Večernji otkriva:
Svi računi šefa Croatije Airlinesa u Amsterdamu
Kučko je do dolaska na mjesto predsjednika uprave CA bio šef predstavništva hrvatske nacionalne aviokompanije za zemlje Beneluxa i živio je u Amsterdamu
Croatia Airlines ovih je dana u središtu pozornosti javnosti zbog štrajka pilota i stjuardesa koji ne žele da im se režu plaće i druga materijalna prava. Uprava hrvatske nacionalne aviokompanije uz potporu premijera Zorana Milanovića ne želi popustiti u svojoj namjeri da uštedi na plaćama kabinskog osoblja tvrdeći da bi suprotno prezaduženu kompaniju koja grca u gubicima moglo dovesti do bankrota, piše vecernji.hr
Ne štedi na sebi
No, podaci koje je prikupio Večernji list istražujući nizozemski život predsjednika uprave Krešimira Kučka pokazuju da on nimalo ne štedi na sebi. Njemu Croatia Airlines plaća, iako radi u Zagrebu, leasing automobila, gorivo, mobitel i zdravstveno osiguranje u Nizozemskoj, kamo on redovito odlazi svaki vikend. Mjesečno za te njegove troškove CA plati oko 2000 eura.
Kučko je do dolaska na mjesto predsjednika uprave CA bio šef predstavništva hrvatske nacionalne aviokompanije za zemlje Beneluxa i živio je u Amsterdamu. Nakon što je 1. rujna prošle godine, kao prijatelj premijera Milanovića, čija je majka usto prijateljica s Kučkovom majkom, ustoličen na čelo CA, njegova je obitelj ostala živjeti u Amsterdamu i to je razlog njegova svakotjednog odlaska u Nizozemsku. A ondje je zadržao povlastice koje je imao kao šef predstavništva i sad kad je predsjednik uprave CA.
Tako mu CA i dalje za najam automobila u Amsterdamu plaća mjesečno oko 850 eura. Primjerice, faktura na ime Krešimira Kučka od ožujka ove godine za leasing Renaulta u Amsterdamu koju je platila CA iznosi 861 euro. Usto, CA mu plaća i troškove za gorivo za taj automobil u Nizozemskoj, a ti računi dosežu i do 300 eura.
Toliki je, primjerice, iznos fakture za gorivo u Amsterdamu CA platila sredinom rujna 2012. godine kad je Kučko već sjedio u fotelji šefa te kompanije. U ožujku ove godine na gorivo je u Nizozemskoj potrošio 235 eura, a to je također podmirila CA. Naši sugovornici pak tvrde da iznosi plaćeni za gorivo upućuju na to da se automobil koristi i kad šef CA nije u Amsterdamu jer nijedan od zaposlenika u tamošnjoj poslovnici CA ne koristi službeni automobil pa bi to moglo upućivati na to da ga koristi njegova supruga koja i dalje živi u Amsterdamu.
Šef CA zadržao je i nizozemski broj mobitela kojim se i dalje koristi, a računi za tu uslugu kreću se od 350 do čak 1000 eura. Tako je, primjerice, u osmom mjesecu prošle godine, dok je još formalno bio šef predstavništva u Amsterdamu, natukao telefonski račun od 1052 eura. Račun mobitela za studeni prošle godine, kad je već bio predsjednik uprave CA s mjestom rada u Zagrebu, iznosi 840 eura. Račun njegova nizozemskog mobitela u ožujku ove godine iznosi 397 eura.
Iako je od rujna prošle godine zaposlen u Hrvatskoj, Kučko i dalje ima zdravstveno osiguranje u Nizozemskoj koje plaća - Croatia Airlines. Tako i dalje svaki mjesec hrvatski nacionalni gubitaš za svog šefa plaća 460 eura nizozemskom zdravstvenom osiguranju. Ukupno je u osam mjeseci, otkako je Kučko na čelu CA, taj državni gubitaš na nizozemske troškove - automobil, gorivo, mobitel i zdravstveno osiguranje - svog predsjednika uprave potrošio više od 100.000 kuna.
A na vikende u Amsterdam Kučko odlazi, kažu naši sugovornici, već petkom ujutro direktnim letom iz Zagreba ili popodne s presjedanjima u Münchenu ili Frankfurtu, a vraća se iz Amsterdama u Zagreb direktnim letom CA ponedjeljkom i u Zagrebu je oko 13 sati.
No zna otići na produljeni vikend k obitelji u Nizozemskoj pa već u četvrtak slijeće u Amsterdam. Predsjednik uprave CA ovih dana pak proziva pilote da rade 15 posto manje nego njihovi kolege iz drugih kompanija, a uz odlaske petkom ujutro u Amsterdam i povratke u ponedjeljak popodne u Zagreb ispada da on radi 30 posto manje od punog radnog vremena.
Vrlo nepristojan putnik
Usto šef domaće aviokompanije ta svoja putovanja prikazuje kao službena. Pa tako u putnom nalogu iz svibnja ove godine, u kojem je kao vrijeme polaska u Amsterdam naveden petak, 8.30 sati, on navodi da je razlog putovanja - rad u predstavništvu. Tako ispada da predsjednik uprave radi i u poslovnici.
A u tom nizozemskom gradu on i njegova supruga vlasnici su kuće od 155 četvornih metara koju su platili 328.000 eura. Oni su tu kuću, prema podacima nizozemskog katastra, kupili u siječnju 2007. godine. Trenutačna je vrijednost te kuće, prema podacima iz katastra, 335.000 eura.
Za nizozemske prilike, kažu naši sugovornici, riječ je o poprilično skupoj nekretnini jer je prosječna cijena kuće tolike površine oko 220.000 eura. No Kučko si je kao šef predstavništva CA u Amsterdamu ipak mogao priuštiti tu kuću jer je imao plaću od čak 5400 eura - neto. Usto, kažu upućeni, i njegova supruga radi kao učiteljica, ali ne puno radno vrijeme i ima pristojnu plaću.
Ipak, postavlja se pitanje kako oni uspijevaju otplaćivati kredit za kuću nakon što je Kučko postao predsjednik uprave CA jer na toj je poziciji spao na plaću od 17.000 kuna prema odluci Vlade o ograničenju plaća šefova javnih i državnih poduzeća.
On je pak primao plaću od 5400 eura i kad je postao predsjednik uprave CA. Toliko je dobio za rujan i listopad 2012. godine iako je od 1. rujna zasjeo u fotelju predsjednika uprave CA. A plaća od 5400 eura poprilično je visoka i za nizozemske prilike. Prosječna plaća u toj zemlji, naime, iznosi oko 2200 eura.
A i prije nego što je postao veliki šef u CA, Kučko je sebe smatrao velikom facom. To pokazuje e-mail koji Večernji list ima u posjedu, a koji je u srpnju 2011. godine napisala Jacintha Wachter, zemaljska stjuardesa koja je radila na ukrcaju putnika Croatije Airlinesa u Amsterdamu. U tom e-mailu ona je opisala svoje iskustvo na ukrcaju s tadašnjim šefom predstavništva CA.
Ona u tom e-mailu, upućenom svom nadređenom, navodi da je Kučko sa suprugom na ukrcaj za let Amsterdam - Zagreb došao s prevelikom ručnom prtljagom te mu je rekla da mora tu prtljagu predati jer je let bio pun. - Odmah je počeo vikati da on radi za Croatiju Airlines. Bio je vrlo nepristojan i rekao mi je da je on velika faca u Croatiji Airlinesu i da neće predati svoju ručnu prtljagu - piše Wachter. Kučko je zatim zatražio razgovor s njezinim nadređenim. Nekoliko minuta poslije, piše ona, dala je supružnicima Kučko boarding passove jer su bili na standbyu i zaželjela im dobrodošlicu.
- Potrudila sam se da sjede zajedno jer je let bio pun i red je bio da mi kaže hvala. Onda je gospodin Kučko eksplodirao. Rekao je: "Zašto mi želite dobrodošlicu, niste ništa učinili za mene." Ja sam mu rekla da sam se potrudila da sjede zajedno i da sam ih primila na let - piše Wachter i dodaje da joj je Kučko poručio da će se žaliti na nju.
- Nisam mogla znati da je on velika faca u CA, a i da sam znala, moram poštovati pravila. Ako bilo tko kaže da radi za aviokompaniju, kako ću onda poštovati pravila i raditi svoj posao po propisima? - pita se u e-mailu Wachter. Na kraju piše i da joj je kolegica sa sigurnosnog pregleda putnika rekla da je putnik Kučko bio vrlo nepristojan i prema njoj. - Pitam se je li moja krivica ili je gospodin Kučko imao vrlo loš dan pa se istresao na nama - zaključuje svoje pismo Wachter.
No to nije jedini incident u kojem je on sudjelovao dok je radio u predstavništvu CA u Amsterdamu. Sadašnji predsjednik uprave CA dobio je i opomenu pred otkaz zbog vrijeđanja stjuardese na letu Amsterdam - Zagreb, a i jedna ga je zaposlenica poslovnice u Amsterdamu prijavila etičkom povjerenstvu CA zbog omalovažavanja, o čemu je Večernji list pisao prošle godine.
Etičko povjerenstvo CA u svibnju 2011. zabilježilo je da Kučko ne poštuje podređene, omalovažava njihove profesionalne sposobnosti i time stvara nelagodnu radnu atmosferu. Povjerenstvu ga je prijavila zaposlenica poslovnice CA u Amsterdamu A. B. ponajprije zato što joj je stvarao probleme u korištenju godišnjeg odmora i zbog toga što je radno vrijeme morala prilagoditi svom sinu koji je teško bolestan. A. B. je u prijavi istaknula da su njezine nevolje s Kučkom počele kad se prijavila za radno mjesto voditeljice poslovnice, koje je tada on obavljao. Tada je počelo ignoriranje, uskraćivanje informacija i stvaranje neprijateljskog ozračja, navodi se u mišljenju etičkog povjerenstva.
Njezine tvrdnje potvrdili su i drugi zaposlenici CA u Amsterdamu, čije su izjave navedene u nalazu etičkog povjerenstva.
Kučko se pred povjerenstvom branio tvrdeći da sadržaj prijave A. B. protiv njega nije istinit i da nije bilo velikih sukoba te da je neslaganje u poslu normalna stvar. Izjavio je i da nije primijetio da je radna atmosfera loša te da je neugodno iznenađen prijavom. Opomenu pred otkaz dobio je jer ga je stjuardesa prijavila da ju je opsovao pred putnicima nakon što je njegovu suprugu upozorila da pas kojeg je vodila sa sobom u zrakoplovu mora biti u kavezu.
Tadašnji šef predstavništva Croatije Airlinesa u Amsterdamu, a sadašnji predsjednik uprave Croatia Airlinesa zanijekao je sve to, čak i da je bio na etičkom povjerenstvu, iako posjedujemo i faksimile nalaza tog povjerenstva sa sjednice kad se raspravljalo o njemu. A za slučaj "ja sam velika faca" sad kaže da je izvađen iz konteksta.
- Spomenuta službenica bila je tada zadužena za poslove prihvata i otpreme zrakoplova te je u nekoliko navrata bila neugodna prema putnicima, na što sam pismeno upozorio njezina nadređenog, odnosno agenta za prihvat i otpremu putnika koji je radio za Croatiju Airlines. Njezin dokument u kojem se tobože žali kasnijeg je datuma i vjerojatno predstavlja pokušaj te službenice da izbjegne sankcije svoga poslodavca. Prema mojim spoznajama, ta djelatnica nije više bila angažirana na istim poslovima za Croatiju Airlines - odgovor je koji smo dobili od Kučka.
O neugodnom ponašanju prema djelatnici na sigurnosnoj provjeri kaže da nema govora. - U svim zračnim lukama, pa tako i u zračnoj luci Amsterdam, kad bi se tako nešto i dogodilo, to ne bi moglo proći nezapaženo, bez službene zabilješke ili odgovarajućih sankcija - navodi Kučko. Na naša konkretna pitanja o svojim troškovima koje mu plaća Croatia Airlines u Nizozemskoj nije htio odgovoriti.
- Više je nego jasna namjera što se želi postići vašim pitanjima, to naime činite već od ožujka prošle godine unatoč brojnim demantijima. Kao odgovor na sva vaša pitanja možemo izjaviti da je gospodin Kučko tijekom rada i boravka i u Republici Hrvatskoj i u Kraljevini Nizozemskoj poštovao važeće zakone obiju država.
Za sve detalje, kao i tumačenja pojedinih dokumenata, zakona i običaja, što ste tražili u pitanjima, stojimo vam na raspolaganju te ih možete dobiti na uvid i pozivamo vas da dođete u našu kompaniju - glasi odgovor na naša pitanja koji su nam poslali iz službe za odnose s javnošću Croatije Airlinesa.
VL/eZd
Vezane vijesti
-
Ministar Šime Erlić uručio je u ponedjeljak, 3. lipnja 2024. godine u Mostaru ugovore u sklopu Programa prekogranične suradnje između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine za 2024. godinu. Uručeno je 88 ugovora o financiranju projekata u ukupnoj vrijednosti 4,2 milijuna eura.
-
Nakon što se u našim krajevima pojavila u studenom 2023. godine, prizori polarne svjetlosti, ponovno su u petak, 10. svibnja bili vidljivi iz svih krajeva Hrvatske, od Istre do Dubrovnika, pa i na kontinentu, od Zagreba do Vinkovaca, a vedro nebo nagradilo je sve one koji su je željeli fotografirati.
-
Spomenari, što su iz starijeg razdoblja, često su bili pisani krasopisom, a crteži rađeni u tušu, olovci, olovci u boji, temperi i akvarelu
-
U posljednja 24 sata zabilježen je 591 novi slučaj zaraze virusom SARS-CoV-2 te je broj aktivnih slučajeva u Hrvatskoj danas ukupno 4.121
Izdvojeno
-
U sklopu cjelogodišnjeg programa obilježavanja 50. godišnjice kluba, KK Aleta Puntamika organizira još jedan događaj sportsko-humanitarnog karaktera.
-
HOROSKOP - Dnevni horoskop
-
Omiljeno sanjkalište Ličana i Dalmatinaca Cvituša kod Lovinca, otvorila je svoja vrata. Snijega ima obilje, na radost i veselje najmlađih, ali i onih starijih pa zimske radosti - mogu početi.
-
Italija je drastično povećala kazne za cijeli niz prometnih prekršaja, uključujući strože kazne za vožnju iznad dopuštene razine alkohola u krvi koje mogu doseći do 2200 eura, zajedno sa šestomjesečnom zabranom vožnje.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.