU fondova, za što se već pripremaju projekti, a jedan dio je u realizaciji. Ukupna vrijednost projekta je oko dvije milijarde eura.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.