Biznis

"Ja TRGOVAC"

Anketa o poznatosti i prihvaćenosti ekoloških proizvoda među hrvatskim potrošačima

Anketa o poznatosti i prihvaćenosti ekoloških proizvoda među hrvatskim potrošačima

S rastom informiranosti i osviještenosti potrošača eko proizvodi postaju sve prihvaćeniji i dostupniji na domaćem maloprodajnom tržištu. Ponuda je to kojoj sve više pažnje poklanjaju veliki trgovački lanci, a kvalitetnih domaćih ekoloških proizvoda može se pronaći i na našim tržnicama.

Tomu u prilog govori i anketno istraživanje magazina Ja TRGOVAC i agencije Hendal o poznatosti i prihvaćenosti ekoloških proizvoda među hrvatskim potrošačima koje je pokazalo kako su ovi proizvodi sve prisutniji u svijesti građana kojima je također iznimno bitno da su eko proizvodi koje kupuju još i hrvatskog podrijetla.

Ekološki/bio proizvodi već su se etablirali kod domaćih potrošača. To potvrđuje i rezultat da gotovo tri četvrtine (74%) ispitanika ističe da su upoznati s ovom vrstom proizvoda. Da ne znaju što su to ekološki/bio proizvodi kaže 10% njih, a da su tek djelomično upoznati kao svoj odgovor navodi 16% sudionika ankete.

Na upit smatraju li da su ekološki/bio proizvodi zdraviji od standardnih, čak 71,7% ispitanih odgovara potvrdno, dok ih 21,9% smatra da ovako deklarirani proizvodi nisu zdravija opcija. Uz to, 6,4% je onih koji nisu znali odgovor na ovo pitanje.

Gledano prema učestalosti kupovine, ekološke/bio proizvode redovito kupuje 10,8% ispitanih, dok više od polovice konzumenata (54,4%) navodi da ih kupuje rijetko. Nešto više od trećine anketiranih (34,7%) ističe pak da eko proizvode nikad ne kupuje.

Kada je u pitanju mjesto kupovine, najveći broj ispitanika, njih 54,5%, ekološke/bio proizvode kupuje u trgovačkim lancima. Na tržnici eko proizvode kupuje 37% ispitanika, a s nešto manjim udjelima slijede specijalizirani bio dućani (17%) te drogerije (13,6%).

Iznimno je zanimljivo stajalište potrošača kada je riječ o podrijetlu proizvoda. Naime, čak 84,7% anketiranih građana ističe kako im je bitno da su ekološki/bio proizvodi koje kupuju hrvatskog podrijetla, dok za 15,3% ispitanih podrijetlo nije argument po kojem donose odluku za kupnju.

Istraživanje je provedeno tijekom rujna 2013. godine metodom telefonske ankete na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.