Biznis

Dobri rezultati

Lorencin: Podatke o zaradi imat ćemo krajem rujna

Lorencin: Podatke o zaradi imat ćemo krajem rujna

Turistička sezona još traje, a krajem rujna očekuju se i konkretne brojke o zaradi za proteklih osam mjeseci. Da razloga za optimizam itekako ima, a sve ukazuje da je ova sezona uspješnija od lanjske, zaključili su na predstavljanju u Ministarstvu turizma resorni ministar i šefica Hrvatske turističke zajednice.

U kolovozu, tradicionalno najjačem turističkom mjesecu, rezultati su dobri i nastavljen je pozitivan trend ukupnog turističkog prometa koji je u proteklih osam mjeseci donio 5,4 posto više dolazaka i 3,3 posto više noćenja. Samo je kolovoz imao 10,1 posto više dolazaka i 4,5 posto više noćenja. Stoga je ministar Darko Lorencin, iako oprezno, zaključio.

"Mi bismo još ostali pri onom našem, ukoliko se ova turistička godina završi s približnim fizičkim prometom kao što je bio protekle godine, i sa 2 do 3 posto većim prihodima, da ćemo i ovu 2013. smatrati dobrom turističkom godinom", rekao je Lorencin.

Unatoč vremenskim neprilikama i problemima s vizama za ruske goste, gotovo sve županije osim Istarske, zabilježila su od početka godine porast noćenja. Rusa je pored 50 tisuća izdanih viza ipak bilo 23 posto manje, dok su među najbrojnijima i dalje turisti iz Njemačke, Slovenije i Austrije.

Dok je Talijana bilo manje kao posljedica dugotrajne recesije, povećan je interes Poljaka i Britanaca, koje prati glas dobrih potrošača, kao i Skandinavaca, ali i dalekog Brazila. U sezoni koja još traje, turizam je donio i 17,4 posto više radnih mjesta, a posluži li vrijeme u rujnu, Lorencin očekuje i financijsku potvrdu.

U prvih pola godine, podsjeća ministar, zarada je bila 9,2 milijarde kuna ili 6, 6 posto veća no lani. No za konačne, trijumfalne ocjene još je, kaže, prerano.

"Posljednje tri turističke godine imamo pozitivan trend i vraćanje tih financijskih pokazatelja. Mislim da će nam trebati još dvije do tri sezone da dostignemo 2008. koja je u financijskom smislu bila rekordna", procjenjuje ministar.

Sve u svemu, dosadašnji su rezultati premašili predviđanja, ocijenila je i direktorica HTZ-a Meri Matešić najavljujući mini turneju u šest gradova i radionicama o razvoju marketinga. Sredinom listopada HTZ će krenuti u izradu novih idejnih rješenja hrvatskog turizma za kampanju od 2014. godine. Intenzivno se radi i na novom modelu udruženog oglašavanja, a s ciljem što boljeg pozicioniranja na Hrvatskoj vjernim tržištima, ali i neka od dalekih.

"Dakle, ona koja pokazuju izniman rast. Tako da ćemo već ove godine, krajem studenog, imati dvije poslovne radionice u Brazilu, a za kraj listopada predviđena je i radionica u suradnji sa Slovenijom i Turkish Airlinesom u Bakuu", najavila je Matešić.

Aktivnosti HTZ-a, međutim, iako u 'dvorištu' domaćina predstojećeg Mundiala Brazilu, bit će ipak prvenstveno usmjerene na tamošnje agente i medije, rekla je direktorica HTZ-a.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.