Totalna rasprodaja
Širac tvrdi da će privatizacija CA unijeti svjež kapital
Nakon Croatia Osiguranja i Hrvatske poštanske banke na red u državnoj blagajni stiže i Croatia Airlines. Za nacionalnog avioprijevoznika zainteresirani su u Indoneziji, UAE-u i Kini, a ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić na razgovore u Jakartu putuje potkraj mjeseca. I dok se u Vladi slažu kako javni dug treba sanirati pa makar i prodajom imovine, sindikati složno poručuju: Vlada očito ne zna što radi.
Potpora Vladi i ovoga je puta izostala. Kritike na račun skore prodaje dionica Croatia Airlinesa stižu sa svih strana. Sindikalna strana već mjesecima grmi kako je Vlada obećala pokretanje gospodarstva, a ne rasprodaju blaga. Šef sindikata, Krešimir Sever i danas stoji iza toga.
"Rješenje je trebalo tražiti u ostavljanju nacionalnog bogatstva i pokretanju gospodarstva, ali problem je u tome što ova vlast nije našla ključ za pokretanje gospodarstva pa radi ono što je najjednostavnije: rasprodaje i pritišće. Dugoročno je jasno da takva politika nije dobra", kaže Sever.
Vlada prodaje bez da pita građane - zaključuje Sever čije zazivanje referenduma na Markovu trgu više nitko ne shvaća ozbiljno. Što će nakon rasprodaje biti s radnicima pita se pak Mario Iveković iz Novog sindikata Croatia Airlinesa. Ni oni za Vladu ne nalaze lijepe riječi.
"Toliko su loši da vjerujem da se radnici Croatia Airlinesa više boje ove Vlade nego bilo koga ili bilo čega drugog. Prodaju sve živo, a to su jednokratni primici koji neće isplatiti proračun, a ostat ćemo bez ičega", kaže Iveković.
Odgovornost moraju preuzeti sve Vlade koje svojim upravljanjem ništa nisu ostavile budućim naraštajima slaže se i ekonomski analitičar Slavko Kulić.
"Politički brutalizam se nastavlja i sve se prodaje ispod cijene koštanja. Nemamo ni moralno ni bilo kakvo drugo pravo pojesti stvarnost koja pripada našim potomcima. Preuzimamo svi skupa jednu povijesnu odgovornost", poručuje Kulić.
Jedina pozitivna reakcija stiže iz Uprave Croatia Airlinesa. Jednoglasni su kako dolazak novog partnera može imati pozitivan utjecaj na plan restrukturiranja.
"Uprava pozitivno gleda na dokapitalizaciju i privatizaciju Croatia Airlinesa. To će unijeti svjež kapital", rekao je Media servisu član Uprave, Zlatko Širac.
Interesenata ima: Indonezija, Kina, Ujedinjeni Arapski Emirati. Svaka od njih uspješna je kompanija, napominju. Vlasnik arapskog Etihada tamošnji je princ, imaju neograničen izvor sredstava i jeftino gorivo koje danas čini 30 posto ukupnih troškova, dok kineski konglomerat okuplja 70 tisuća zaposlenih i upravlja sa više od 400 zrakoplova. Međunarodni natječaj Vlada će raspisati do sredine listopada, a na raspolaganje stavljaju 49 posto udjela koliko se može prodati tvrtkama izvan Europske unije. Valja napomenuti da, ukoliko se jave kompanije unutar Unije, privatizacija može ići i do 100 posto.
Vezane vijesti
-
-
-
Putnici su na svoje odredište stigli u 13 sati i 20 minuta odnosno sa zakašnjenjem od oko tri sata, a isto toliko je kasnio i povratni let za Zagreb
-
Izdvojeno
-
Tjedni horoskop: od 25.11. do 1.12. – Najsretniji znakovi će biti Ovan, Strijelac, Vaga!
-
Cijela Hrvatska digla se na noge nakon priče o Meliti, samohranoj majci četvero djece, koja se treći put bori s karcinomom. Cijela Hrvatska udružila se u pomoć Meliti i njezinoj djeci – kuhalo se i vježbalo.
-
Bilo koja aktivnost, čak i spavanje ili stajanje, zapravo gotovo svaka fizička aktivnost u danu pokazala se boljom i korisnijom za zdravlje srca i krvožilnog sustava od dugog sjedenja, pokazalo je novo istraživanje međunarodnog tima znanstvenika.
-
Plesna udruga Gesta i ove je godine prošla selekciju stručnog povjerenstva Hrvatskog sabora kulture na 35. Susretima hrvatskih plesnih ansambala koji će se održati sutra u nedjelju u Dvorani Pučkog otvorenog učilišta Sveti Ivan Zelina s početkom u 17:30.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.