Biznis

Širili se regionalno

Propao i One2Play: Nakon gubitka od 30 milijuna kuna zatvaraju trgovine

Propao i One2Play: Nakon gubitka od 30 milijuna kuna zatvaraju trgovine

Poslije rekordnih prihoda uslijedio je pad pa je tvrtka zatražila predstečajnu nagodbu, koja nije uspjela

Prodavaonice dječjih igračaka i igraonice One2play u roku od nekoliko dana zatvorit će svoja vrata. Na službenim stranicama tvrtke na Valentinovo je objavljena informacija da se 19 trgovina diljem zemlje zatvara.

"Zbog nepovoljnog završetka predstečajne nagodbe i nemogućnosti daljnjeg poslovanja, obavještavamo vas da će se u toku nekoliko sljedećih dana zatvoriti sve One2play trgovine i igraonice.

Promijenili ime

Zahvalni smo vam za iskazano povjerenje i drago nam je što ste tijekom ovih godina zajedno s nama bili dio One2play priče", piše na njihovoj web stranici.

Problemi su u ovoj tvrtki počeli još u svibnju prošle godine, kada su u FINA-i pokrenuli prijedlog za otvaranje postupka predstečajne nagodbe. Isti su dan to učinile obje tvrtke: One2play d.o.o. za proizvodnju i trgovinu te One2play maloprodaja d.o.o. Prva, koja ima 13 zaposlenih, imala je obveze veće od 10 milijuna kuna, dok je maloprodaja, koja ima 123 radnika, imala obveze od 19,6 milijuna kuna. Predstečajna nagodba u maloprodaji pokrenuta je 17. srpnja. Zadnjeg dana rujna podnesen je prijedlog za pokretanje stečajnog postupka u tvrtki One2play za proizvodnju i trgovinu.

Tvrtka je s radom počela 2000. godine kao LM INFO, no sedam godina kasnije, nakon objedinjavanja poslovanja i aktivnosti, počinje poslovati pod poznatim imenom One2play.

Veliki poslovni uzlet

Tvrtka u privatnom vlasništvu Alena Magdića i Dejana Maćešića od tada bilježi velik poslovni uzlet. Prihodi su konstantno rasli: na 76 milijuna kuna 2007. godine te rekordnih 137,7 milijuna kuna 2011. Još 2009. godine, kada je kriza ozbiljno uzdrmala Magmu Goranka Fižulića, njima je išlo odlično. No, u 2012. godini uslijedio je strmoglav pad, zbog kojeg je u svibnju pokrenut postupak predstečajne nagodbe.

Vijest o propasti One2playa mnoge je iznenadila, jer na tržištu vrijednom 400-tinjak milijuna kuna sigurno ima mjesta za barem dva jaka igrača. Prije krize procjenjivalo se da tržište vrijedi oko pola milijarde kuna.

Širili se regionalno

Najveći dio tog tržišta držala je Magma, a kontinuiranim rastom sve joj je više konkurirao One2play. Nakon propasti Fižulićeve Magme, koja je likvidirana 2012. godine, na tržištu su ostale dvije tvrtke: One2play i Denis, iza koje stoji hrvatska tvrtka Eurom. Oni su sada jedini veliki igrač na tržištu koje se bavi isključivo dječjim igračkama. Uz trgovine u 11 hrvatskih gradova, prisutni su i na tržištima Srbije i BiH. No, velik dio kolača uzeli su i veliki trgovački lanci i drogerije koji imaju odlično opremljene odjele s dječjim igračkama. Zbog toga roditelji sve više kupuju igračke djeci dok obavljaju kupovinu u nekoj od tih trgovina, umjesto da traže baš specijalizirane trgovine. Uz to, sigurno je da je i kriza učinila svoje.

Agrokor je još 2009. godine počeo s probojem na tržište dječjih igračaka: Konzum i Tisak tada su uvelike proširili svoju ponudu. U vrijeme kada je zbog krize ukupno tržište igračaka padalo za 20 posto, Konzum je zabilježio pet posto rasta. Istovremeno, povećala se ponuda igračaka i u Tisku koji je otkupio i prava za prikazivanje nekih crtanih serija. Posebno je važan njihov iskorak u području prodaje manjih igračaka, koje se pokazalo vrlo otpornim u krizi. Njihova je cijena niža, zbog čega je prodaja konstantna.

Kriza i u Kini

Kriza u prodaji dječjih igračaka vidi se čak i u Kini. Već neko taj najveći svjetski proizvođač igračaka bilježi pad narudžbi iz Europe. No, prema procjenama stručnjaka, nemaju se zbog čega brinuti, jer će se njihovo tržište igračaka do 2015. udvostručiti.

jutarnji.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.