Biznis

Konačno lijepa priča:

Bračke riblje konzerve osvajaju Europu

Bračke riblje konzerve osvajaju Europu

Sardina je već i dosad oko 70 posto proizvodnje plasirala u izvoz, no mahom se radilo o prekooceanskim tržištima

Za hrvatske prilike potpuno neuobičajena priča dogodila se u Postirama na Braču.

 

Nakon što je krajem ljeta tvornica za preradu ribe Sardina otvorila novi pogon vrijedan 250 milijuna kuna, u srijedu je službeno objavljeno da on radi punim kapacitetom.

Broj radnika dosegnuo je tri stotine, a predstavljen je i novi brend Adriatic Queen, kojim Bračani od idućeg tjedna ambiciozno kreću u osvajanje europskog tržišta.

Sardina je već i dosad oko 70 posto proizvodnje plasirala u izvoz, no mahom se radilo o prekooceanskim tržištima. Plan s Adriatic Queenom jest osvajanje Europske unije, što je omogućeno povećanjem kapaciteta: iz novog pogona sada dnevno izlazi najmanje 100 tisuća konzervi ribljih proizvoda.

'Sada imamo tehnološki Rolls Royce i u regiji smo bez konkurencije. Na dobrom smo putu do ostvarenja cilja, a to je porast godišnjih prihoda s 25 na 35 milijuna eura', kazao je direktor tvornice Mislav Bezmalinović, bivši proslavljeni vaterpolist i osvajač zlatne olimpijske medalje. Tvrtka iz Postira s tradicijom dugom 106 godina danas je u vlasništvu njegovog oca i partnera, a golema investicija ostvarena je pomoću vlastitih prihoda (30 posto) i kredita Hrvatske banke za obnovu i razvoj (70 posto). Bezmalinović planira povrat uloženog u roku od deset godina.

Stara tvornica u samom srcu Postira bit će srušena, a na njenom mjestu izgradit će se luksuzni hotel - za što je već pripremljen projekt i plaćena polovica komunalnog doprinosa.

Na police hrvatskih i europskih supermarketa već su plasirane skuše i oslići konzervirani u biljnom, te sardine i tune u biljnom i maslinovom ulju. Svakih šest mjeseci Bračani planiraju proširiti asortiman za još jedan proizvod: na proljeće iduće godine s prodajom kreće pašteta od sardine i tune, a uoči iduće turističke sezone namjeravaju snažno krenuti u suradnju s hrvatskim hotelskim lancima. Između ostaloga, milijunima turista ponudit će se 'fishburger sa sirom'. Novi vizualni identitet tvrtke Sardina, brend Adriatic Queen i dizajn ambalaže osmislila je splitska agencija Manufaktura.

'Puni smo optimizma i ne vidimo mogućnost da promašimo s ovim projektom', pohvalio se Bezmalinović.

Povodom početka rada punim kapacitetom, Sardina je iznosima od 50 tisuća kuna donirala Županijsku ligu protiv raka i splitski Dom za djecu i mlađe punoljetnike Maestral, na čemu su im se od srca zahvalili ugledni onkolog Eduard Vrdoljak i ravnateljica Maestrala Edita Maretić.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.